IDE Vs. S-ATA

Diverse d.  03. marts. 2004, skrevet af Huddy
Vist: 182 gange.

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 08:28:36
Svar/Indlæg:
1881/217
Nu har jeg endlig fået mig en Raptor disk, meeeen, jeg kan ikke få den til at boot.

Følgene problem stilling er:

Jeg har et PCI Sandberg Sil Image IDE RAID controler, som tilsynladene holder S-ATA RAID controleren i skak, så jeg ikke kan boote på min Raptor disk, men tager jeg så IDE RAID controlleren ud, vil den godt boote.
Jeg har prøvet at sætte den i en anden PCI port, og sætte den til at boot alt lige fra LS120 til Floppy, jeg har også prøvet at Enable og Disable Boot Other Devise. Men lige lidt har det virket.

Er nogle der kan hjælpe mig

BTW : IDE RAID skal virke, da alle mine data ligger på disse diske, ellers er der ikke noget ved det.

Ironfox

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 08:52:22
Svar/Indlæg:
382/37
Hva med en pcer mere og noget netværk så du kan flytte de dataer over du skal bruge.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 08:59:12
Svar/Indlæg:
1262/95
#1 Det er ikke altid muligt at flytte et RAID array over i en anden maskine, det er nemlig ikke altid det virker.

#0 Det kunne godt lyde som om at de to BIOSer konflikter med hinanden, har du den nyeste BIOS opdateringer til dit bundkort og din PATA RAID controller ?

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 10:14:45
Svar/Indlæg:
1881/217
1# Det var faktisk ikke en helt dårlig idé. Så skal jeg bare have to servere til at stå. Da jeg ikke vil smide mere i den jeg har i forvejen 🙂

2# Det er min aller første S-ATA Disk 😉

3# Jeg har den nyeste BIOS til mit Bundkort, og jeg har prøvet af opgrader Firmwaren til mit P-ATA kort, men uden held da jeg er lidt af en kylling, og jeg ikke var helt sikker på hvordan det skulle gøres.

Jeg vil nu ikke sige, at de konflikter med hinanden, det er bare somom, at P-ATA controlleren vinder over S-ATA når det gælder om at Boote.

Møj møj mystisk.