Ingen garenti med kølepasta

Bundkort / CPU d.  28. februar. 2004, skrevet af DEVIL_DK
Vist: 408 gange.

DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:17:47
Svar/Indlæg:
6531/410
her er hvad der står på compumails side ang garenti på amd cpuer.

BEMÆRK!!
Der må ikke benyttes kølepasta på AMD CPUer, kun det phase change materiale der sidder på godkendte kølere(den pude der sidder under kølere og smelter ved varme). Dette kan få reklamationsretten til at bortfalde hvis ikke overholdt!
Se http://www.xtremetek.com/info/...



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:19:33
Svar/Indlæg:
1494/10
Ja?

Man kan jo bare fjerne det kølepasta man har smidt på ens cpu inden man sender den til RMA hvis den er gået død.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:23:59
Svar/Indlæg:
3329/182
Grimt - absolut grimt... Men bare rengør cpu'en hvis den går død som #1 siger. :00



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:27:05
Svar/Indlæg:
1494/10
De skriver det jo nok også for at gører det klart for køberen at garentien bortfalder hvis de smider en masse kølepasta på deres CPU, hvilket jo kan ødelægge cpu'en hvis kølepastaet er ledene.

Tror de er lidt li glad med hva du har brugt så længe CPUen har været monteret rigtigt og med rigtig mængde kølepasta.



Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:28:54
Svar/Indlæg:
1321/45
Så er den jo bare "nøgen", når man sender den ind?? Dét tror jeg heller ikke de accepterer....



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:35:29
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Det er da almindelig skik at man rengøre hardware'et før man sender det til RMA - efter min mening giver det da en langt større chance for at de vil gøre noget med sagen da de ellers kan få det indtryk af at man er komplet ligeglad med elektronikken og har behandlet det af lort.





Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 01:37:25
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg har aldrig haft problemer med RMA omkring cpu'er selvom jeg har brugt alt muligt paste på...



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 02:03:50
Svar/Indlæg:
256/18
Når nu der er en mase herinde der også gør i VapoChill, så var det måske meget passende at høre hvordan forhandlere er stemt når man sender en defekt CPU til RMA med snot over alle pin'ene. ?:(

Jeg kunne da forestille mig, der nok var en og anden forhandler der var lidt pillen omkring det.




Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 10:13:17
Svar/Indlæg:
1321/45
#6 Pointen i #0 er jo netop, at Compumail overhovedet ikke vil ha', man piller ved "køle-puden" mellem HS og CPU!

Og der er vel ingen, der fjerner "køle-puden" mellem HS og CPU på en "in-a-box" processor, som led i alm rengøring af hardware't i forb. med RMA??





AMD
 
Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 11:23:57
Svar/Indlæg:
497/56
#8 Jeg har på fornemmelsen at garantien forsvinder når du smider den i en kompressor (Der er ikke mange der kører stock speed og -50 ;) )

Steffan



Bostorm
 
Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 12:02:32
Svar/Indlæg:
256/18
#10

:p Jeg følger dig hele vejen. Men er det et eller andet sted ikke op til forhandleren at kunne dokumentere??

Nu tænkte jeg sådan set også på de helt konkrete omstændigheder omkring kølesnav på pin'ene. Om det i sig selv er grundlag for ikke at kunne få ombyttet en CPU??!! :l




Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 12:13:35
Svar/Indlæg:
3385/80
Synes sgu det er lidt lamt det der de skriver!

Burde sgu sende dem en mail og forklare dem lidt om princippet med kølepasta.


Og på trods af at de ikke vil ha man skifter "puden" ud, så har de jo dem her:

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

http://www.compumail.dk/vare-o...

Men det er vel bare hvis folk skal bruge noget ikk ?!



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 15:26:55
Svar/Indlæg:
2664/97
8#+10# De kan jo ikke se den har været i en kompresser. Men kan man ikke fjerne alt det "snort" der sidder på allebenene med lidt isopropylalcohol? For hvis amn sender den ind helt indsmurt så gider de nok ikke have noget emd den at gøre.

11# De første 6 mdr. er der ful garenti. den næste 18 mdr. skal du kunne fra lægge dig et hvert ansvar for skaden, altså bevise det ikke er din skyld. Men selv de fleste forhanlere tror det hedder 2 års garenti, selvom det hedder reklamationsret. Men jeg har nu aldrig været ude for jeg selv skulle bevise noget eller noget i den stil. De fleste forhandlere bytter bare en rma hvis ikke de kan se nogle tydelige tegn på misbrug eller forkert anvendelse.



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 17:27:00
Svar/Indlæg:
3385/80
#13 En anden gang så læs dit indlæg igennem for stave- og eller tastefejl - du har virkelig mange! :00



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2004 17:34:41
Svar/Indlæg:
2664/97
14# hmm sry :r Vil nok godt kunne fange mine taste fejl. Men jeg staver som en hat, og det kan jeg ikke gøre noget ved.