-> #0
Nu har jeg ikke læst alle forgående posts, så jeg håber bare at jeg er enig med nogle af jer ;)
Når man skal spille, og spillene ikke benytter sig af særlig store teksturer, så kan det ikke betale sig at købe 256Mb, endsige, man kan slet ikke mærke at 256Mb skulle være bedre.
256Mb gør sig først gældende når man benytter sig af applikationer som netop skal kunne arbejde med store tektsturer og store mængder "billed" af gangen. F.eks. er renderingsprogrammer meget glade for grafikkort med megen ram. Videoredigering og 3DsMax synes godt om meget ram.
Så hvis ikke du benytter dig af den slags programmer, og 128Mb versionen tilmed er hurtigere, så ville jeg nok vælge 128Mb versionen. Men, da der kommer nye spil som netop gør brug af meget store teksturer i forhold til dagens spil, så ville 256Mb versionen også være attraktiv.
Men, man kan jo også vende den rundt, når spillene alligevel er SÅ krævende, så er en opgradering på det tidspunkt nok også lokkende. Så økonomisk set, så kan det bedst betale sig at købe et "stort" kort m. 256Mb ram nu, i stedet for at i princippet at købe "to"...
Så en "fremtidssikker" løsning er at købe et "stort" kort med 256Mb ram. Det koster selvfølgelig lidt, men så er man jo også erklæret entusiast... Så er det måske også den mest oplagte løsning...
Så: I bund og grund:
Er du gamer-"wannabe": 128MB 9600XT
Er du seriøs gamer: 256Mb versionen/128Mb 9800pro (et eller andet kort moddet til pro)
Er du bare nørd (:e): Så er et seriøst kort helt klart noget for dig.
- Men, da du ikke lyder til at være den store (undskyld den noget skarpe formulering :r) nørd, ja så ville jeg helt klart anbefale dig 128Mb versionen ;)
... bare min mening :00