Waterchill og køleelemet..kig lige på det!

Luftkøling d.  26. februar. 2004, skrevet af Wb-FreeKill
Vist: 507 gange.

Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 19:32:40
Svar/Indlæg:
731/190
Jeg har i tankerne at lave et projekt, hvor jeg smider et køleelement ind i en metalboks, hvor min Waterchill heatspreader også er...dette måtte udentvivl give mere køling, da køleelementet køler boksens indre, og at heatspreaderen kommer væk fra det varme kabinet!

Jeg har nogle billeder af det jeg forstæller her...du er velkommen til at kigge på dem, give din mening, og svare her i forumet, det ville være en stor hjælp...

www.watercooling.webbyen.dk

Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 19:43:53
Svar/Indlæg:
3346/81
Det er primært luften der drøner igennem din kasse der vil flytte varmen væk. Som det er skitseret vil den ikke blive påvirket synderligt af køleelementet. Der fremmer heller ikke resultatet at den trækker luften fra kabinettet.

Der passerer selvfølgelig vand igennem køleren, som står inde i kassen med køleelementet - hvis du med køleelementet når meget lave temperaturer vil det selvfølgelig være med til at sænke temperaturen på vandet, men hvor meget?

Så er der lige der element at hvis du får sænket temperaturen under omgivelsestemperaturen skal du på en eller anden måde have styr på kondensen - ikke så meget i kølekassen, men på slanger og kølehoveder på CPU, GFX og NB.

Men lav da eksperimentet - og se hvad det giver af resultat.

Tomgun



Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 19:46:38
Svar/Indlæg:
731/190
Men ville den bedste kontruktion være...angående med hvordan blæserne vænder og plasering af køleelement?



hamilton
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 20:00:32
Svar/Indlæg:
1419/29
ik for at være provo men heatspreder er den plade der sidder på fx p4. Tror du forveksler heatspreader med heatcore...

lyder som et nice projekt.



Wb-FreeKill
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2004 21:28:05
Svar/Indlæg:
731/190
jah...d ser ud til det er et "stort" og problem fuldt projekt ser jeg nu..har ogs tænkt på "bare" at købe en peltier og smide på CPU en...Nogen der kender en god forhalderside?...den skulle helst ikke være altså for kraftig, den skal kunne køre sammen med min 420W PSU...og jeg vil ikke isolere FOR meget! :l



frAguZz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 07:43:53
Svar/Indlæg:
287/68
kan ikke lige forstå hvad det er du vil?

vil du få luften til at pasere en kølerplade der bliver kølet af en peltier... så så går gennem din radiator?
det tror jeg ikke vil give så meget... :(

jeg har overvejet at lave en slaks "induktions kit" til mit kommende vandkøling! denne måde:
systemet køre med normale komponenter men, før cpuen bliver vandet ledet i gennem et kølerhoved som bliver kølet af en peltier! (dette vil nok kun give noget hvis flowet ikke er for stort) eller måske en række på 2-3stk 50W elementer på "billige" kølerhoveder dem man brugte til slot processorer....
har ikke testet om det giver noget men de 3 stk burde kunne fjerne 150W fra vandet sådan ca! så måske 2stk er nok..


eller montere dem i serie hele vejen rundt med 226W :e med frost væske i ... ej bare en dyr tanke.. :e