TV' et piver :(

Diverse d.  02. marts. 2004, skrevet af Woodgnome
Vist: 776 gange.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 18:19:26
Svar/Indlæg:
1888/560
Har et dejligt Philips 32" Widescreen 100 Hz TV som er købt i Bilka.

Købte det pga. den ret så gode pris (7500 kr), men det har nok lidt indflydelse på kvaliteten, selv om det er et af de pålidelige mærker.

Anyways, det er begyndt at pive rimelig meget, men det er ret uregelmæssigt og det vil ikke undre mig at Bilka kaster et tørt "NEJ" i hovedet på mig, når jeg spørger om jeg kan få et nyt på garantien. Kunne godt tænke mig at vide hvad det er der får det til at pive og om man kan gøre noget for at undgå det?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 18:28:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er nok en spole inde i tv'et som sidder og vibrere... Ellers så plejer Bilka at være flinke nok omkring garanti osv.! Men tvivler dog på om de ombytter det, de sender det nok på værksted hvor de enten skifter eller limer spolen ordentlig fast igen.

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 18:30:20
Svar/Indlæg:
378/106
mine erfaringer med pive TV

1: det er koldt.. så piver det..
2: når det er gamelt så piver det til tider og utider..

et af de gamle jeg hvade, kunne man klaske det på siden, så stoppede det.. men ti lsidst ente det med at jeg hvade et 28" radio :( efter som billederøet ikke kunne tag det mere.. hehe

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 18:34:27
Svar/Indlæg:
870/45
#0 Til den pris synes jeg ikke noget som helst tv skulle pive, heller ikke selvom det så hed bambus og kostede 7500kr ;) ¨

Men det skal du da bare sige til dem på en pæn måde, så kan du jo ikke gøre så meget mere

Så må du bare håbe på, at de er ligeså flinke

Kristian

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 18:41:16
Svar/Indlæg:
605/29
Billedrøret måske? fik af vide af en at mit tv peb pga. billedrøret, det er så holdt op nu, tror jeg også dit gør!.

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 19:13:38
Svar/Indlæg:
4263/107
Må man have lov til at spørge hvor gammelt det er ?

Hvis det er "meget" nyt så vil jeg ikke have nogle som helst kvaler med at gå ind og farlange et nyt, eller få det repareret (i hverste nødstilfelde få min mor til det !!!(DET VIL I IKKE ØNSKE, FOR HUN KAN SATME VÆRE BITCH'ET NÅR NOGET SKAL BYTTES !))

Men med det her mener jeg, at jeg vil gøre det hvis det er under 2 år gammelt, og så vil jeg også være fuldstendig ligeglad med at det hed "bambusogerkendtfordårligkvalitet" :e

Held og lykke !

dR^No

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 19:25:12
Svar/Indlæg:
6/0
kender selv en som har købet et Philips 32" Widescreen 100 Hz i Bilka og det begønet også at hyle og han figen et nyt

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 19:48:39
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg havde også et ældre 25" kendo tv, efter 4 år begynte det at pive også, jeg fik at vide at det var pga. en spole der var gået løs´og så vibrerede, det var især når tv'et skulle vise meget lyse ting, feks. et helt hvidt billede.

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 20:03:34
Svar/Indlæg:
850/23
Jeg har et ½ år gammel Philips tv stort set magen til. Grunden til jeg skiftede var at mit gamle tv også pev, og det blev værre og værre. De forklarede at det var når spolerne var slidte, så begyndte det at pibe. Det nye er væsentlig bedre kvalitet end det gamle, så indtil videre har jeg ingen probs.
Jeg har også et 28" billig tv fra Bilka, det piver også, men kun i 4:3 format, ikke i 16:9.... det har åbenbart også noget med billedrøret at gøre.

Men jeg ville da helt klart klage over det, Bilka skal jo overholde samme regler som alle andre! :D

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 21:56:50
Svar/Indlæg:
1888/560
dasshi, det er så stort at afstanden mellem "kabinettet" og komponenter gør at at slag på siden ikke hjælper :D

Anyways, det er ikke særlig gammelt (kan ikke lige huske præcist, min faktura ligger et skummelt sted åbenbart), men ca. 1½ år.
Det skal dog nævnes jeg ikke bruger det til andet end film, normale TV udsendelser ser jeg på min mors i stuen, så det er sq langt fra brugt.

Må lige ud til Bilka og spørge, men de kan lige vove på at sige nej, som de gjorde da jeg spurgte om garantien dækker på min subwoofer der er begyndt at brumme når der ikke er sat noget til den, ud over 220 volt.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2004 22:23:57
Svar/Indlæg:
767/119
Vil lige kommentere det med garanti i Bilka, de skal selvfølgelig, som alle andre overholde de gældende regler - og det gør de til fulde + lidt til.. Det er ikke noget jeg siger fordi det er der jeg arbejder, men frdi det er sandt: Min fjernbetjening var begyndt at kræve MEGET vold for at virke, det ville jeg self ikke finde mig i så jeg tog den med på arbejde, forklarede dem problemet, og fjernbtjeningen blev sendt til rep.. Selv om den næsten er 2 år gammel og man normalt ville betragte det som en slid-del så blev den alligevel ordnet - på deres regning! Så der er altså ikke noget galt med garanti og Bilka ;) Har ofte været med til at ombtte noget som var åbentlyst "ødelagt" af kunden, men det blev byttet - kunden har jo altid ret :p

Det SKAL self byttes - hvis det da kun er 1½ år (og du har kvitteringen)

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2004 22:32:23
Svar/Indlæg:
481/150
Det skal ikke byttes da. Det er bare en højspændings-spole der skal sprayes...

Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
02-03-2004 22:34:41
Svar/Indlæg:
1767/90
dante du får ikke bilka til at give dig et nyt TV, det bliver bare sendt ind til rep.... det var bedre hvis det var under 14 dage gammelt.... så kan du forlange et nyt..