Hehe, en strømtråd.... :e
Jeg kan kun anbefale at anskaffe en elmåler. Man bliver klogere på en hel masse ting, og så er det skide skægt at måle alt muligt.
Junior/kone pc: P4 2.8/533, 512 MB ram, R9700PRO, 4 harddiske, 2cdrw/dvd drev, 17" TFT skærm, printer og scanner. Bruger omkring 180W ved "kontorbrug", og omkring 250W ved gaming. Den sluger omkring 40-45W når alt står på standby, så den bliver slukket på stikkontakten om natten, og når den i øvrigt er slukket.
Mit eget rig (i profilen) er noget mere forslugent. Jeg arbejder hårdt på at ramme 1 kWh :e Højeste måling så vidt ligger på 883W under Prime95 torture + 3dmark. I idle bruger den omkring 650W..... :e I standby sluger den omkring 90W, så den bliver også helt slukket, når den ikke er i brug.
Så har jeg en Halogen spot med en billig transformator, den bruger 270W på fuld knald, omkring 130W ved normal belysning (hvor man ikke bliver blændet), og sdå bruger den hele 65W, når trafo'en er skruet helt ned. Så der bliver stikket også taget ud, når den ikke er i brug. Håber I kan bruge det til noget :)