Hjælp til måling af temperatur på grafikkort

Overclocking d.  29. februar. 2004, skrevet af LoveLace
Vist: 344 gange.

LoveLace

Overclocker
Tilføjet:
29-02-2004 23:38:28
Svar/Indlæg:
1/1
Hej!!

Jeg har overclocket mit GeForceFX5900XT til 5950U + lidt extra, :) og kunne egentlig godt tænke mig at overvåge temperaturene på kortet, mens jeg spiller...

Detonator driverens måling laver ikke nogen log, og det er enormt irriterende at skulle multitaske...

Er der nogen der ved, om der er et program der kan logge temperaturen??

På forhånd tak :)

Tomgun

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 00:17:42
Svar/Indlæg:
3346/81
Det har jeg ikke fundet til dato - og det lader ikke til at f.eks. rødderne bag MBM5 m.fl. har fundet ud af at lokke GFX til at hoste op med den aflæste temperatur.

Du kan købe et lille digitaltermometer - f.eks. hos vcore.dk til en hund - klistre det på GFX'et enten på siden af HS'en eller på bagsiden.

Trending og logning kræver enten et selvbyggersæt og god loddekunnen, samt noget opsamlingssoftware, eller f.eks. et PCI løsning fra National Instruments eller tilsvarende. Det sidste har jeg spurgt på 6.000 for kort og prober, og så små 9.000,- for logging softwaren. Så der er noget at gå i gang med for dem med evnerne.

Skulle der findes andre løsninger er jeg lige så interesseret som du er.

Tomgun

riska

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 07:41:22
Svar/Indlæg:
7241/274
Kan rivatuner ikke måle det ligesom det måler et 9800xt??

LoveLace

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2004 16:41:12
Svar/Indlæg:
1/1
Hm.. Tom.. Det lyder som en lidt for lang proces til mig... Men tak fordi din hjælp :)

Har lige installeret rivatuneren... Hvordan pokker virker den?? Er vist lidt at en teknikspasser i dag... :)