probs med min comp ..

Diverse d.  04. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 204 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2004 19:26:41
Svar/Indlæg:
0/11005
Sidder her med min nye AMD Athlon XP 2200+ - Dog har jeg okay mange probs med den.

Da jeg fik samlet det hele, og sat det sammen, skal der så strøm til. Første gang jeg sætter strømstikket i, tænder den af sig selv i 2 sekunder, slukker og tænder igen. Det gør den stadig. Første gang jeg forsøgte på at installere mit redhat, fik den loaded 2 filer af installationen og så slukkede den.

Pludselig kan jeg sagtens installere, og der sker ingenting. Jeg kommer i redhat, sætter systemet op osv. Derefter skal jeg så reboote. Lige så snart den bliver belastet, slukker den.

Der er en 380 Antec PSU i, sammen med 128 kingston pc2100 ram, en 80 gb hd, og en silent viking. Den ligger ca. på 40-50 grader, og tyder heller ikke på den kortslutter. Jeg har prøvet absolut alt det jeg selv ved, og håbede på lidt hjælp her - så smid en besked hvis du kan hjælpe ;)

Skal lige gøre opmærksom på at før den kan tændes efter den er slukket af sig selv, skal strømstikket ud, og ind igen.
Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 19:34:19
Svar/Indlæg:
1713/31
Nu er det en 2200+ så jeg går ud fra den kører 133FSB og ramene synkront med så de kører DDR266/PC2100 (sæt timings til det højeste så man kan udelukke det også)... ellers i bios har du nok et punkt der hedder "Load optimized defaults" eller endnu bedre "Load fail safe defaults" eller lignene.

Hvilket bundkort har du?

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 20:32:45
Svar/Indlæg:
1713/31
ok... den sidste CPU i Palomino serien var en 2100+ så jeg går ud fra du har en Thoroughbred (da Barton først starter ved 2500+). Jeg kiggede på CPU Support på Asus hjemmeside. Nyere CPU'er end Thunderbird er kun understøttet af A7V266 efter PCB rev1.05 og det betyder at det først understøtter nyere CPU end Thunderbird efter printplade version 1.05. Revision versionen står somregel mellem PCI slotsne på Asus kort. Hvis det er nyere end 1.05 skal du sandsyneligvis også opdatere bios for at den understøtter din 2200+.

Så kig lige engang efter revision også bagefter (hvis det er 1.05+) gå ind på linket herunder og vælg Query by motherboard, Socket A (462) også A7V266. Så kommer der en tabel med en masse CPU'er hvor der står ud for hvad der skal til for at de er understøttet.

http://www.asus.it/support/cpu...

Tror desværre det er her problemmet ligger siden du har de underlige problemmer. Må håbe for dig det kun er biosen der skal opdateres for ellers er der ikke noget at gøre.... så er den hurtigste CPU du kan bruge officielt Thunderbird 1400MHz

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:30:28
Svar/Indlæg:
1713/31
ok. Der kan jeg så se at din Thoroughbred 2200+ er understøttet i alle versioner af printet og alle bios versioner til A7V266-MX. Lidt svært at sige hvad der kan skyldes problemmerne med din computer, men prøv evnt. en anden CPU hvis du har mulighed for det...

Hvad er dine spændinger aflæst til i bios? 12v, 5v, 3,3v og vcore?

Salkcin

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 22:40:54
Svar/Indlæg:
1713/31
btw. vil jeg lige tilføje at det rev1.05 jeg talte om er som sagt version nummeret på selve bundkortet. Dvs. fra rev1.00 til 1.05 er der lavet fysiske ændringer i printet af en eller anden art som f.eks. kan gøre at det understøtter nyere CPU'er.

De 4-cifrede tal du kan taler om et navne/versioner af bioser til Asus bundkort (starter ved 1001 også kører den ellers bare derop af.)... men f.eks. Abit giver deres bioser kodenavne som jeg ivertfald ikke fatter systemet i... f.eks. første version "ber" og den næste "th32"... det giver jo ingen mening, men hvis du nu f.eks. havde haft et normalt A7V266 havde det krævet at bundkortets revision/version af printet var 1.05 eller senere også skulle du have bios 1010 ind (1010 vil så svarer til version 10 kan man så sige) for at det understøttede en Thoroughbred 2200+.

Bare lige for at få det på plads :)