Folding?

Software d.  27. februar. 2004, skrevet af Hazek
Vist: 270 gange.

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 22:56:38
Svar/Indlæg:
715/51
Hejsa.

Jeg vil sige først at jeg ikke aner om denne tråd er smidt i det rigtige forum.

Grunden er at jeg ikke aner hvad folding er.

Nogle der kan forklarre hvad der sker, hvordan det virker.. og ikke mindst.. hvordan udtales det?, :)

er det: folling.. altså med hurtige "L" ellr folding.. (holding udtalt på engelsk) med "f" istedet for "h"?.

Har læst om det flere steder.. at der var noget med nogle proteiner osv og nogle sygdomme.

Men kunne i ikke komme emd en forklarring på hvad hulen det er, til en der egentlig gerne vil vide det, da det er træls at læse en 2 siders artikel, uden at finde ud af hvorfor den 456. plads er så fantastisk. :e

På forhånd tak

SVK

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 23:05:35
Svar/Indlæg:
162/12
Udtales ligesom holding - bare med F :e . Newz.dk har lige skrevet en lille artikel om emnet: http://www.newz.dk/articles/vi...

Men hvis du vil til at folde skal du selvfølgelig folde for overclocking.dk :e ...

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
27-02-2004 23:06:12
Svar/Indlæg:
6052/189
udtales som folding bare med engelsk accent.... der har været mange tråde på siden her, men vælger at forklare det, da søgefunktionen er dum... hehe...

ok.. Folding eller Folding@Home er en projekt hvor store firmaer bruger ens computer til at udregne fx kræftceller... De gør dette pga det er meget nemmere end at købe 30 super-computere... Man henter et program som automatisk begynder at køre når ens computer bare står og laver ingenting... Blandt overclockere er det populært da Folding@Home skal kunne bruge så meget cpu-hastighed som overhovedet muligt... Så hvis man har en pc på fx 4ghz er det jo fedt... Man folder så for et bestemt "team" dvs et hold man folder for... Og der er gået ret meget sport i det, om hvem der kan folde flest points per uge eller sådan...

Det er det jeg ved... jeg kan ikke huske link til Folding@Home-programmet og overclocking.dk's holdnummer, men det kan andre sikkert... :e

SVK

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 23:12:07
Svar/Indlæg:
162/12
Her er Monster Func's guide til opsætning af F@H:

http://www.overclocking.dk/lit...

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 23:18:41
Svar/Indlæg:
291/87
Hey Henrik...spørg din bror.... Ej pjat det udtales: folding.. (holding udtalt på engelsk)

Det er som du siger noget med at folde proteiner og pointen er at ved at "vi" gør det slipper Stanford universitet for at invistere i nogle kæmpe supercomputere. Uden at jeg vil hænges op på det, fordi jeg har ikke læst alt det de skriver på deres side, så vil jeg sige de udføre nogle optimieringer og dockinger på proteiner. Det er noget som sån nogle medicinal kemikere, som undertegnede, er ret glade for. F.eks når man prøver at lave noget medicin til feks AIDS så ved man hvordan HIV viruset ser ud og så bruger man computerne til at undersøge hvilke stoffer der evt vil kunne dræbe viruset. Men det er bare ikke lige noget man gør, det kræver MEGET cpu power. SÅ det hjælper vi med. Hvorfor det er fantistisk at ligge nr 456.... Ja det er jo sejt..der er jo noget prestige i det. Det er vel sjovere at vær emed når man kan se at man er bedre end de andre !!

The

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2004 23:51:21
Svar/Indlæg:
613/20
jeg bruger UD toæ at folding med... det syntes jeg er bedre end de andre, men det er en smags sag :)

kan hentede på www.intel.com/cure

Hazek

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:35:23
Svar/Indlæg:
715/51
Ok.. sådan som jeg har forstået det er:

Universiteterne slipper for at bruge penge på supercomputere til at beregne kræftceller ( hvad det vil sige aner jeg ikke ).. og så battler man simpelthen om hvem der kan regne flest celler ud?

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 02:03:26
Svar/Indlæg:
734/32
I det store hele ja.
Til gengæld bruger vi penge på strøm - men støtter et godt formål.
Jeg foretrækker folding frem for alle mulige organisationer, for her er der lidt sjov i det mht. Top10.