Utroligt, sammenligner med efter udseende denne Barton XP-M 2500+ med de nye Duron1600, er de fuldstændig identiske, er der mon noget i det, tager lige et godt billed, så i selv kan sammenligne.
#3 Jeg synes det ser ud til at kernen på duron er kortere end kernen på den Barton, men det giver vel også meget fin mening når man tænker på at Bartonen vel har mere cache.
I så fald ville det jo så hedde en Thoroughbred kerne. Eneste forskel på Thoroughbred og Barton kernerne er vel essentielt de ekstra 256 KB L2 cache i Barton'en??
Bostrom, rart at få det bekræftet. For så vidt jeg ved er det kun 512kb L2 cachen som er forskellen på Barton og T-fugl.
Men har lige stenet denne tråd igennem: http://www.ocforums.com/showth... Og der er der en del som har nået endten 26-2700Mhz. En enkelt har fået den op på 3000Mhz :)
Så er det bare lige hvor man finder en 2500+ model i DK ?:(
Palmen, der findes jo mange forskellige kerner af XP-modellen. Først kom der Palomino, så Thorougbred, så Barton og nu Thorton. Og en XP-M processor mener jeg kun har haft T-Bred og Barton kerne, er ikke sikker på om de har haft Palomino.
De kan fås med både 512kb og 256kb L2 cache. Tror det er lige som med de normale XP processorer, dvs. 512kb = Barton og 256kb = T-fugl. Eller er jeg galt på den?