Problemer med XP

Software d.  29. februar. 2004, skrevet af System
Vist: 1172 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
29-02-2004 19:59:46
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har lige fået et stort problem med Windows XP på halsen
og je ghåber at der her er nogle som kan hjælpe mig med dette problem.

Det hele startede med at jeg gik ind indstillinger for ydeevne og valgte fanebladet avanceret, herefter valgte jeg under hukommelsesforbrug at sætte mærke i systemcache og derefter genstartede jeg computeren og så begyndte problemerne.

Først skrev kom der en fejlmeddelse som lød på følgende
"Forsinket skrivning mislykkedes" og derunder skrev den
noget om at alle mine filer var blevet slettet og så skete
der ikke rigtig mere og jeg forsøgte et par gange til uden held.

Så valgte jeg at forsøge at reparere min installation via installationscd'en. Det gjorde jeg så, men da systemet var gået i gang med at installere kom der pludselig en blå skærm
hvori der stod BAD_POOL_CALLER Stopkode 0X000000C2(0X00000007,0X00000CD4,0X020c0002,0X677A158), Der stod endvidere at man skulle forsøge at fjerne nogle drivere eller deativere cache eller afskygning i BIOS'en, men jeg ved ikke hvordan man gør dette. Jeg har forsøgt at bruge CHKDSK, men uden held.

Jeg kan derfor slet ikke komme ind på Windows XP og jeg er ikke meget for at geninstallere hele mit system og dermed få slettet nogle for mig vigtige data som jeg har liggende på min computer.

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig.

Mvh

J.Christiansen
KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2004 20:05:37
Svar/Indlæg:
1950/230
Format C:

Orca

Superbruger
Tilføjet:
29-02-2004 21:02:03
Svar/Indlæg:
516/25
#1 -> Come on, du ved udemærket godt det ikke er det svar han er ude efter!

#0 -> Har du mulighed for evt. at få fat i en Boot CD, eller skaffe en. Hvis du kan det, så kan du muligvis tilgå harddisken og kopiere filerne over på en anden harddisk, for herefter at formatere.

Du kommer næppe ud over en formatering, men det burde være muligt at redde dine filer.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2004 21:43:16
Svar/Indlæg:
2870/65
Hej J

Garvede Systemadministratorer har et virkeligt godt tool som hedder super ERD. (jeg har ihvert tilfælde. Kunne ikke klare mig uden)

Det er en cd (Emergency Repair Disk) som man kan boote på. Når man har bootet fra denne cd, behøver man blot at mounte cd-en ind i Windows-mappen, så kan du mange ting....som f.eks. at kopiere dine filer over på en anden partition (hvis du har en ekstra partition, hvad jeg håber at du har) eller en anden disk.

Når du booter på din maskine, burde du helt i starten kunne holde F8-tasten nede og boote ind i "Sikker tilstand". Hvis du kan det, er din dag reddet. Så stiller du såmænd din indstillinger tilbage til der hvor de var før problemet opstod.

Alternativt, kan du sætte din cd i cd-drevet og boote op fra den. Når du kommer til en mulighed som lader dig lave en Avanceret reperation, springer du den over...lader installationen køre videre til du når til et sted hvor du får mulighed for at reperere din installation med et "R" for at reperere. Snup den mulighed. Det tager godt nok ca. 1-1 1/2 time, men så beholder maskinen de gamle indstillinger (eller næsten alle). Du kan nu køre videre på dine gamle ting.

Pøj pøj...håber at alt kommer igen.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
29-02-2004 23:25:40
Svar/Indlæg:
1581/5
med mindre din reperation har fucket det hele op, så vælg "last known working config" under f8 menuen under bootup.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 06:59:22
Svar/Indlæg:
1349/11
En lille tilføjelse til det Steen skriver, som forøvrigt var et rigtig godt svar, for man kan ikke bruge sådan noget som "format c:" til noget som helst. Jeg har reddet adskillige windows med enten systemconsole eller den indbyggede reperationfeature.
Det med at reperere windows er en rigtig god feature som Microsoft har lavet, næsten perfekt, men de kunne nu godt have skrevet en lidt bedre forklaring når man sidder i den situation og vil reperere sin windows pga. en eller anden fejlslagen indstilling, driver man har brugt.
Nå, men tilbage til det som jeg ville tilføje at når du har gennemgået reperationen og forhåbentligt alt er som før, eller næsten som Steen skrev, så er det eneste du skal gøre er at opdatere din windows, for når du har repereret windows så er den tilbage ved din oprindlige installationscd indhold. Drivere og programmer er beholdt, dog kan det i nogle tilfælde være nødvendigt at installere chipsetdrivere og grafikkortdrivere igen.
Held og lykke med det.

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 07:02:14
Svar/Indlæg:
1349/11
Det som #4 skriver, det kan du da prøve hvis du ikke har haft "system restore" slået fra i windows inden du kaster dig ud i en reperation.

riska

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 07:40:05
Svar/Indlæg:
7241/274
Sæt din win xp skive og begynd en ny install og når du så er nået der til hvor du skal trykke F8 så istedet for at installere win så vælger du at reparere win istedet for den gemmer så alt på din maskine og alle dine genveje og drivere virker stadigvæk det den gør er at geninstallere win i386 og win regbase! det virker lige som en ny install bare uden at du skal geninstallere alle dine ting igen!

Orca

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 08:43:00
Svar/Indlæg:
516/25
#7 -> Han skriver at han har forsøgt at reparere WinXP installationen :00

Jeg tror stadig den umiddelbart bedste - og letteste - løsning må være at anskaffe sig en BootCD og redde hvad reddes kan :)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 08:51:01
Svar/Indlæg:
2664/97
8# det 7# siger er ikke en raperation, men en geninstallation, udne at formatere først. Og det ville jeg også mene skulle kunne løse problemet. ;)

Orca

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 09:03:37
Svar/Indlæg:
516/25
#9 -> Sådan som jeg læser #0, så har har forsøgt at reparere installationen via sin XP CD. Kan man reparere på andre måder end at boote op og vælge repair under installation?

Og det er vel det samme #7 råder ham til?

Eller har jeg misforstået noget? :i

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 09:20:44
Svar/Indlæg:
1262/95
Her er lidt om hvad Microsoft skriver om den fejl kode du har oplyst...

http://www.microsoft.com/resou...

Aaroe

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 10:11:23
Svar/Indlæg:
102/27
Hvis alt andet glipper, så kan du bruge NTFSDOS!
Et genialt tool, som lader dig tilkomme dine drev fra dos, du skal blot boote op i dos på en Win98 CD / Diskette, og så eksekvere NTFSDOS fra en diskette, så har du fri adgang til dine drev.

Programmet kan findes hos www.sysinternals.com
Den version du kan hente derfra er shareware, så du har kun read-only access, men det skulle vel også være tilstrækkeligt i dit tilfælde, da du blot skal kopiere dine filer ud.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 12:34:02
Svar/Indlæg:
2664/97
10# det jeg hentyder til er ikke en "rigtig" raperation, men bare en geninstallation af windows oven i det han har nu. det burde kunne løse det ;)