Ny harddisk (måske)

Diverse d.  24. februar. 2004, skrevet af Juvic
Vist: 253 gange.

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 16:31:14
Svar/Indlæg:
603/79
hej..

Ser lidt på harddiske, og har tænkt på om en af de de Raptor harddsike kan køre på mit IC7 ?

Og er der nogen markant forskel på S-Ata og IDE ?

Hvad ville I anbefale mig at købe ? mærke, interface, osv ?

Juvic !

Stratos

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:01:49
Svar/Indlæg:
189/18

Den kan helt sikkert godt køre med dit ic7, da jeg installerede en raptor på mit, samme bundkort, i sidste uge.

Jeg havde lidt bøvl med det, men efter lidt hjælp fra Bigbird kom det til at spille.
Læs evt. tråden her:
http://www.overclocking.dk/for...

Hvad angår hastigheden i forhold til normal IDE, så booter min en del hurtigere.

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:05:43
Svar/Indlæg:
481/150
Ja, selvfølgelig kan de køre på dit bundkort hvis du har en SATA controller. Markant forskel, både ja og nej. SATA kan teoretisk overføre 150mb/s, mens IDE(PATA) harddiske topper på 133mb/s. Med mindre du smider SATA eller IDE i RAID, så kan du ikke mærke forskel. Tør dog ikke at sige om SATA harddiske generelt er hurtigere end IDE harddiske i RAID, men jeg vil da tro det. Der er masser af tests på nettet der omhandler IDE vs. SATA, læs dem.

Kablerne til SATA harddiske er meget mindre end dem til IDE, og det er en fordel hvis du har du pladsbesparende krav.

Jeg vil da anbefale dig at gå efter en Raptor disk hvis du går efter hastighed...

Juvic

Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:36:33
Svar/Indlæg:
603/79
Jeg have tænkt lidt på at have en Raptor Harddisk til Win og programmer og spil..

Også måske en Sata/IDE til data !

lyder det helt skørt ?

Trode Raptoere kørte over SCIC (eller hvad det hedder)
Men det kan køre på de sata stik der er på mit IC7 ?

Hvad koster en raptor ? Havde læst at der lige er kommet en 74GB.. er den dyr ?

Håber ikke det er for dumme spørgsmpl.. er lidt nweb til det med HD...

Juvic.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:39:33
Svar/Indlæg:
3214/18
Det lyder som en helt fin idé du har dig der! En Raptor til systemdisk og en anden til alt det andet skrammel. Og nej, Raptorne kører ikke SCSI men SATA som du selv næsten har gættet dig til. ;) Med hensyn til prisen, så kan du finde dem på www.edbpriser.dk

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 17:55:05
Svar/Indlæg:
3943/44
#3 se edbpriser!!!
og jo det vi give lidt bedre ydelse, de raptor er den hurtigste harddisk man kan få (altså hvis man er alm computer bruger)