#49 Dette bliver mit sidste indlæg i denne tråd, den er ved at være for langt ude.
I indlæg #31 skriver du at der kun kan opstå kondens ved temperaturer imellem -4 og 12 grader. Du skriver intet om at det er under bestemte forhold. I dit næste indlæg skriver du at de ligger meget fast de grænser. Hvis du nu bare havde skrevet at du mente det var i DK med en luftffugtighed under 65% og hvad du ellers bygger på senere havde det været lidt lettere at forstå. Det er svært at æde en påstand om at kondens ikke kan forekomme så længe fladen er over 12 grader når man alle steder kan slå dette op. I dit tilfælde er det sikkert rigtigt, inden jeg kørte med tør luft i kabinettet holdt jeg vandet over 11 grader som jeg havde regnet ud var grænsen med den luftfugtighed jeg havde på værelset på det tidspunkt.
Mht de -4C, så kan jeg godt se hvad du mener, at når elementet er under -4C vil der ikke dannes kondens, men derimod is. Det kan du vel nok have ret i, jeg er ikke klar over om dampen går direkte på fast form eller om den er på væskeform ind imellem. Så det vil jeg give dig, der har jeg nok opfattet tingene lidt forkert, jeg har ikke tænkt på det som skulle værende på væskeform.
Personligt vil jeg hverken have kondens eller is uden på nogle af mine kølehoveder, for er der is er der fare for at det smelter.
Jeg kalder ikke is for vand eller noget andet, jeg skriver at det muligvist er sådan at der først kommer kondens på fladen som straks derefter fryser til is. Men som sagt, der har du sikkert ret i at der kommer is med det samme.
Og så har jeg lige et spørgsmål nu du ikke mener der er noget problem så længe kølehovederne i computeren er under -4C, hvad vil du gøre på vej derned og på vej op igen? Du vil jo ikke kunne lade computeren være tændt, ligeledes risikerer du at kondensen drypper ned på andre komponenter på vejen derned.
over and out.