Overclocker
Tilføjet:
24-02-2004 19:26:28
Svar/Indlæg:
2/1
Hejsa,
Jeg har lige hentet CPU-Z og sad og kiggede lidt på mine stats for min computer. Der kan jeg se at min AMD XP 2500+ køre med 166Mhz FSB og 333Mhz Bus Speed. Okey tænker jeg så, jeg har altid høre noget om det FSB at de skulle være 333Mhz i det her tilfælde men okey. Jeg kigger på AMD's side og der står intet om FSB på selve processoren, men kun at den køre 333Mhz Bus Speed.
Hmm Hmm.. Jeg bladre vidre i CPU-Z programmet og ser i under RAM, at den også køre 166Mhz Frequency. Okey der må være en forbindelse imellem det og de 166MHz FSB på CPU'en, eller er der?!
Anyway, jeg spurgte en ven fra England som fortalte mig at Normalt er FSB altid det halve af Bus speed. Okey, så giver det jo mening igen, da 166 er ca halvdelen af Bus speed. Men hvorfor er det så lige at de fleste RAM typer og motherbords kan køre 333MHz eller 400Mhz FBSting, hvis Processoren ikke kan køre det allligevel. AMD's XP 3200+ kan vidste køre 400MHz Bus speed, så 200FSB.. eller hvad ?! lol, Jeg er forviret.
Jeg har prøvet at søge efter en guide eller lign, men uden held. Håber nogle af jer kan hjælpe mig :)