Er så træt af folk der siger at AMD ikke yder maksimalt endnu. Det gør den! Og hvis den endelig skulle kunne ske at yde mere under windows xp 64 bit så er det fordi at windows er blevet finpudset lidt, og ikke pga. at AMD64 først yder alt hvad den kan når den kører 64 bit...
En af de ting der er fedt ved amds 32/64 bit cpuer er at de yder godt allround, hvad enten det er i 64 bit, 32 bit eller om det er spil eller programmer. Derfor er det en god idé at købe amds cpu nu og ikke fordi den kan køre 64 bit. Hvis alle var så 64 bit liderlige, så forstår jeg ikke hvorfor de ikke har købt en G5, sparc eller en itanium.
Om man kører 64 bit eller ej har ikke en skid at sige indtil den dag hvor programmerne kommer til at skulle bruge mere end 4 gb ram. Og det er der vel ingen af jer herinde der har endnu? Ergo behøves i heller ikke en 64 bit cpu.
eks. med min A64 2200mhz scorer jeg godt 22000 3dmarks i 2001, hvilken anden cpu er i stand til det?, og så yder min cpu endda ikke maks hehe!.
LOL Du regner altså med at kunne presse yderligere 1000 points ud af 3dmark når du kører windows 64 bit? Du får måske en lidt hurtigere windows fordi de har forbedret kernen, men du får ikke vildt meget mere fart på.
Ville vente et par måneder dels til at se windows xp 64 og nogen ordentlige stabile drivere, dels for at se om intels SSE3 kommer til at betyde noget, hvis det gør det så vil jeg opgradere til den cpu der er hurtigst på det tidspunkt. Tror ikke at der er nogen der seriøst kommer til at køre 64 bit og købe 64 bit cpuer KUN fordi de er 64bit kompatible. De vil købe dem pga. ydelsen. Hvis nu prescott om et par måneder når de nye revisioner kommer, viser sig at kunne clocke helt vildt og yde noget bedre pga. SSE3. Og den ydede bedre end AMD's cpuer... Så ville folk selvfølgelig vælge den i stedet for AMD64... Hvis ikke så ville folk vælge 32/64 bit cpuer fra amd.
Ergo folk vil altid gå efter den hurtigste og mest overclockingsvenlige cpu fremfor at gå efter den som er nummeret langsommere, om den så har 64 bit og SSE3 og turbo og titaniumsunderstel... Så vil folk altid gå efter den hurtigste!
eks. en bil med otte hjul kan køre 400 km/t
en anden bil kan køre 800 km/t, men den har kun tre hjul...
Hvilken ville du vælge? den hurtigste.