Asus P4C800-E Deluxe : Kender jeg udefra og ind. Passiv køling på chipset er kun et problem hvis luften står 100% stille i kabinettet - og hvor ofte gør det det? Vdimm problemet kan klares med et lille simpelt vdimm mod. Jeg skal gerne indrømme jeg er Asus-mand, men det er sq på grund af mine erfaringer med dem kontra de 21 andre bundkort jeg havde til P4 i løbet af det forgangne år.
Epox : Uha uha. Du nævner selv de vigtigste ting. For chipset køleren gælder det samme som på Asus, men med det her kort er vcore noget så ustabil så det er til at skrige af. Bios volder desuden en del problemer for nogle typer ram.
DFI Lanparty : Tja - du nævner selv at det ikke er anerkendt, men jeg vil påstå det modsatte. DFI har i mange år siddet rimeligt godt på OEM og lavbudget markedet - men der snakker vi så ikke overclocking brædder. Det er et af de få bundkort jeg ikke har haft i 2003 desværre, så jeg kender det ikke på førstehånd. Jeg har også set fede oc resultater, men har set mindst lige så mange folk med problemer i forbindelse med vdimm stabilitet og fald af vcore ved load... Og man skal efter min mening ikke fokusere på software / tingeltangel - bundlen når det er et overclocking bræt man skal have. ;)
Abit Max3 : Kig på brugtmarkedet og gør dig dine egne tanker over hvorfor der er så mange til salg af dem. :00
Og nej vdimm stabiliteten mellem 2,9 og 3,1 er vist stadig et problem så vidt jeg er informeret. :l
Udover dem du selv nævner synes jeg du skal kigge på MSI 875P Neo LSR / FIS.. Det har alle de fede ting med op til 3,2 volt på ram - vcore op til 2,0 i små steps - en masse fine ting med i kassen. Dog kan der være problemer med temperaturudlæsninger og mit tidligere LSR har endnu til gode at vise mig noget brugbart i den henseende. Men det bliver lidt overskygget af de 306fsb det kunne rende uden problemer. :D