Valg: VapoChill SE@XE eller MachII

Køling d.  24. februar. 2004, skrevet af NoNig
Vist: 900 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2004 23:32:11
Svar/Indlæg:
23132/740
Som nogle nok har set, så har Epi^Zepto, sat sit VapoChill SE@XE, til salg. Jeg overvejer kraftigt at byde ind, men først skal jeg høre:

Syn's I det kan betale sig, frem for et MachII? - Tag mit system i betragtning...

Jeg hælder mest selv til det Vapochill, men kom drenge, byd ind...

Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 00:21:26
Svar/Indlæg:
2192/67
Tja jeg tror at du vil få højst clock hastighed ud af mach II, men hvis man ser på aspektet pris vs ydelse. Så er Vapo'en klart favorit, jeg ved ikke med dig men jeg ville føle mig snydt hvis jeg ikke fik mere end 100 mhz mere ud af omkring 2000 oven i hatten i forhold til vapoens pris.



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 11:34:04
Svar/Indlæg:
1494/10
#2 Hva er det li der er galt med monteringen af Vapo?? synes da det er meget nemt, tager kun 10min at smide på... Det er da hellere ikke svært at få det kølesnask af igen... tør det af du kan og så bagefter bruger du bare en vatping og en klud (evt brug noget sprit, så er det meget nemt)



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 12:00:37
Svar/Indlæg:
937/191
jeg ville nok vælge Mach II har selv lige haft vapo PE og det var jeg da glad for og ja kabinettet er mega fedt men der er minus plads i det!
Desuden ville jeg bestemt ikke købe det se@XE da det efterhånden har været i så mange forskellige hænder herinde! Der må da være en grund til at folk kun har beholdt den i et par uger :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 14:29:40
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg ta'r ikke så meget til LAN's. Den skal primært stå derhjemme. Støjniveau er også en faktor, da jeg har til sommer flytter til Ålborg sammen med mine kæreste, og computeren nok kommer til at skulle stå og køre natten over af og til. Derfor skal den (også bare generelt) ikke støje specielt meget. Jeg har snakket lidt med Epi^Zepto om dette, bare lige for at høre hans mening.

To ting der gør at jeg skulle vælge Vapo'en frem for Mach'en:
1: Støjniveau.
2: Den noget kun lavere pris.

To ting der gør, at jeg skulle vælge Mach'en frem for Vapo'en:
1: Køleevne
2: Støjniveau.

- Jeg ved at et Mach II er lydløst. Man kan ikke høre det, når det lige er startet op, hvilket naturligvis er en stor fordel. Det er også i et "kabinet" for sig, hvilket gør det "alm." kabinet lidt mere rummeligt. Så derfor er vandkøling også i sigt.

Vapo'en virker til gengæld lidt mere kompakt. Ikke noget der huer mig, men ikke desto mindre synes jeg bedre om Mach'ens flotte design. Det er som sagt en smagssag, men den ret pebrede pris, er faktisk det der afskrækker mig mest...

Jeg kan fortælle, at jeg også gerne skulle have plads til noget vandkøling på nordbroen og VPU'en. Så der skal helst ikke være trangt med plads...

I kan evt. prøve at se på Epi^Zepto's billeder (i salgstråden) og vurdere om der er plads til en EVO240, et cuplex på nordbroen, et cuplex på VPU'en og div. slanger og fittings...



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 16:46:58
Svar/Indlæg:
3712/44
Hmm, nu har jeg jo selv prøvet begge dele, og der er efter min bedste overbevisning fordele og ulemper ved begge dele.

Her er hvad jeg har observeret:

Køleevne: Mach II køler rigtig meget mere end et Vapochill PE. Et Vapochill XE køler bedre end et PE, men kommer slet ikke op på niveau med et Mach II. Forskellen målt i bios på et Vapochill PE og et Mach II i mit system er 20-22°C! Og det er MEGET når man overclocker. Jeg er endnu ikke færdig med at teste Prime95 ordentligt igennem for at finde ud af hvor langt jeg kan presse systemet endnu, men nogle benchmarks er stabile ved over 250 Mhz MERE i mit Mach II end de var i mit Vapochill PE.

Støjniveau: Helt og aldeles subjektivt vurderet (ingen måling)synes jeg absolut et Vapochill på minimum blæser hastighed er mere stille end et Mach II. Et Mach II larmer bestemt ikke voldsomt, men ultra stille er det ikke.

Strømforbrug: Regn med at Mach II systemet nok bruger minimum 250W MERE i strøm end et Vapochill system. Det bliver til mange penge på et år, så er hastighed ikke alt, så har Vapochill helt klart fordelen her vil jeg mene. Igen, så er Vapochill'en afhængig af en ordentlig kraftkarl af en psu, Mach II kører på sin egen 230V og belaster ikke systemets psu. Det er en fordel i mine øjne.

Kabinet: Personligt synes jeg de sorte Vapochill systemer er pæne. Praktiske er de derimod ikke. De er IMO en "pain_in_the_a**" at rode med, og jeg har haft mange rifter på fingrene fordi tingene sidder "åndssvagt". Enhver der har haft et Vapochill med chillcontroll ver 1.xx ved hvad jeg snakker om. Der er ikke meget plads til at montere vand, og psu'ens placering henover cpu soklen er også noget rod, efter min mening. Det er også begrænset hvad man kan smide i af eksterne 3½" og 5 1/4" drev. Igen en begrænsning for nogen af os. Med Mach II kan man selv vælge hvilket kabinet man smider ovenpå, og dermed hvor meget plads man vil ha' til harddiske, vandkøling, fancontrollere, drev etc. Det bliver nemt meget dyrt, men er en mere fleksibel løsning.

Montering af socket kit: Her synes jeg klart Nventivs metode er bedre, omend det er nemmere at skifte cpu på et Vapochill. Har endnu ikke haft mit Mach II længe nok til at have erfaring med kondens, men på fugtige dage har jeg haft kondens problemer med mit Vapochill, og observeret fugt i cpu soklen, hvorfor det må siges at være nødvendigt at smøre sokkel og cpu ind i ikke-ledende pasta. Dette burde ikke være nødvendigt på Mach II. Begge løsninger er dog ret ligefremme at gå til . Aseteks nye kølehoved ser rigtig godt ud, men jeg har ikke selv prøvet det endnu.

LAN party anvendelighed: Glem alt om at tage Mach II med til LAN parties. Mit system vejer et godt stykke over 40 kg (~43 kg), og er mildest talt uhåndterligt. Men nu har jeg jo også monteret et mega kabinet med en ret stor radiator..... Mit Vapochill med vandkøling på gpu/northbrigde vejede lige under 30 kg, og var noget nemmere at "komme rundt med". Så står det på LAN, så er Vapochill IMO det oplagte valg.

Jeg ville sige at fornuften langt hen ad vejen ville pege på et Vapochill, det er billigere i anskaffelse, i drift (mindre strøm) og er nemmere at transportere. Men mit hjerte siger altså Mach II. Hvorfor? Fordi det simpelthen sparker Vapochill's r*v i performance. Derfor!



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:13:54
Svar/Indlæg:
937/191
har ikke sagt at der skulle være noget galt med det systems som epizeto sælger, kan blot ikke helt forstå at der er så mange der har skiftet det ud på SÅ kort tid :00
Er helt ening med Lars i at Vapo kabi er noget mildest sagt bøvl at bevæge sig rundt i og at der kun er 3 ledige 5,25" drev er efter min overbevisning for dårlig, det samme gælder den komplet idiotiske placering af psu som Lars også nævner!



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:28:24
Svar/Indlæg:
415/19
Min tilføjelse vil være at hvis man er typen der altid går efter det bedste, så skal man ikke tro at man kan "nøjes" med et Vapo.. man får abstinenser og bliver nødt til at investere i MachII og fylde det med ny gas 8)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:36:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

Jeg har hørt fra "anden side", at garantien på ens hardware (bundkort og CPU) frafalder når man smatter alt sit gejl ind i kølepaste og jeg ved ikke hvad. - Når man har Vapochill...

Passer det? ?:(



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:37:52
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #12

Dén fattede jeg kun indtil det med "gas" :l

Kan man skifte gassen på et Mach II og opnå bedre køling?



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:40:07
Svar/Indlæg:
415/19
Jeg plejer da at sige at den ryger ligemeget hvad, da man skal have CPU soklen ud ligemeget hvilken løsning man vælger.

Men pastaen burde ikke fjerne garantien på nogen måde :)



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:43:10
Svar/Indlæg:
415/19
#14 Ja man kan skifte gassen på et MachI eller II til r404a og derved opnå bedre LOAD temperatur.

Man kan også skifte til R507a men det skulle efter hvad jeg ved slide meget på kompressoren, samt meget svært at få til at yde bedre end r404a.

Vi er et par stykker der har gjort det på vores Prommy'er.

Bl.a. mig og Gomer Pyle aka bth herfra.



Jens
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 18:04:37
Svar/Indlæg:
76/10
Hvorfor snakker vi egentlig Vapochill kabinetter her? Det system som NoNig er ved at købe er jo monteret i et Chieftec Matrix fulltower, der er noget bedre indrettet og fabrikeret end Aseteks egne kabinetter...? :)

NoNig -> Ja, garantien ryger. Det gør den også ved overclocking, ved voltmods, kølerskifte på NB osv. og mange mange andre ting!

Men ved overclocking clocker man det jo bare ned til standard inden man afleverer det til RMA?

Ved voltmods lodder man det bare af så det ikke kan ses igen?

Ved kølerskifte gemmer man jo den gamle og monterer den igen?

Hvis du skal RMA et bundkort med grease i soklen kan det meget let fjernes i løbet af 10-20 minutter hvis du har de rigtige dele. Noget Isopropanol da det selv fordamper nede i soklen, nogle vatpinde og noget køkkenrulle er alt du skal bruge. Man kan også købe en speciel børste (har jeg set på aseteks forum) som sidder på en flaske med isopropanol. Derved er børsten hele tiden fugtet i isopropanol også tager det endnu kortere tid at fjerne. Og når det så er fjernet kan det IKKE ses det har været der.

Bare sørg for ikke at bruge "ikke ledende silicone" - det er et HELVEDE at få af igen, og kan faktisk ikke komme ordentligt af. Det af Aseteks grease er dog let som skrevet ovenfor



castrol
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 18:44:08
Svar/Indlæg:
437/64
Har lige et ?

Hvad er forskellen på mach I og Mach II?



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 19:47:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #19

Forbedringer såsom:
Kølehovedet (vapouratoren - tror jeg nogen kalder dén)
"Styre"-systemet.
Bedre software.
Forbedret støjniveau

- Har jeg hørt. Mere ved jeg ikke...



#15
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 21:30:43
Svar/Indlæg:
1135/38
TØSER hold nu op med det PIVEN. over ingen ting.

Mit system er til lan hver fredag hvor vi køre 1Gigabit Netværk og spiller LAN mens andre suger fra ens FTP: og det har aldrig voldet nogen problemer for mig selv når jeg spiller. så den der med PSU'en ja den holder simpelhen ikke i længden. og det kan i sku da se på mit config. :e

Og hvad ydelse og pris ang. så kan jeg ikke se nogen fordele i en MARK II frem for en VAPOchill.

Eks.
Størrer EL regning med en MARK II.
+ at hvis jeg forstår det heldt rigtig så koster en MARK II incl. Lianli kit & Kabinet ca 8000,- Kr. og så skal der lige skæres et hul i bunden af det splinternye Kabinet Ehhh hvor smart er det lige. Men okay hver sin smag. Efekt ja okay hvis ens PEK bliver længer af at der står 100Mhz mer på displayet og -50Grader ja så mener jeg at man skal søge læge hjælp. for det kræver da ikke mange år i skolen for at regne ud at en 220Volts system på 200Watt's efekt er bedrer end de 180Watt's efekt ved en VAPOchill XE som der kun kører på 12V. Ehhh HALLO. USE HEAD. FOLKENS. ja undskyld mig for den holder simpelhen ikke den der samligning.

Nå men hvis vi så tager en VAPOChill SE til ca 4000,- kr. og tuner den for 500kr. så kan man jo få noget ekstra for de penge der mangler op til 8000,- kr. som en MARK II koster med alt det geil.

Så der kan sku snildt blive til en Seriøs VGA /Chipset Waterchill kit oven i inden man når de 8000,- Kr. som jeg mener man får noget mer ud af end med MARK II sættet. Så kommer vi så til hvad der ser best ud og er smartest ja der tror jeg nu på at de fleste syntes at en VAPOChill ser pænest ud. dem der ikke lige kan se det ja det er logisk at de ikke kan se det hvis de har en MARK II i forvejen. det er nok de færest der vil stå frem og sige noget andet om deres egen udstyr. Men okay det er jo igen det der med hver sin smag. Nu siger i jo sikker ja det er sku da klart at han syntes at en VAPOChill er flotter end en MARK II da han jo selv har en. Men der har jeg kun en ting at sige Tror i selv på at fremtidens Design er Firkantede kasser. se bare på hvordan bilerne ser ud i dag. der er sku ikke mange kanter på dem længer for slet ikke at tale om at de ikke ligner en kasse længer. Og den der med at der ikke er plads i en VAPOChill jamen jamen det er jo klart at jo større kassen bliver jo mere plads skulle der jo også helst være i den ik. Hvis i ser på mit config så har jeg sku ikke nogen problemer med at udnytte mit MOBO fuld ud. SÅ den holder sku heller ikke i længden. :e

PS. har ikke til dagsdato skåret mig nogen steder PGA. min VAPOChill. Og det med PSU'en Jamen i skal jo bruge en psu til MARK II også så den holder jo heller ikke i længden. og den jeg bruger som der klare jobbet til UG+ pil op ja den koster kun ca 1k. så det er jo ikke lige det der ødelægger økonomien vel. :e

Men okay det er jo op til den enkelte person hvad han eller hun vil bruge sine penge på. Men nu har i hørt min holdning så kan i jo take it or leve it. :e lige til sidst NEJ DIN PEK BLIVER SKU IKKE STØRRER AF AT DIN PC KØRER VED -50 grader på et Display frem for -30-40 på VAPOChill'en ja det kommer måske som et shock men sådan ligger landet min ven. + det at du får ikke flere og bedre venner af det tvært i mod min ven. har selv oplevet det modsatte. så jeg snakker af efaring.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 21:37:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #21

Jamen tak for det meget... 'malende' indslag AXE :e

Jeg ser da også fordele i et Vapochill (har faktisk næsten også købt det ;)), og den med mangelen på plads hopper jeg heller ikke på. Det er som sagt en andet kabinet end det der normalt følger med et Asetek.

Men, måske der kommer til at så "Vapochill SE@XE" en af de følgende dage, i min profil. Så 'stay tuned' og smid en stemme så snart jeg får smidt nogle resultater... ;)

Skal vi sige at det var det? Og lade tråden "forfalde"?! ;) :e





NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 21:43:50
Svar/Indlæg:
23132/740
... for så vil jeg da være den første til at snakke "undeoms" (eller "uden moms"? :00.

Den med kabinettet, AXE, holder ikke helt. Så'n som jeg har forstået det, så leverer Chpi-Con (nVENTIV) et kabinet. Hvor man kan købe et Lian-Li "overtræk" til, så kabinettet kommer til at minde meget om et "ægte" Lian-Li.

Jeg behøver sgu ikke en penisforlænger. Så meget liv har jeg da, og jeg vil da hundrede gange hellere bruge penge på så meget som muligt, end "spilde" dem. Jeg så bare nogle fordele i Mach II (som det jo "staves" ;) :p), som jeg ikke ser længere. De fordele bestod netop i, at man havde delene adskilt. Men da computeren bare skal "stå" og ikke flyttes rundt til forsk. Lan, mener jeg heller ikke at det er et argument imod.

Jeg ville bare høre om forskellen på Mach II og et Vapochill SE@XE er SÅ lille, at det slet ikke kan betale sig at investere i et Mach II.
Jeg går (som sagt) primært efter om enheden støjer, og om det køler "godt". Sølle 10ºC skal ikke afgøre om jeg vil bruge 5,5K eller 2,1K på noget kompressorkøling. Overhovedet ikke...

Måske er jeg bare emsig, men det betyder meget for mig, at jeg kan komme til at kabinettet, da jeg "ofte" skifter hardware. Leger med nogle opsætninger og alt det lort der...

Jeg er glad for at I gad at stemme i, og smide en kommentar. Jeg tvivler ikke et øjeblik på jeres integritet! :e

*takker igen, gutter :r*





Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 22:03:56
Svar/Indlæg:
415/19
Fair nok! :e

Vi er jo nogle der er priviligerede nok til at have sin egen strømgruppe til PC'en der ligenu består af 2 Prometeia + en særdeles overclocket computer :) :P



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2004 22:39:46
Svar/Indlæg:
23132/740
Det ser ikke ud til, at det bliver til noget alligevel. Epi^Zepto sprang fra i "sidste øjeblik", såeh... :(



AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:27:40
Svar/Indlæg:
162/12
Jeg hopper med på den VapoChill vogn, det lyder som en deal.
Designet er sgu fedt efter min mening. Alle de nVentiv cases jeg har set ligner sgu noget der løgn. Jeg har ikke lyst til at have et kabinet stående, som er 1½ meter højt og ligeså firkantet som en terning.
Haps haps.. Har lige kigget på nogle resellers omkring på de forskellige systemer. Både nVentiv og Asetek. På denne side
http://www.row-hardware.de/

Sælger de et VapoChill XE for 739.00 Euro (ca. 5500 kr.)
Ironisk nok fandt jeg det da jeg så på nVentiv's resellers.

Hvis du skal købe det direkte fra Asetek skal du betale
930 euro(ca. 7000 kr, dog gratis fragt)

Har lige sendt en mail(på engelsk, håber de tyskere fatter det) om de ikke kan sende det til DK, og hvor meget det vil koste.

Ifølge Told & Skat skal jeg ikke betale nogen told eller afgift, da Tyskland jo er et EU land og varen hører ikke under punktafgift.

Nu bliver det bare noget bøvl at få bakset min Evo 240 og vandkølingen til kabinettet.




NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:34:42
Svar/Indlæg:
23132/740
... ?:( Øhh



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 19:50:55
Svar/Indlæg:
227/19
Valget afhænger helt og holdent af hvad man skal bruge kompressoren til efter min mening.
Hvis man vil overclocke meget, så er Vapochill XE ved at være forældet.
Ved mindre (self. svært at sætte tal eller mhz på mindre hehe) overclock, så er vapochill fin nok.
Hvis f.eks. man benytter P4 system der godt kan lide 12+ linien er det ærgerligt at Vapochill hiver en del fra den, for så at forringe overclock.
Min cpu ville ikke nærme sig det jeg har opnået med en Vapochill, men dette er jo bare et eksempel.
Nu går jeg heller ikke op i skønhed med blå lamper og flotte runde kurver (på kabinetter hehe), eller elregningen for den sags skyld.



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:24:07
Svar/Indlæg:
227/19
Der er r404a på XE
Vapochill Classic og SE kan fyldes med r404a
Vapochill PE kan give problemer med r404a





SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:31:43
Svar/Indlæg:
3011/103
-> #26

Hvis du nu kigger godt efter, så er de 930 euro hos Asetek med det nye socketkit.
Det koster EUR 749.00 (DEM 1464.92), hvis du skal have det med det nye socketkit.



AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
02-05-2004 20:41:09
Svar/Indlæg:
162/12
Er der bedre ydelse med det nye socket kit? Eller er det bare nemmere at montere? ?:(



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 00:35:27
Svar/Indlæg:
3011/103
Det er nemmere at montere, og skulle mindske eventuelle kondensproblemer.



AsPeCt
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 04:32:28
Svar/Indlæg:
162/12
Ok.. Kan da godt lægge en 80 kr. ekstra for at mindske risikoen for kondens, og at mine fumle-fingre skulle lave rav i den ;)

Har lige undersøgt diverse ting ang. strøm... Damn.. En moderator på Asetek's site siger at en XE hiver ca. 14 A på 12 volt linien når den starter op.. Det er edder****** meget.. Har allerede bøvl med strømmen nu. Så det skal være en +1xxx kr PSU jeg må have fat i.. puha.. Der er godt nok omkostninger på hvis man vil have et ordentligt system. Ellers må man have gang i noget med 2 psu'er.. Det skal nok blive sjovt, 2 psu'er og vandkøling..



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 07:36:57
Svar/Indlæg:
316/11
VAPO!

Jeg har hørt der er fusk med March'ens temp udlæsning..

+ Vapoen er med 12V kompressor og sige ikke så meget..

/Rododendon



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 08:17:12
Svar/Indlæg:
227/19
#36
Vrøvl! Vi kan til en hver tid sammenligne temperature med temp. probe el. lign. ;)
Eneste der har været på tale, er at deres displays ikke er helt nøjagtige. Alene hvis du ser de 2 kølesystemer side om side, vil du kunne se at Vapochill er den lille.....i bogstaveligste forstand :)



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 08:35:14
Svar/Indlæg:
316/11
#37

"Eneste der har været på tale, er at deres displays ikke er helt nøjagtige"........ja nemli ja..

Desuden er NL11F en billig R134a køleskabskompressor der nok ikke kan tåle mosten (Mosten..læs: R22,404a,R502,R507 osv..)

En BD35F kan nok bedere idet den har samme lejer og motor som den storebror BD50F

Jeg ville ta' Vapoen...Men jeg tror i høj grad det er smag og behag om man hælder til nventive eller Asetek..

Mvh. Rododendon



Corlin
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 09:43:59
Svar/Indlæg:
237/8
Det undrer mig noget at kompabilliteten slet ikke har været nævnt med et eneste ord i denne tråd.
Det er et helvede at få nogle af de nye Asus boards til at virke i Vapoen. Lars og jeg prøvede uden held. Det eneste som tilsyneladende virker tilfredsstillende er Abit´s 865 0g 875 baserede boards.
Dette er for mig argument nok til ikke at vælge Vapochill ver. noget som helst.

Nu siger jeg ikke at Abit er noget bras, tværtimod. Men det er da fedt selv at kunne vælge hvilket board man vil forsøge sig med.
Som man kan i Mach II.

Corlin





Djake
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 09:54:20
Svar/Indlæg:
418/10

Har en mach1.. Den er helt fint.. Af ulemper kan nævnes støj, og unøjagtig display som bth skriver.. Mit er rimilig slemt ;)
Det er også surt at den ikke passer til nye abit og asus bundkort.. Så jeg må køre med 2 psuer..

Ellers så kan jeg kun anbefale prometeia..



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 10:03:03
Svar/Indlæg:
227/19
#40 Ja Mach1 er ikke helt kompatibel med alle bundkort, men din løsning Djake kan også kun give bedre overclock.
Generelt vil det også være en kæmpe fordel hvis man bruger Vapochill.



KoGeR|Max
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 10:08:39
Svar/Indlæg:
218/22
Hmm jeg har en Mach II GT jeg syns sq den er nice ... jeg kunne komme 312,9 MHz højere end ved vand (3112,9 MHz) på min AMD Athlon XP-M, jeg gav 6k for den (7500 -moms) ja det var mange penge, men skal man gør noget, skal man gøre det ordenligt :e

Ja den er SKIDE tung! og hvad så :p

ang. støj.. tjaa den siger lidt mere end min "air cooled" pc... ca 30 db tror jeg :) det syns jeg er fint for -58 c.



Djake
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 10:11:27
Svar/Indlæg:
418/10
#41 Ja jeg tror også det er en fin løsning.. Nu skal jeg bare have moddet mit bundkort, så jeg ( forhåbenligt) kan få lidt flere mhz på cpuen, det gav nemlig ikke rigtig noget med r404a.



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 16:17:17
Svar/Indlæg:
316/11
Hvis det var jeg skulle ud og have noget nyt, så ville jeg nok købe en Vapo LightSpeed..

Der sidder nemli en rigtig R404a/R507 kompressor i..

Og så passer den til <B>alle</B> P4 MoBo's :i

/Rododendon



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 16:18:44
Svar/Indlæg:
316/11
Og så stemmer temp på fordamperen over ens med det der vises i display'et...

/Rododendon



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 16:46:36
Svar/Indlæg:
227/19
Rododendon nVENTIV Mach2 passer også til alle bundkort.

Af nysgerrighed har du så haft en Lighspeed til test siden du ved displayet viser mere korrekt end på en prommy?
På xtremesystems.org er sagen nemlig en anden og derfor af interesse ville det være fedt hvis du havde målt kogepunktet på en Lighspeed i forhold til displayet :p



Mattias
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 17:05:08
Svar/Indlæg:
287/14
#47 Det gør nVENTIV også :p



Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2004 17:40:18
Svar/Indlæg:
316/11
#46 - nej desværre ikke endnu...Men det kommer snart..

Det er rent vurderingsmæssigt + at de hos asetek sætter en ære i at oplyse de sande facts.

Min vurdering er baseret på følgende:

I nogle tests har jeg set prommyer med minus 70 grader eller lavere i displayet. Det kan jeg ikke få til at passe nogen steder hen for det vil svare til at sugetrykket skulle være på 0,083 bar(g) for R134a's vedkomende... :00

Derimod passer det bedere hvad Asetek kan oplyse..

Mvh. Rododendon



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 17:50:08
Svar/Indlæg:
23132/740
Tjah :00

Jeg valgte Mach2, fordi jeg bor ca. 6 km fra fabrikken (Hobro) ;)

Jeg har dog lidt problemer med kondens på kølehovedet (der hvor "slangen" går "ind" i boksen) som jeg lige skal have kigget på... :l

Der kommer et LCD-display (vælger enten Orange eller Blå) og noget vandkøl på, når jeg engang får tid til at montere det! :e



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 17:53:17
Svar/Indlæg:
3329/182
Fuck det er sgu lang tid siden jeg satte det til salg... :e

Utroligt at tråden er oppe at vende igen :00



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 18:04:55
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #52

Enig...