Jeg vil nå det, om jeg så skal have ln2 på bare for et screenshot 🙂
Ej, har bestilt pænt mange cpu'er rundt omkring og hvis bare en af dem clocker forholdsvist lige så godt som den 2000+ jeg har lige nu, så er jeg da deroppe.. men mit nye slogan bliver:
Life is like a box of processors, you newer know whay u gonna get!
#5 Det kunne da også være nice, hvis du lige skrev, hvilken hardware du havde brugt til testen. Nu kan jeg godt se, at du har brugt et 8rda+ ud fra et af screenshotsene - men det kunne da også være rart at vide, hvilke ram du har brugt, timings osv.
Hermed gjort nu indeholder artiklen også mit setup. Jeg regner med at jeg i weekenden laver en del 2 af artiklen, med flere specs omkring mobiles og med tests af hvor lidt køling man kan nøjes med til f.eks. HTPC og lownoise systemer og også om pin mods hjælper på stabilitet og OC af dem.
7# du må lige rette mig hvis det jeg siger er forkert men jeg mener at AMD kører med 6 instruktioner per clock og intel kun kører 4 per clock, blandt andet derfor at AMD processorer kører mindre i frekvens end hvad der står på deres processor.
Fordi hvis du læste artiklen igennem.. så ville du vide at der er en anden god grund 😉
Der er ikke mange desktop procs, der vil nøjes med 1,45v selv efter det mod.. Der er stor forskel på at prøve at nare systemet til at tro man har en anden cpu og så at reelt også have en anden cpu 😉
Nice guide... til folk der gerne vil lave en desktop om til en mobile, da man så kan skifet multi fra windows. Det ændrer IKKE noget ved OC eller strømforbrug.
DOG var der en kanon detalje som skal prøves efter, ved at skære L6 broen blev mobile procs ulåst op til 24x.. DET er værd at prøve efter!!
At lave alm procs til MP'ere er ikke noget nyt det har GORK vist leget med i længe.. men at lave en komplet ulåst mobile ved kun at skære en bro.. det er lidt sjovere.. tror ikke man uden videre har held med at skære L6 på en desktop..
Jeg har lige cuttet alle L6 broerne på min mobile, det satte default multi til 24, men der er noget galt med mit mobo, den vil ikke ændre multiplyeren med jumpers, så jeg må hellere få tegnet min CPU tilbage som den var :(
Nu har jeg solgt den til Myth, han har et mobo hvor man kan ændre multi... og jeg har bestillt en ny XP2000+ bare til at lege med mens jeg venter på at der kommer nogle bedre modeller af dem... min duron 1600 er nemlig låst til 12* multi, og max 200FSB, så den er pænt kedelig!