Få det meste ud af den her: Bedste test af PC

Overclocking d.  03. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 205 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2004 12:07:55
Svar/Indlæg:
0/11005
Som det fremgår at overskriften, så er dette en ny del af bedste test af PC.
Den anden tråd var ved at dreje ind på et nyt spor, så jeg tænkte vi hellere måtte skifte navn og emne.

Jeg sidder med den her stand.PC som I kan se, og nu er den 1 år gammel, så nu er det tid til at se hvad den ellers kan...

Som I kan se, halter den nogle steder, men lad det allerede være sagt nu: der skal IKKE nyt grafikkort i - maskinen er udelukkende bygget til at arbejde med CMS-systemer på og til grafik mv. ikke til at spille på, så dette 64MB gfx-kort er fint.

Men.. det kunne være sjovt at se hvad man kan få ud af den, ved blot at pille her og der - så det vil jeg lade alle jer der har forstand på det komme med forslag til.

Så bare kom igang, emn lad nu være med at forslå vandkøling osv. for det har jeg slet ikke plads til - så heller gode råd og vejledning vedr. kompressorkøling.

I kan se i min profil hvordan og hvorledes med Vcore osv osv. men læg specielt mærke til test / benchmark resultaterne - de springer mig for vildt i øjnene som værende utroligt dårlige af een eller anden årsag.

:/:Frandsen

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 12:21:05
Svar/Indlæg:
1950/230
Hvad er det for en MSI fan du har på din CPU..!!!

Synes din load temp ligger lidt for højt, til at der skal clockes ret meget mere.

Har du overvejet andet form for køling til din CPU, og her skriver jeg ikke om vand, men anden profil.!!

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 12:40:24
Svar/Indlæg:
1950/230
Okay, så er der jo en grund til den høje "load" temp.

Jeg vil så forslå dig at skifte til en Thermalright eller Zallman cpu-køler, dem findes der mange af, og kvalitet og pris hænger sammen her, de ligger fra ca. 250 kr., og opefter, kik på dette link.

http://www.studiedata.dk/produ...

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 13:09:50
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg bruger en SLK 947-U, det er en stor kobber profil, og oven på den er der en Pabst 80 mm blæser, der er næsten lydløs 12bd, det sæt koster ca. 500, og køler rigtig godt.

Se den her: