Abit NF7-S rev. 2 problem?

Bundkort / CPU d.  01. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 687 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
01-03-2004 21:48:54
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey

Jeg har et Abit NF7-S rev. 2 - men men, alt er ikke en drøm :p

Når den kører har den en ond tendens til at slukke og begynde at sige som en ambulance (dog ikke nær så højt).
Den kører i mere eller mindre tid, så kommer den.

Jeg ville bare høre om andre herinde kender problemet?

Den er sat op til default, og jeg kan ikke finde fejlen, jeg ved at mulighederne er mange, men jeg håber fandme i har et svar/kan hjælpe mig :(

Bit
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 22:06:37
Svar/Indlæg:
258/64
prøv at kontrollere dine ram. jeg havde også det problem en gang. men jeg kan ikke lige huske hvad det var der var galt. jeg mener at det var fordi at jeg ikke havde fået sat den ene ram klods ordentlig ned i soklen. eller se efter hvor varm din cpu er det kan være at det er den der er noget galt med. fx at din køler ikke sidder ordentligt



Chiq
 
Superbruger
Tilføjet:
01-03-2004 22:26:36
Svar/Indlæg:
168/35
Havde samme problem da jeg lige havde fået mit NF7-S 2.0 mobo hjem...

Format c: og så på med en modded bios, så kørte det .... kan godt sende dig hvis du er intereserret ...

Havde det præcis som du beskriver det, men kun når jeg skruede op for vcore ..

Det betyder at der endten bliver for varmt eller at den ikke understøtter den vcore den er sat til(passede ikke hos mig!).



Bit
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 22:38:05
Svar/Indlæg:
258/64
ok. så er det nok ikke dine ram.

men hvis du siger at din temp er på 65. så er det da også rimelig vildt. kan det ikke være fordi at der er en funktion der advarer en når den når derop omkring.

jeg havde fx et chaintech mobo på et tidspunkt. og den begyndte at bippe ved 65 grader. det var ikke en sirene bippen. men bare et lille bip såen hver 3 sekund.

prøv at flå din køler af og rens det hele for køle pasta og støv og smør derefter et meget meget tyndt lag på.



Lancer
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2004 23:25:46
Svar/Indlæg:
84/11
Hej Biir
Hvor meget RAM har du i

If. Abit er det bedst at starte med Slot 3
(Den længst væk fra CPUen), og næste stang i slot 2.

Jeg kører selv med 1*512 i slot 3. og det virker.

Jeg har prøvet i slot 1, men det er ustabilt.

Jeg ville nok også gøre noget ved temp.




Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 01:04:33
Svar/Indlæg:
316/11
#6 har ret! - Start udefra..

Har du prøvet at resette BIOS og så sætte den op igen?

Mvh. Jesper



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 08:47:00
Svar/Indlæg:
3214/18
Det samme skete på et system jeg samlede engang. Det var også pga. at cpu'en nåede omkring 65C og så begyndte den på "ambulancelyden"! En BIOS-opdatering løste problemet, da der åbenbart var et eller andet galt med temp.målingen i den BIOS der var på kortet fra fabrikken.



Ratzapuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 11:21:52
Svar/Indlæg:
39/15
jeg tror det er cpu'en det er galt med. Jeg har en kammerat, hvis bundkort (abit nf7-s rev 2) gjorde det samme. Det viste sig, at være cpu'en det var galt med. Han havde sat en kobber-shim på, som ikke passede på hans t-bred. Så prøv at pille køleren af, og starte forfra...



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 11:36:06
Svar/Indlæg:
1058/61
Jeg mener faktisk at ambulancelyden betyder noget med strømmen på bundkortet, jeg oplever den tit, når jeg clocker meget og øger Vcore volsomt.

Clear cmos og gå ind og tjek i softmenu, at cpu og ram får det strøm de skal have og ikke mere. Dernæst prøv at tjekke dine ramtimings, de må ikke være for stramme hvis dine ram ikke er med på den, sæt dem evt. højt til at starte med, så kan du altid stramme dem senere...



Klabautermanden
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 12:26:58
Svar/Indlæg:
194/13
alle de gange mit abit har leget ambulance (2-300) har været pga at cpuen ikke kunne klare varmen eller frekvensen. selvom motherboardet først er sat til at slukke ved en eller anden temp så kan det jo godt slukke fordi din cpu ikke kan klare frekvensen og varme forholdet