AMD64 SATA problemer!

Bundkort / CPU d.  27. februar. 2004, skrevet af GORK
Vist: 193 gange.

GORK

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 18:23:49
Svar/Indlæg:
676/43
Jeg har lige samlet et system for en kammerat, det bl.a. er baseret på et Asus K8V DELUXE med VIA K8T800 chipset, og en 160GB Seagate SATA disk!

Når det er sat til hhv. promise controlleren, og VIA controlleren kan controlleren godt se disken, og man kan også godt se den i BIOS der hvor man skal vælge hvad den skal boote fra, men IKKE under standard menuen hvor den viser en liste over drev! Og det store problem er at windows installationen heller ikke kan se disken!!

Jeg syntes jeg har prøvet alt, så jeg vil blive meget glad for lidt hjælp til hvordan det skal sættes op! Ellers må vi få den byttet til en PATA disk :r

o27

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 18:28:44
Svar/Indlæg:
937/191
husket at trykke F6 under install af xp?

GORK

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 18:30:00
Svar/Indlæg:
676/43
#1 Så står der man skal indsætte en diskette med en driver, men det kan da ikke passe, da jeg slet ikke vil køre raid på den... og desuden følger der ingen diskette med moboet, og diskettedrev blev afskaffet for mange år siden :(

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 18:40:24
Svar/Indlæg:
626/53
Der SKAL bruges en driver under windows installationen, om du så skal bruge RAID eller ej... Det kan godt passe at driveren ligger på CD-ROM´en, så prøv evt. med den! Ellers kan du downloade nyeste driver på producentens hjemmeside til mobo - vis det altså er en integreret SATA controller. Så bare lig fil(erne) på en diskette, og brug den under installationen, ved at trykke på F6.

GORK

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 18:50:30
Svar/Indlæg:
676/43
På min fars P4 system behøvede man ikke installere 3. parts drivere for at få det til at køre med en SATA disk.... det skodder da ret meget... jeg er også træt af at det skal på en diskette... Er i sikre på at det er en trediepartsdriver der skal til? Jeg kan ikke forstå at man ikke kan se disken i BIOS!