Told på usa varer?!

Diverse d.  03. marts. 2004, skrevet af korte
Vist: 652 gange.

korte

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:05:14
Svar/Indlæg:
77/7
Har et lille problem her

Min far har en kollega i usa, som har tilbudt at sende noget hw herhjem til Danmark. Men så var det jo lige at jeg kom til at tænke på om der vil bleve pålagt varerne told. Gør der det? Eller er der en måde at slippe udenom?

Håber nogle kan hjæpe. Ellers må jeg vente til næste gang de ses.

--
Med venlig hilsen
- Søren Johnsen

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:06:53
Svar/Indlæg:
1950/230
Du kan slippe udenom hvis det sendes som gave, og tolderne hvis de åbner gaverne eller varne, kan du risikere at skulle betale kassen.

korte

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:09:31
Svar/Indlæg:
77/7
Jamen de må/kan jo åbne de pakker de har lyst til, ik? Er der nogen der har undgået told på varer bestilt hjem fra USA?

hamilton

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:15:52
Svar/Indlæg:
1419/29
ja mener illisher bestilte igennem americashopper og de sender som gave. men meget intressant da jeg moske skal havde bestilt et a64 system der over fra.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:21:03
Svar/Indlæg:
2664/97
Da jeg for ca et halvt år siden bestile i usa kom mine pakker hjem uden nogle problemer af nogen art. Men den bestilling jeg har haft nu her, er blevet busted, begge pakker x( de blev busted af GLS. har sku aldrig hørt om dem før. tror det er noget helt nyt noget. og jeg ved ikke hvordan de fungere. Andet end de forsinkede mine pakker over en uge. :(

korte

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:26:00
Svar/Indlæg:
77/7
hvor meget told skal man regne med der kommer på hvis man er uheldig?

Anonym191016

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:28:42
Svar/Indlæg:
525/67
Jeg har lige bestilt ram fra Mushkin i US. Pakken skulle være her imorgen, så nu kan vi jo se om den bliver forsinket og om der kommer told på - det er selvfølgelig sendt som brev, går jeg ud fra. Af den grund håber jeg den undgår tolden.

Selvom den bliver taget i tolden er det - en DEL - billigere at bestille netop disse ram fra USA. Vi snakker 33 % af prisen i DK.

Jakob

ducklaw

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:30:59
Svar/Indlæg:
10/1
Hvis at du ikke handler direkte med en butik i USA så har de ikke ret til at lægge told på. Og så længe der ikke ligger en faktura der siger hvormeget det koster skulle det være muligt for dem at sende en regning på det som du skal betale i told :)

korte

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:32:30
Svar/Indlæg:
77/7
okay det var nemlig også Mushkin jeg skulle have og nogle 9800pro kort. 8)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:43:43
Svar/Indlæg:
2664/97
8# du snakker da som du har forstand, var :00

9# hvis du bare skal have ram, og de bliver sendt i en lille pakke så går de helt sikkert igennem. men hvis du skal have gfx med æske med, så bliver det jo lidt større. Du skal få dem til at skrive gave på æsken. og man må ikke kunne se det er fra en butik, så bliver der lagt moms oven i.

ducklaw

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:46:05
Svar/Indlæg:
10/1
Seriøst så længe de ikke ved hvor meget du har givet for varen, må de ikke pålæge den told.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 18:46:52
Svar/Indlæg:
2175/186
told er vist 3% skulle jeg mene, men så kommer der 25% moms i også hvis det bliver opdaget, dvs. 28%

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 19:08:19
Svar/Indlæg:
2664/97
11# jo de må. De må alt for meget. og det er der jo grunde til. ellers ville alle jo købe alt i usa, da det jo er billigere der. også ville danmark gå konkurs.. hmm det var måske lidt at overdrive, men de må godt tage din pakke uaset hvad og pålægge den told.

ICE-Cool

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 19:19:01
Svar/Indlæg:
3799/43
1. da jeg bestilte vandkølning i USA kom jeg ikke af med told

#0 hvis det er en Gave kan de ikke forlange Told..

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 19:20:15
Svar/Indlæg:
2664/97
15# JO det kan de!

o27

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 19:53:49
Svar/Indlæg:
937/191
har lige modtaget er orginalt ATI 9800XT der gik lige igennem uden noget :e
Igår fik jo så sendt min "kæmpe" pakke afsted fra LA håber sgu ik den bliver busted for så bliver det dyrt!!! der er for 2000$ iden - så i kan godt krydse fingre for mig guttere ;)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 19:58:36
Svar/Indlæg:
2353/24
har lige været inde på toldskat.dk og søgt
og resultatet er her

http://www.erhverv.toldskat.dk...

der står at en gave højst må have en værdi på 45 EUR (345 kr)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 22:47:07
Svar/Indlæg:
2664/97
19# nåå så du er en af foræderne. eller du er måske om konventeret igen :p

Ved du noget om hvordan de fungere. og om det bare var en tilfældighed at begge mine pakker blev busted denne gang?

exeo

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 22:54:40
Svar/Indlæg:
288/19
haha #19 :e - sådan noget siger man ikke officielt! du får bank gør du ;)

ai, men det var sq en kedelig omgang Illish.. men tjoh, jeg får mit længe ventede PowerColor 9800XT på fredag, og så må jeg jo leve med alt det ekstra der er blevet lagt oveni plus uendelige ventetider. Og længere er den jo ikke.

men jeg vil ikke tro at der er en umiddelbar løsning på det med at bestille fra US, og snyde told og skat. De må åbne "gaver", og de gør det hvis de har mistanke. Derfor vil jeg tro at det er et spørgsmål om "held", altså en tilfældighed: måske ser din pakke interessant ud, måske ikke.

held og lykke til jer andre som prøver :)

.exeo

CMJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:09:13
Svar/Indlæg:
872/65
lol så lige på det link der er i #18

hvem fanden gider at købe Toiletvand :e

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:10:48
Svar/Indlæg:
2664/97
der skulle måske ikke have stået "MÅ ALTSÅ IKKE ÅBNES AF TOLDVÆSNET" på pakken, måske det var det der var blik fang for dem :p :p hehe

Ja der er nok ikke nogen anden ven uden om, end at man skal være heldig. Eller få nedskrevet pakkens verdi, så man idet mindste slipper for større "bonus" beløb. Men hvis de tror den er for meget nedskrevet kan de finde på at beholde den i en måned :( så derfor skal man også pase på med det.. Men jeg vil kæmpe for at finde nye muligheder så man kan slippe uden om det told halløj :p

Sparky

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:31:34
Svar/Indlæg:
366/304
Ja det kan så bidrage til et dårligere samfund 🙂

Bestiller bøger osv. fra amazon og betaler gladeligt min told når det er jeg skal betale den, gider ikke snyde systemet. Det er ligesom folk der ikke betaler skat og folk der arbejder sort. De skulle fandme have lov til at betale kontant på sygehuset næste gang de brækker et ben 🙂 Der er en grund til at vi i lille Danmark har så mange afgifter, moms, told, licens, pension og skat. Men hvis i vil udnytte systemet så jer om det...

Kunne i det mindste forstå det hvis der var tale om bøger eller hardwaredele der var umulige at opstøve i Danmark at man gjorde det, men ikke når man er ude på at snyde systemet for et par håndører. Det er simpelthen for lavt.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:34:31
Svar/Indlæg:
516/25
Jeg har en del erfaring med at få varer hjem fra USA. Jeg har en ven i USA som alle mine pakker bliver sendt til, han sender dem så videre til mig, som gave. Tricket ligger i at skrive en værdi på pakkerne, som ikke virker mistænkelig. Lad vær med at tag chancen og skriv en værdi på 2$ på pakken. Skriv i stedet 25$, 30$ eller deromkring. Det er en værdi som virker lidt mere troværdig.

Nu kommer der nok nogen og siger, "jamen min gik igennem helt fint uden jeg skulle betale moms af de 30$!". Det er også rigtigt, og der er en fin sandsynlighed for at pakken går igennem som den skal. MEN, imho, er det federe at betale moms af det sølle beløb 30$ (45kr moms), og så vide sig sikker i 99% af alle tilfælde, end at satse på at det går, og så blive bonnet for sit helt nye system til 5000,-.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:44:40
Svar/Indlæg:
2664/97
26# man skal også passe på man ikke nedskriver den for meget. Jeg har snakket med theiz fra america4sale. Han havde en kunde der købte et barebone system tror jeg det var. eller digidice. det kommer ud på et. Han ville have det nedskrevet til en "lav" værdi, i forhold til den originale værdi. Og der beholdt tolden den i en måned. Ved ikke hvad der ellser skete. Men han siger at hvis de kan se man er ude på at snyde, så beholder de varen og så har de et sted hvor de finder en tilsvarene vare i danmark, også får man lov til at betale op til dansk pris. Bang.. så man skal også passe lidt på.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2004 23:47:18
Svar/Indlæg:
516/25
#27 -> Selvfølgelig skal man det, men den samme risiko er der jo hvis ikke man skriver en værdi på, eller hvis man angiver værdien til 0,-.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 09:11:46
Svar/Indlæg:
1081/37
#25 Håndøre???? jeg betaler glædeligt moms af det jeg bestiller fra USA hvis det ikke lige var fordi at oven i momsen kommer der et gebyr og af det gebyr skal man også lige betale moms og man må nok sige at over 50kroner i gebyr(jeg mener at mit gebyr med moms var på 98kr) det er at tage røven på folk det ville ikke engang post danmark tilbyde deres kunder, jeg kan ikke se hvofor man skal betale et gebyr til tolderne når vi betaler så meget i skat, de giver jo ikke en en chance for selv at opgive momsen så man kan slippe for det gebyr!!! Det er ikke andet end en fed måde at udnytte skatteyderne endnu mere på!!!

Anonym191016

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 09:12:19
Svar/Indlæg:
525/67
Det er gået ret stærkt med mine ram fra USA, jvf. # 7 :P

På halvanden dag er de nået fra Denver til Kastrup, og har lige været et smut i Paris i mellemtiden :P

Men dette: "Regulatory Agency Clearance Delay" - som det ses på linket bekymrer mig lidt.

http://www.fedex.com/cgi-bin/t...

Tænker det er tolden :( Men så igen, hvis nogen kan bekræfte det ville det være.. Øhm.. Ærgeligt :p

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 09:21:41
Svar/Indlæg:
2664/97
30# tror ikk den er blevet taget. Du har fået sendt den som en xpress pakke/brev og det tager 3-5 dage. så du har den nok snart skal du se.

29# kan kun give dig ret. GLS tog 75 i gebyr bare for at pålægge ekstra moms. dvs. jeg skulle betale dem for at lægge told på x( + de også tager porto og lægger oven i pakkens værdi, så man betaler også moms af portoen x( kan sku ikke lide dem.

Holtz

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 10:59:01
Svar/Indlæg:
40/8
# alle

Reglerne er nemme. Alt der kommer fra ikke EU lande pålægget told og moms.

Hvis man fåer en pakke fra udlandet og der står en værdi på pakken beregners der 3 % af denne værdi i Told. Herefter beregnes der moms af både værdi + forsendelsesomkostninger + told. Alt i alt har jeg en tommelfingerregel dersiger at dette løber op i ca. 33% af værdien på pakken.

Hvis man beder afsender om ikke at skrive den virkelige værdi på forsendelsen men f.eks. kun 50-60$ kan man være heldig ikke at skulle betale.

Både Post DK, UPS etc tager alle et gebyr for at inddrive told & moms.

Håber det svarer på alles spørgsmål.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 11:06:15
Svar/Indlæg:
2664/97
32# Det er jo ikke alle pakker der bliver busted, og pålagt moms. Og man kan bare håbe på at ens pakke bliver pålagt moms i tyskland og ikke i danmark, så er den lidt lavere.

Og du kan eventuelt snakked med theis fra america4sale.us om det. han har jo et firma der sælger ting til os danskere. og det er meget få af hans kunder der har skulle betale moms!

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 11:10:12
Svar/Indlæg:
2502/221
lorte land :D

ej, men det er sku træls hehe..

M@D-M@X

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 12:08:21
Svar/Indlæg:
477/254
kommer man til at betale moms uanset om man bliver taget eller ej???

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 12:37:54
Svar/Indlæg:
2664/97
35# Nej, det er kun hvis de tager din pakke. De har ikke tid til at tage alle pakker der kommer, der er jo mange. Så det er kun nogle tilfældige der bliver busted.

Zalam

Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2004 17:25:07
Svar/Indlæg:
1015/85

Nej.. det er ikke den store grund til, at Danmark har alle de afgifter og høje skatter.
Nu kan det godt være, at jeg jogger på nogle, men jeg mener det ik personligt, på nogen måde.
Grunden til, Danmark har alle de høje skatter er mere af følgende grunde:
For mange Offentligt ansatte ca. 1,25mill.
Folk, som simpelhen ik gider lave noget, og bare får dvs bistands hjælp, eller lignende.
indvandre, som kommer herop uden at lave noget, bare får en masse penge ( er ikke racist, det er bare en realitet)

Grunden til at Danmark har de høje afgifter og skatter ligger simpelhen i, at der er for mange, som ikke laver noget, og de offentligt ansatte, og den politik tror jeg ikke holder. Hvis man kigger på et land som Luxenborug, der må alle gerne komme, også indvandrere og de må bo der, de har bare intet valg, om det gider arbejde eller ej. De får simpelhen ingen penge for ikke at lave noget, og sådan er det begyndt at blive i mange lande, og hvis det en dag bliver sådan i Danmark tror jeg også at skatterne og afgiterne falder væsentligt, indtil da må vi lærer at leve med et, eller flytte til udlandet.