#7 ja.. tror nu ikke forskellen på stock ydelse bliver så stor, men jeg har fået det indtryk at cpuen clockere lettere (meget usikker på dette, så tag det ikk for gode varer før nogen andre bekræfter dette. det er blot noget jeg har hørt).
men forskellen på 512 og 1024 L2 cache på amd64 er vel omkring 6-8%, hvis man sammenligner 3000+ og 3200+ der jo kører ved samme frekvens, hvor 3000+ jo netop har den halve cache. så den ydelse skal man jo nok forvente at miste. helt præcis hvor meget ekstra dual channel giver er ho nok lidt svært at gøre sig klog på endnu.. men amd må jo være sikker i sin sag når de siger at newcastle cpuerne kommer til at yder bedre.
en ting jeg stadig ikke helt har forstået, er det kun socket 939 cpuerne der vil blive lavet på 90nm teknologi eller vil de fremtidige socket 754 også bliver baseret herpå? ellers kunne noget af forskelle jo ligge her
jeg har personeligt endnu ikke besluttet mig endnu. det ser ud til at før socket 939 har fået bare en smule fodfæste på markedet så vil kalanderen sige september eller måske endda oktober/november. så er det jo fristende blot at vente på et nforce250 754 mobo og så "nøjes" med det