Mach II endelig @ r404a!

Luftkøling d.  02. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 674 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
02-03-2004 23:25:53
Svar/Indlæg:
0/11005
SÅ blev det fixet !!!!

køler kanon, den kom ned på -55 ved idle.
Meneeh.... gik kold på sofaen og stod op, nu ligger den på -44 til -46c max, og i mbm var en -40 nu ert den -36 til -38.....
Når jeg clocker stiger den til + grader i mbm :o
har den mistænkt for at skodde og ikk ha ordentlig kontakt til cpu,
for mit p4 kit er ikk ret godt.

Kan det passe den skal falde sån i grader, og er det ikke en forkert dosering der skal justeres evt. når kompressoren er varm ? Det kan jo ikke passe at den kun er på -44 nu på display,
og kølemontøren HAR lovet at han kommer og justerer evt. gratis :D

(Håber du læser det her petter, du forsvandt på min MSN :()

M.v.h. Dot Power

Tasselhoof
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 01:42:49
Svar/Indlæg:
204/28
Hej Thomas.. Det med at den falder ca 10-12grader under load på displayet passer fint..

Da jeg havde kompressor, kunne den sagten stige til -40grader, men så snart man pressede computeren lidt, "vågnede" kompressoren igen, og begyndte at køle mere, for når jeg stoppede de kørende programmer, og computeren faldt til ro, var temperaturen faldet en smule i displayet iforhold til før.. Din kompressor er et stand bedre, så det skal nok passe med de -46 grader, MEN dine cpu temp er ikke for gode, du skal have fixet dit p4kit..

Når kontakten mellem cpu og kølehovedet er korrekt, vil din display temp nok falde en smule mere..






petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:20:34
Svar/Indlæg:
316/10
#2 Hvad bygger du lige dit svar på? Hvis man netop kigger i andre fora, så vil se en masse andre der har moddet deres prommy'er og vapo'er. Jeg har endnu ikke set eller hørt om nogle anlæg der er døde pga det. Så længe det er lavet ordentligt og fyldningen er korrekt, så kan kompressoren sagtens (nok ikke på en PE) tåle det så længe det er aktuelt med en prommy. Måske dør skidtet om 2½ år, måske først om 5 år. Men hvad så, til den tid er der nok kommet nye anlæg som har sat prommy i skyggen, måske nogle der er faktisk er lavet med en R404a kompressor.
Hvad mener du med at en Mach II er farlig i forvejen?
Bare fordi Asetek selv fylder R404a på deres anlæg med BD35F er det ikke ensbetydende med at den kan klare det bedre end en NL11F. En NL11F er større, så det kræver noget mere, men dens elektromotor er også meget større end i en BD35F.
Mest af alt, så vil jeg bare gerne vide hvorfor du tror at kompressoren står af om max 4 mdr, for praksis siger noget andet.

Jeg har som sagt snakket med dotpower over msn, det er fordi hans anlæg er underfyldt at temperaturen stiger så meget under load.



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 21:02:59
Svar/Indlæg:
330/7
#5>> Wow godt svar :). Nu skal jeg bare finde ud af hvad alle forkortelserne betyder :r.



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 21:34:53
Svar/Indlæg:
316/10
PE = Premium Edition
BD35F og NL11F er kompressormodeller fra Danfoss som bruges på henholdsvis Vapo (ikke PE) og prommy.
R404a er navnet på et kølemiddel.
MSN: Det ved jeg ikke, måske Microsoft Network.
:D



opamann
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 22:33:34
Svar/Indlæg:
244/0
MSN.. messenger :i



Hinsur
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 22:49:56
Svar/Indlæg:
90/2
Den skal dælme ikke falde fra -20-30 eller hvad nu idle, til de + grader du nævner, ved OC.
Min gamle vapo uden r404a mod klarer en 3.0@4235mhz -15 idle og -5-0 load.



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:01:52
Svar/Indlæg:
3346/81
#9 - Nej, men det har Petter78 allerede forklaret, nemlig at fyldetrykket på freonen er for lavt - derfor evaporerer det for nemt = for høje temperaturer.

Så du har ret.

Tomgun



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 00:20:03
Svar/Indlæg:
316/10
msn, jeg tror ikke det står for messenger, for det hedder jo msn messenger. Msn er jo også navnet for meget mere end messenger, jeg tror mere på microsoft network.

#9 Som tomgun siger, den er underfyldt. Når den er underfyldt kommer der ikke nok kølemiddel rundt til at fjerne alt varmen ved en given temperatur. Temperaturen stiger derfor lidt hvilket medvirker til at trykket stiger lidt og der vil derved blive presset mere kølemiddel igennem. På denne måde vil det forsætte indtil temperaturen har stabiliseret sig f.eks 10 grader højere end den burde være.



JRH__BTH
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 09:22:47
Svar/Indlæg:
227/19
Mach's kan efter min erfaring sagtens holde til r404a.
Petter kan kun anbefales :)



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 13:48:22
Svar/Indlæg:
870/45
Hvis man fylder for lidt gas i, så vil kompressoren blive varm, og hvis der kommer for meget i, vil der dannes frost på kompressoren, kan nogen lige af-/bekræfte det?

Så man skal helst fylde lidt for meget i, da man så med en ventil kan lukke ud, indtil frosten forsvinder...



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 13:57:40
Svar/Indlæg:
316/10
#13 > Det lyder meget rigtigt, men kompressoren vil blive varm selvom den er fyldt tilpas. Hvis anlægget er underfyldt vil temperaturen stige meget når loaden stiger. Hvis anlægget er overfyldt vil der dannes kondens eller is omkring sugestudsen på kompressoren, altså der hvor rør fra fordamper går ind i kompressor.
Så hvis man ikke kan ramme den rigtige fyldning mens man har kølemontøren der, så skal man helst overfylde og så lukke lidt ud af gangen indtil frosten er forsvundet. Dette skal gøres under load.