"Dødt" Epox EP-8RDA+

Bundkort / CPU d.  26. februar. 2004, skrevet af Ebzen
Vist: 469 gange.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 06:41:53
Svar/Indlæg:
592/17
Davs... Eller.. god morgen ;)
Jeg har fået et monster problem... Min puter er bare død.
Den havde stået tændt natten over.. Som den jo altid gør... Såh.. Stod jeg op satte noget musik på. Børstede tænder og alt det der man nu gør om morgen..
Og mens jeg så står ude i køkkenet.. Kan jeg høre musikken sjovt nok.. Men lige pludselig.. Så kommer der en spontan tone fra højtalerne... Maskinen frøs... Og jeg mener FRØS!!
Jeg slukker... På hoved kontakten... Tænder igen.. Gæt hvad:
Der kommer intet skærm billede på.... "Okay" tænker man...
Af med siden... Sluk maskinen igen. Vent 20 sek.. Tænd igen.. Og glo så på Diagnostic displayet... Den sagde noget med C1 (RAM fejl)Så kom det sjove cirkus. Den begyndt lige at stå og skifte frem og tilbage mellem "C" & "1"
Tænker nu: Hold da kæft.. Hva helved foregår der?!?
Ud med RAM klodserne... Sæt dem i EN af gangen... Og nu kommer den så kun til: 26 på displayet.. Nogen gange 29 med lidt held.
Der kommer også en konstant hyle tone fra PC speakeren!!
Og jeg har skiftet:
RAM, Processor, GFX & PSU.. NADA hjælper det..
Jeg kørte så ud til en kammi for at nu at teste alle mine ting.. Gæt hvad: De virker jo!! Hmmmmm...
Så kom jeg hjem.. Prøvede at starte op uden nogle ting:
Den sagde "FF"
I med processoren & RAM... Så sagde den Biiiiiip bip bip bip og noget med fejl 46.
Nå... Det betyder jo at den ikke kan finde GFX... Så i med det... Så kom hyletonen igen.... og den samme grimme fejl "26 eller 29"
og hvis jeg piller kortet ud.. Viser den de samme fejl typer igen: 26 eller 29.
Såh.. Er der nogle der har oplevet noget lignede så skriv!! :00

Hilsen

Ebzen

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
26-02-2004 09:08:22
Svar/Indlæg:
366/304
Har en kammerat hvis epox 8RDA lige er stået af, det frøs på et tidspunkt. Vi har så efterfølgende ikke fået maskinen til at boote igen, og vi har ellers prøvet at udskiftet ALT. Der kommer ingen skærmbillede på monitoren overhovedet, selvom vi har prøvet med andre ram, anden cpu, andet grafikkort, anden psu.

Så vi valgte at skrotte det til fordel for et andet bundkort, vi har så efterfølgende lavet en RMA på kortet og venter stadigvæk på at få det tilbage i god stand.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 09:23:19
Svar/Indlæg:
592/17
Hmmmm ja... Lyder lidt ala samme fænomen....
Det skal lige siges at maskinen ikke var overclocket... Det har den ikke været i et stykke tid...
Syntes da det mærkeligt at den bare er død... Kunne forstå hvis jeg havde kørt med en Bus hastighed på 220 Mhz.. Men den har jo stået på 133 Mhz den sidste måneds tid.
Jeg må "lege" lidt med det i weekenden...
Andre der har et bud?

M.v.h

Ebzen

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 09:44:57
Svar/Indlæg:
6052/189
prøv at sætte alle dine dele i, og reset bios... dvs flyt den jumper der er tættest på batteriet, og på pin 2-3 vent 30 sek. og flyt den tilbage... husker ikke lige hvad bios der sidder på et epox 8rda+ men smid lige navnet, så finder jeg noget omkring "biiip-bip-bip-bip"

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 10:02:37
Svar/Indlæg:
2502/221
ja sku lige til at spørge om du har resat BIOS?

nokd et første jeg ville prøve hvertfald..
har selv dette gude board :D

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 11:41:24
Svar/Indlæg:
1720/3
Jeg har altid bare kunnet tænde pc'en efter den stod uden strøm i nogle timer når den var frosset helt..

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 13:38:19
Svar/Indlæg:
592/17
Ja...
Det må i sku undskylde det glemte jeg at sige..
Jeg har prøvet at resette bios via jumperen... Prøve at pille batteriet ud...
Der er ingen kondensatore der buler... Det lugter ikke brændt når det er tændt... Nada.
Jeg må pille boardet ud i weekenden... For at se om der er noget der evt kortslutter bag på.

M.V.H

Emil J

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 16:45:00
Svar/Indlæg:
592/17
--------------------------------------update-------------------------------------

Så.. Nu har jeg taget brættet ud... :)
Jeg opdagede så 2 kondensatore der buler... :00
I forhold til alle de andre. De hedder CE36 & CE44. De sidder i nærheden af RAM soklerne. Og ved en spole... Som garanteret bliver varm.. Så de er tørret ud.. Og slået igennem.
Da jeg er uddannet elektronik mekaniker vil jeg da tage chancen og prøve at skifte dem.
At køre en RMA sag mod SHG.. Tager satme noget tid.. Har jeg hørt. Det kan tage måske flere måneder inden jeg får byttet det bundkort.
Så det er now or never.. Hvad siger i andre... ?

M.V.H

Emil J

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 17:17:25
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg ville gøre det... jeg har selv skiftet nogle kondensator på mit gamle gfx... det lykkedes sgu fint nok... og hvis du har uddannelsen til det, så burdet være en smal sag... hehe...

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 17:19:51
Svar/Indlæg:
658/48
GO for it (:

Fix dem på w0rk så ?? (:

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 18:23:28
Svar/Indlæg:
592/17
Desværre...
Da jeg er arbejdsløs for tiden... Såhhh... Jeg fik bare mit svendebrev og en fyreseddel.. Bahhh... Så jeg har lige bestilt dem hos EL-Supply..
Så bliver det spændende når jeg har skiftet dem. Desuden.. Kan jeg også gå rundt og hygge om få skåret hul ud til raditoren nu... Såh.. Det kom på et godt tidspunkt. :e

V.H

Emil J.

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 21:27:28
Svar/Indlæg:
592/17
-------------------------------------Update-------------------------------------
Hej Hej!!
Så har jeg skiftet de 2 kondensatore... Nu starter bundkortet fint op.... Jeg har dog ikke samlet systemet helt.. Der var bare en stang ram, cpu og et PCI grafikkort. Og... Den siger "bip" ud af højtaleren nu... Og når til omkring 75 på Diagnostic displayet.. Og det er fordi jeg ingen hdd har på.. Lavde bare en lille test opstilling Ala: Toms Hardware for at se om det kørte... Så.. Regner med at den er færdig i weekenden.. Og jeg er tilbage foran skærmen på den... :D
Såh.. Hvis i har et Epox bundbræt der skaber sig åndsvagt... Check de kondensatore.... Istedet for at sende boardet til Rep. Det tar al for lang tid.. Og kan nok ikke betbze¬sig..

Med venlig hilsen

Emil J

SlackeR

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 22:37:00
Svar/Indlæg:
567/2
hehe nice.. så er det nu man begynder at overveje hvor mange komponenter man egentlig kan udskifte på sine ting før de ikke dur mere?? Mane producenter sparer jo her.. :):)
Kunne man evt købe kraftigere mosfets?? udskifte alle kondensatorer med topkval?? En ny æra er begyndt ;)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 00:50:18
Svar/Indlæg:
1581/5
#8 jeg sendte et dødt 8rda ind om mandagen, og om onsdagen returnerede de pengene på en check, det var 10 måneder gammelt, eneste problem var de sendte checken til hype som har købt det i 1. omgang :D men han har lovet at betale nu her i denne uge ;)

så ingen problemer med shg.dk's rma herfra

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 04:19:19
Svar/Indlæg:
592/17
@14:
En af mine arbejdskolleagaer skulle have byttet et Geforce4 hos SHG.. Det tog sku noget tid så vidt jeg kunne huske.. Og det var også lige på vippen m.h.t garentien.
Når man får en ting byttet hos SHG... Får man så det beløb man gav dengang man købte det... Eller får man det tingen koster idag?
Hvis det er det sidste der er tilfældet.. Så nej.. Så kan det ikke svare sig med porto og al det der...
Et nyt bræt koster jo omkring 400 kr.... Og de 2 kondensatore... Hehe.. De var meget billige... Gav 1.50 kr for 10 kondensatore.
Men det var lige meget.. Skulle alligevel have noget hos dem.
Nu samler jeg computeren i weekenden.. Køre nogle tests på den... Også laver jeg lige en post igen... Også er tråden vist lukket... :)
Tak for hjælpen til alle jer der har kommet med gode bud/råd.. :D

Hilsen

Emil J

legebarN

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 07:51:42
Svar/Indlæg:
487/59
hmm, min comp døde for en uges tid siden, med samme symptomer (døde spontant, forskellige fejl post-koder osv)

hmm, tror jeg skal kigge lidt på de mosfets så...

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 15:27:32
Svar/Indlæg:
2502/221
mit 8rda+ stod af igår morges :(
genstartede, gik ibios, skruede et par MHz op på FSB, F10,

***genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,genstart,***

har været det hele igenne MANGE gange kan INTET se ala. døde kodensatorer eelr andet, burde man ikke sådan rimeligt tydeligt kunne se hvis de er døde??

Jonjak

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 16:13:16
Svar/Indlæg:
91/20
Det lyder som om jeg skal af med mit epox kort og købe et eller andet kort der holder🙂
Måske et eller andet amd64 board, nu når de alligevel rykker så godt..

ZharK

Superbruger
Tilføjet:
06-11-2004 23:45:55
Svar/Indlæg:
130/17
det som denne tråd startede med som #0 siger gjorder mit borad her for ca.lidt over en uge siden.. jeg tjeckede dog ikke boradet ud på komponenterne... jeg testede det bare igennem og sendte det til RMA! og for snart et nyt..