4 måneder om en internethandel!!

Hyggehjørnet d.  24. februar. 2004, skrevet af FOXx
Vist: 263 gange.

FOXx
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 18:06:57
Svar/Indlæg:
20/9
Beklager dobbeltpost, men var ikke klar over at "Off-topic" ikke blev vist på forsiden?


Jeg havde i noget tid kigget på nye kabinetter og valget faldt på et Lian Li PC-6070A, og jeg begyndte at kigge på nettet for at finde forhandlere der havde det på lager.

Umiddelbart var det kun Studiedata og Chippen.dk der forhandlede det, og af de to var det kun Chippen.dk der havde det på lager. Fint nok tænkte jeg, jeg bestiller det hos Chippen.dk da de også har nogle andre dele til netop det kabinet, jeg også ville købe.

Det skulle jeg dog ALDRIG have gjort!

D. 20/11-2003 Afgav bestilling fra Chippen.dk på 1 stk. Lian Li PC-6070A (Alu), 2 stk. Alu CD-Fronte C01A (passer til alle drev), 1 stk. Alu. Floppy-front F-01A og 1 stk. Alu Vantec Nexus fancontroller NXP-201, overførte pengene efter at have modtaget en bekræftelsesmail, og ventede på svar om at de var modtaget og min ordre sendt.

D. 24/11-2003 Skrev til Chippen.dk for at høre om min overførsel var registreret. Det var de. Dog var min ordre ikke afsendt endnu da der manglede en cd-front? Meget mærkeligt da de var på lager da jeg bestilte, men alle kan vel lave en indtastningsfejl, så jeg besluttede mig for at vente.

D. 2/12-2003 Modtager en mail fra Chippen.dk om at min pakke er sendt.

D. 3/12-2003 Modtager pakken og ser at der står et "B" efter "Lian Li PC-6070" på papkassen (kabinettet findes også i en sort model der hedder LL PC-6070B), åbner det og ganske rigtig er det den sorte model jeg har modtaget, i stedet for det Alu. farvede jeg havde bestilt.
Finder yderligere ud af at jeg har modtaget to helt forkerte cd-rom drevfronte C-6 og C-10 (som er klistermærker) i stedet for de 2x alu. C01A jeg bestilte.
Jeg informerer Chippen.dk om det og indsender en RMA til dem. Her siger han at kabinettet dog først kommer på lager d.27/12-2003 da det kabinet han har sendt mig (LL PC-6070B (sort)) åbenbart er blevet registreret som et LL PC-6070 (Alu. farvet). Det er for lang ventetid for mig så jeg beder om at få mine penge refunderet så jeg selv kan købe det når det kommer på lager.

D. 4/12-2003 Pakker det sorte kabinet ned, sammen med de to forkerte drevfronte, og sender det tilbage til Chippen.dk for at få pengene refunderet.

D. 8/12-2003 kan jeg se at det er modtaget af Chippen.dk, og jeg spørger så om han har fået kigget på det og om min refundering er i orden. Han svarer at han ikke har haft tid men at han nok skal ordne det.

D.15/12-2003 Han har nu haft tid til at kigge på det og har sendt sagen videre til revisoren og at det vil tage 3-6 dage, forklarer han.

D. 19/12-2003 Spørger jeg til udfaldet af sagen hos revisoren, men får af vide at han er på ferie.

D. 2/1-2004 Får jeg at vide at der ikke er sket noget i min sag, men at revisoren kommer tilbage d. 5/1-2004.

D. 7/1-2004 Spørger om min refundering er gået i gennem, men får af vide at han ikke har haft tid, da han hele tiden bliver forstyrret.

D. 12/1-2004 Jeg får at vide at der nok skal blive kigget på min refundering om aftenen når han kommer på kontoret.mere hører jeg ikke.

D. 20/1-2004 Får at vide at der er kommet ny revisor på der lige skal sættes ind i firmaet, så det nok kommer til at vare et par dage mere.

D. 26/1-2004 Stadig intet fremskridt i sagen, han siger at der er en masse regnskaber der skal kigges igennem, så der er meget travlt og han kan ikke give mig en tidsfrist for overførslen af refunderingen.

D. 4/2-2004 Bliver jeg bedt om at specificere hvor mange penge refunderingen drejer sig om, da han selv vil overføre dem, så jeg har dem 2-3 dage derefter.

D. 9/2-2004 Pengene er stadigvæk ikke gået ind på min konto, og får af vide at de først er blevet overført d. 8/2-2004 og ikke d.4/2-2004 som aftalt, men at de skulle være der i løbet af et par dage.

D. 16/2-2004 Overførslen er endnu ikke sket, og han fortæller at han vil overføre fra en anden konto når han kommer hjem, så de burde være der inden for nogle dage.

D. 23/2-2004 Pengene er stadigvæk ikke gået ind, og han siger at han skal tale med bankerne da problemet må ligge der?

D. 24/2-2004 ENDELIG! Pengene er inde på min konto, og kommer ALDRIG i nærheden af Chippen.dk igen!!!

I hele forløbet fra d. 20/11-2003 til d. 24/2-2004, har jeg hver dag spurgt til om der har været ændringer i min sag, men det er kun de ovennævnte datoer jeg har modtaget svar fra Chippen.dk.

Efter denne oplevelse ved jeg i hvert fald at Chippen.dk er et sted jeg aldrig vil handle mere, og heller ikke vil råde nogen af mine venner/familie/kollegaer at handle.

For mig virker det som om at ordet "Service" ikke eksisterer i Chippen.dk's ordbog, og derfor ikke er i stand til at tilbyde dette til deres kunder.

Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 18:16:05
Svar/Indlæg:
359/115
Se "Kontant" i aften :)



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 18:18:48
Svar/Indlæg:
359/115


lorte_server
 
Superbruger
Tilføjet:
24-02-2004 18:59:02
Svar/Indlæg:
68/4
prøv at søge på Chippen.dk
du vil finde de førts 1000 indlæg der ikke taler godt om Chippen.dk
:( :( :(