Hvorfor er oc.dk langsom?

Om siden d.  24. februar. 2004, skrevet af Oxize
Vist: 597 gange.

Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 15:59:53
Svar/Indlæg:
1328/55
Hvorfor er overclocking.dk til tider utrolig langsom ? Jeg har fået at vide at det er på en 100/100 mbit net forbindelse, så jeg tvivler på det er det! men hvorfor!?

på forhånd tak!

mvh 0xize

GORK
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:03:48
Svar/Indlæg:
676/43
Det er en langsom server, og nok også for meget rod i koden!



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:06:11
Svar/Indlæg:
839/19
Alt koden som siden udgør skal køres, og der skal hentes data fra databasen tilsvarende. Det tager tid og det skal gøres for hver og en som kommer på siden.
Det er belvet bedre efter at toplisterne har fået en side så det ikke skal hentes hver gang.

Men det faktum at siderne bliver loadet mange gange (mange brugere) og at hardware-test (også mange brugere) også trækkes på samme server, er det i mine øjne iorden at siden ikke er verdens hurtigeste, selvom at det kan være træls i det lange løb.

Det kan godt være at koden kan optimeres, og det tror jeg også at crewet/programmørene arbejder på :)


/Kingu



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:07:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Tjah. Der er mange brugere, en masse data... hva' ved jeg?!

Nogle anklager kildekoden på siden, andre serveren. Nogle anklager deres egen internet-forbindelse, andre anklager serverens.

Der er ikke andet at gøre end at acceptere det, eller smide et økonomisk bidrag som nogle har valgt at gøre (bl.a. ved at deltage i konkurrencen ude til venstre). Jeg vil ikke sidde og opfordre folk til at smide penge til højre og venstre, blot for oc.dk's skyld ;) - bare rolig!

Jeg tror, at "man" faktisk ikke rigtig ved det. Der har været et par tråde om det før. Og det er da også ved at være et stykke tid siden sidste nedbrud (7-9-13 *bank bank bank*), så der er nok ikke andet at gøre end at acceptere de par sekunder det tager.

Jeg oplevede faktisk at det tog over et minut at hente en side, det var på min 512/128 forbindelse :l - Det er vistnok lidt forskelligt hvordan folk ikke mindst opfatter problemet, men også hvordan de oplever det.
Tag f.eks. det, at søgefunktionen har opført sig mærkeligt siden der kom gæstebøger på siden. Der er SÅ mange faktorer, som alle spiller ind.

Måske du ville få bedst svar, hvis du/I henvendte dig/jer til overclocking.dk's driftsledelse... der er nok ikke andet for ;) :l



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
24-02-2004 16:11:14
Svar/Indlæg:
14079/622
sådan er det... Var det ikke søndag aften serveren gik ned eller blev restartet ?
Jeg skulle i hvert fald trykke F5 nogle gange, men efter det kørte det rimeligt hurtigt



A-38
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:16:12
Svar/Indlæg:
343/12
ja den anden dag brugte jeg over en time på at loade en tråd, det er helt vanvittigt!!!



riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:38:32
Svar/Indlæg:
7241/274
Tror at nogle flere ram i serveren ville hjælpe da det hjælper at genstarte den ! det kunne tyde på for lidt ram!



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:35:33
Svar/Indlæg:
1328/55
ok



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:53:27
Svar/Indlæg:
3943/44
det er koden og mit modem(ihvertfald for mig) der gør at oc.dk er så langsom. at der skal hentes fra databasen hele tiden, er temmeligt belastende for serveren.



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 14:27:35
Svar/Indlæg:
330/7
Er det mig eller ligger den "magiske" ved 200 online brugere ?? Så synes jeg det går helt galt. 170 online lige nu og kører med svartider på < 5 sek. Så det er sq fint.



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 14:28:32
Svar/Indlæg:
330/7
Riiight. Det tog så liige 17 sek at poste overstående besked :|



Palmen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 14:38:10
Svar/Indlæg:
1302/23
Phaze/#14:

Nogle udsigter til at I vil få dual processor i?

Som NoNig/#3 siger, så støt da siden ved at være med i konkurencerne :)

Men der må vel snart være kommet nogle kroner i kassen, efter 2-3 konkurencer som har kørt på siden + diverse reklamer som kører?

- Lasse



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 15:19:31
Svar/Indlæg:
3799/43
Skribener / webmaster / Admini 1. hvorfor ligger i ikke mysql databasen ind i rammene sådanne at hardisken's hastighed ikke er afgørende for hjemme sidens hastighed..

2. Hvorfor fjerner i ikke Højrekliks menuen som default sådanne en Cookie ikke skal huske en's instillinger hver gang

3. hvorfor prøver i ikke at dele forummet mere op.. self er det da smart at man ikke skal trykke på andet end en tråd men det kræver vel en pæn del at loade de nyeste info fra mysql databasen heletiden..

det var vidst det hele...



Palmen
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 15:22:48
Svar/Indlæg:
1302/23
Phaze/#16:

Oki. Aner intet om serverdrift, så kan kun spørge :)

Men der er jo masser af servere, som hører fint og hurtigt (hvor der også er mange brugere på). Så som I selv siger, må der ligge et problem et sted.

Men hvis det er kildekoden, er der så nogle der har planer om at se på den (ved det kræver en helvedes masse tid)?

- Lasse



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:22:50
Svar/Indlæg:
330/7
Disable søgefunktion indtil den er forbederet.... Lav evt. en temp med google's site :overclocking.dk funktion.

Forbedringsforslag til søgefunktionen: Søgning er ALT ALT for bred. Giver ikke mening at man skal søge på hele forummet, gennem hele oc.dk's tid. Søgning under hver kategori burde gøre det. Evt kombineret med en "indenfor sidste xx antal dage".

Der skal ikke søges i folks tags. Det giver utrolig mange fejlresultater.









#15
Nuke
 
Superbruger
Tilføjet:
02-04-2004 00:21:30
Svar/Indlæg:
146/17
Skulle lige finde tråden ;)

Ja jeg syndes også serveren er slow ØV men på den anden side så er det jo også ASP :00 ej har i ikke overvejet at hoppe på PHP/MySQL istedet for ASP

Og jeg kender måske svaret det vil tage et lys år at skrive om :e alle de dejlige coder...



#16
o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2004 01:54:31
Svar/Indlæg:
937/191
tjah et eller andet må der da ku gøres, tag fx et forum som xtremesystems.org det er væsentligt større og jeg har ALDRIG oplevet at det er langsom!



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
02-04-2004 02:29:50
Svar/Indlæg:
4741/1690
Vi er klar over problemerne - og der er flere af dem, ikke kun søgefunktionen (som er slem) men også fordi OC (og HT) grundlæggende bygger på HeO's gamle kode for 4 år side som så er blevet rettet hen af vejen.

Derfor er det blevet rettelser af rettelser der igen er blevet rettet...
- det er ikke optimalt at rette og prøve at optimere i så gamle koder.

Det ER besluttet at vi vil skrive koden om til PHP for både OC, HT og HT.com fra bunden af - og vi vil bygge en ny database op.
Det er selvfølgelig ikke noget som sker lige fra den ene dag til den anden, men der arbejdes på det lige nu...

Derfor vil i også opleve at vi er ret uvillige til at lave/ændre på alt for mange funktioner - fordi vi vil bruge programmørernes tid til skrive de nye sider samt en ny database.
I den forbindelse vil vi også komme med nyt design af siderne - og her vil vi prøve at give jer en mulighed for fremover at kunne designe jeres helt private OC & HT sites a la Winamp's skins...

Det er store mål vi sætte os, men vi glemmer bestemt ikke at OC & HT kun består i kraft af at i synes om vore sites (uden besøgende ingen sites) - men tænk lige på, at alt vores arbejde er fritidsarbejde så hav lidt tålmodighed med os.

Mvh

The Boss