Licens?!

Diverse d.  04. marts. 2004, skrevet af Arberg
Vist: 450 gange.

Arberg
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:26:12
Svar/Indlæg:
134/33
Hejsa

Jeg har lige modtaget et brev fra DR licens.

De skriver bla. at de engang her i foråret kommer rundt og besøger alle som ikke betaler licens.

Desuden skriver de at det er bedre at betale nu, da der åbenbart er en stor bøde hvis det bliver opdaget at man er sortseer.

Mit spørgsmål er så bare:

Kan det passe at de besøger alle som ikke betaler?
Er der nogen som ved hvor stor bøden er, hvis man bliver snuppet?

Kæresten er jo helt oppe og køre over det, så det kunne være rart hvis der er nogle med praktisk erfaring...!

evt andre det også har fået brev idag?

/R4nd0m


ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:33:07
Svar/Indlæg:
3799/43
Well de har jo en pejle vogn som kører rundt i Dk ved hjælp af den kan de finde ud af om du betaler licens
samtdig hvis du ikke har betalt licens kan de komme og kontrollere om du har et Tv eller en Radieo hvis du ejer det så får du en bøde
så hvis du er så nervøs så smut ned i banken og betal licensen det skal siges at de ikke er for gode til at sende de licens regninger ud,,



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:43:10
Svar/Indlæg:
3011/103
De har lige sendt det brev til 350.000 husstande. En af mine venner kender en der arbejder derinde, og har fået det at vide på den måde.

Betal du bare din licens. Så kan det være det bliver billigere for os der allerede betaler det!

Dog forstår jeg ikke, at det bliver opkrævet på den måde og ikke igennem skatten, men det er så en anden diskution.



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:48:18
Svar/Indlæg:
2453/80
du behøver ikke lukke dem ind !



nitrotg
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:56:58
Svar/Indlæg:
522/172
Han var forbi mig en dag.. mens mig og nogen gutter sad og så film for fulde gadiner.. og da jeg bor i stuen og har en 52" er det ikke svært at få øje på mit fjernsyn..
nå men han ringede på og jeg gloede ud af vinduet som jeg plejer.. så står han der og tripper.. "kan det passe at du ikke ejer et tv eller radio.?!!" ja passer fint sagde jeg.. bruger min computerskærm til at se film på.. så tror jeg han oggav og gik videre mens han rystede på hoved.. sååå.. hvad fanden kan de gøre..

Skal dog lige siges at jeg betaler licens nu.. 8)



be@vis
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:02:43
Svar/Indlæg:
481/150
Hehe, ja, det er en skrækhistorie med pejlevognen. Desuden kan de jo kun pejle hvis dit TV er tændt, og det er de fleste TVer jo kun om aftenen.

Den måde de arbejder på er, at de besøger dem der ikke betaler licens. Altså mere eller mindre alle har jo et TV, så derfor bruger de dør-til-dør metoden ved dem der ikke betaler licens. Og nej, licens manden har absolut intet at gøre i dit hus. Han kan, hvis han vil, få en dommerkendelse, men det gør de aldrig.

Jeg synes kun at det er fair at man skal betale licens.



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:02:50
Svar/Indlæg:
2175/186
Hey.. lad være med at se film/tv i de dage, og "slet" alle beviser, lige det i skuffe eller noget. Hvis du har tv, men ikke bruger det kan han jo ikke sige noget ;)

Og ja som #3 siger, du kan bare sige han skal gå, ihvertfald hvis han ikke har en kendelse.. og det har de vel ikke hvis de besøger 3043420423049239432 personer :/

Er jeg abre helt ude og skide her eller er der idé i det jeg siger ;)

Skal lige sige at min mor og far har været udsat for det, men de sagde bare at de LIGE havde fået det og de nok skulle købe, men den holder vist ikke i dag, hvor alle jo har tv :D



Klabautermanden
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:10:50
Svar/Indlæg:
194/13
hehe.. ja det må være et nederen arbejde. for alle dem der ikke betaler licens lukker ham self. ikke ind.
f.eks. tager de næsten altid ud og besøger kollegierne. en dag da jeg var ude og besøge min fætter kom sådan en fisterløjert. han bankede på 80 døre og kun et sted blev han lukket ind, og vedkommende havde kun en radio med tilhørende licens (og et tv der tilføldigvis stod på loftet den dag ;) ). alle andre steder fik han et skummelt smil, mens tv'et bragede i baggrunden, samt besked om at han kunne vende tilbage med en dommerkendelse..







micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:20:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Self. skal man betale licens hvis man ser TV (åbenbart også selvom man ikke ser DR)
Men som det også er skrevet længere oppe i tråden, så har DR ingen rettigheder udover at komme og ringe på din dør. Så I kan roligt afvise dem ved døren... Og jeg tvivler meget på at de selv gidder og om en dommer nogensinde vil udstede en dommerkendelse i en TV licenssag :00

Jeg har engang snakket med en radio amatør som sagde at man rent faktisk godt kunne spore om nogen sad og så en bestemt tv kanal på et kabel tv net, da det ville ændre impedansen i kablet eller sådan noget, men tvivler også stærkt på om de kan finde ud af det, og hvis de kan så bruge resourcer på sådan noget.... Og i gamle radioer skulle man vist kunne opfange oscillator frekvensen en radiomodtagers blander, udstråler. (tror ikke man kan det på nye radioer?)



OTC-Raptor
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:46:57
Svar/Indlæg:
130/33
gad ikke lige læse alle indlæg men husk.

De har INGEN RAT til at komme ind i dit hus UDEN en dommerkændels på det. du kan lukke døren op og sige skrid fra mit hjem, så kommer de nok igen sener men så kan du jo lige ryde lidt op i mens.





Arberg
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:02:08
Svar/Indlæg:
134/33
Jeg synes bare at 174 kr om måneden, er meget at betale for at eje et tv som jeg primært bruger til at se dvd film på.





micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:33:26
Svar/Indlæg:
4120/115
Du må også godt ha et tv til dvd, uden at betale licens!!! Men du må ikke sætte antenne på det så....



#12
ROCK
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:43:21
Svar/Indlæg:
140/15
#13 det er jo det de bruger for skellige institutioner. Et tv uden tuner er den eneste lovlige løsning, hvis man ikke betaler licens.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:46:49
Svar/Indlæg:
4120/115
#14
Er nu ret sikker på at det er antennen der er afgørende!



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:59:39
Svar/Indlæg:
1058/61
Jeg er blevet knaldet flere gange, har altid fortalt at jeg lige har fået apperatet, og et par måneder efter har afmeldt det igen, under det påskud at det er i stykker.

Jeg har dog betalt de sidste par år men det irritere mig altid når regningen kommer...



#15
CMJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:06:36
Svar/Indlæg:
872/65
#15 jeg har en ven som uden problemer kan se TV2 og DR1 ved at puttte en gaffel i antenne stikket p[ sit TV !! så skal han ikke betla elicens fordi han ikke har nogen antenne eller hva ?



Silent
 
Skribent
Tilføjet:
04-03-2004 22:15:03
Svar/Indlæg:
3222/205
*GG*

Har fået samme brev ind af døren idag, vi kan godt blive enige om at betale licens, MEN det er sgu da godt nok nogle lorte regler DE har lavet. x(

Så meget TV ser jeg sgu heller ikke, selvom det ikke er nogen undskyldning for ikke at betale licens.



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:20:03
Svar/Indlæg:
330/7
Så lamt man som studerende skal betale licens. 2000 kr af en SU er en pæn stor del. Tænk hvis Mærsk skulle betale samme % andel af hans indtjening pr. år :|....





Pressure
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:25:59
Svar/Indlæg:
223/10
Jeg har valgt at smide mit 14" fjernsyn ud, så jeg bruger stortset kun min 22" monitor til at se film med.

Licens nægter jeg at betale. Jeg hverken ser eller hører hvad DR og TV2 har at byde på. TV er blevet meget ringe underholdning og radio er ej heller noget at klappe af. Vi kan godt blive enige om at der er sjove og interessante indslag ind mellem reklamerne.

Hvis jeg skal betale licens, skal DR også dele gratis fjernsyn og radiomodtageren ud. Jeg skal have en grund til at betal for noget jeg ikke gider høre på af fri vilje. Live streaming fra internettet rykker ;)



#19
SVK
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:55:36
Svar/Indlæg:
162/12
Er det ikke noget med at man ikke skal betale, hvis man kører med en tv-tuner på sin pc?



fan2mas
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 23:03:34
Svar/Indlæg:
43/5
Eller f.eks ...ser kun på tv2, og de modtager kun 20 % af licenspenge = ergo ville det være rimmeligt at jeg også kun skal betale 20 % i licens ? :e



Arberg
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 23:10:52
Svar/Indlæg:
134/33
Men er det nogen der ved hvor stor en bøde man får?



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2004 02:36:18
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg har en kammerat der måtte slippe 11.000 da de fandt ud af at han ikke havde betalt licens i 3 år. Så er det altså billigere bare at betale skidtet!



Capiz
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2004 07:43:51
Svar/Indlæg:
1498/226
He he...
Jeg har en radio i min bil.... JEG skal betale licens.... Fuck det er da for latterligt...
Det er den eneste radio jeg har....
Jeg har intet fjernsyn...
Men jeg har en Tuner til min computer, så jeg kan se fjernsyn der..

He he...det står der intet om.. *G*

Capiz 8)



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2004 09:39:10
Svar/Indlæg:
2307/37
#22 og #26, ALLE tunere giver licenspligt - der er ikke så meget at diskutere. Ser I fjernsyn, så betal licens - er det for dyrt, så snup en tudekiks.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2004 09:41:53
Svar/Indlæg:
6052/189
selv hvis i render rundt med en klam lille lommeradio til 10kr fra Tigeren, så skal man betale licens...

selv hvis ens mobil har indbygget radio hænger man på den...

jeg vil da næsten sige at hvis du har et krystal-apparat så hedder det "licens tak" eller?



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2004 10:00:18
Svar/Indlæg:
10398/435
jeps, som det bliver nævnt er pejlevognen er skrøne. Alle har jo en antenne i deres bolig så vis man skulle pejle et RF signal ville man kunne gøre det over det hele. men man kan jo for helvede ikke pejle et fjernsyn i en stue!
dr licens gutterne er som regel fogeder som er kommet op i alder og vil have et mere afslappende job, så luk du dem heller ind første gang, ellers er de bare lyn hurtige om at komme igen. og hvis du ikke lukker dem ind, fjerner dit fjernsyn og venter på de kommer igen for at se du ikke har noget fjernsyn. så tror mig, så besøger de dig bare et par uger senere hvor de har ret til at se efter fjernsyn i din bolig. desuden er de ikke nogle sure sataner som mange nok tror, hvis de buster dig og du siger at du vil betale din licens, så giver de dig nok ikke noget bøde. dog er det ikke noget jeg vil garantere.