Nye Papst blæsere!?!

Luftkøling d.  04. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 290 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
04-03-2004 21:33:30
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey,

Jeg vil gerne have nogle nye Papst blæsere, men er lidt i tvivl, om hvilke jeg skal vælge.
Det skal være 80mm, og de skal flytte så meget luft og lave så lidt larm som muligt.... 8)
Hvor mange dB skal de ligge på uden at være forstyrrende????
Jeg har selv kig på 2x80mm 19dB til kabinettet og så en 92mm 23dB til CPU-køleren. Hvad siger I til det? Kan jeg godt gå op i fx 26dB til kabi blæserne, eller bliver det så for højt? Jeg vil helst ikke ligge mærke til blæserne....

Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig, for jeg er lidt lost... :r
Jeg kører med kabinet siden af, så det skal også med i overvejelsen...
drator
 
Superbruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:40:42
Svar/Indlæg:
1058/61
Jeg bruger selv 2 x 80mm. papst blæsere, og det er ikke dem der laver støj, man kan stort set ikke høre dem. Mit grafikkort og psu er de værste støjkilder, selv om de ikke larmer speciel meget...

Tror roligt du kan installere 26db, uden at de larmer mere end din cpu og psu



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:42:38
Svar/Indlæg:
4120/115
Er personligt lidt skuffet over deres Vario fan... Den kører simpelthen for langsomt! Nu har jeg endda sat dioden direkte på min passive NB cooler, som bliver rimelig varm... Men blæseren kommer aligevel ikke op på mere end 1400rpm. og det flytter ikke ret meget luft :l Til gengæld er den noget nær lydløs.

Har dog brugt en del af deres 80mm. 19dB. blæsere du snakker om, og det er da en fin blæser ingen tvivl, men den flytter heller ikke særlig meget luft, nu har jeg aldrig rigtig nået at lytte til støjen fra den, for det har ikke været i mine egne maskiner, men jeg har da ikke lagt mærke til at de skulle støje nævneværdigt...



GargaZol
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:52:17
Svar/Indlæg:
431/26
26 syntes jeg godt kan høres rimelig tydeligt, det komemr jo også an på hvad du ellers har af støjkilder. hvis du har et meget støjende grafikkort og psu så hører du dem jo ikke lige så meget.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2004 21:57:30
Svar/Indlæg:
2353/24
#3 det kommer an på sart du er overfor støj, nogle mener at de er lydløse når de er under 20 dB andre syntes at de først er lydløse når de kommer under 15 dB.

jeg mener at de er støjsvage mellem ca 15-25 dB.

dette er bare min opfattelse, for der er som sagt ikke noget rigtigt svar, da computerens placering i forhold til der hvor du sidder også spiller ind.
der har engang været en lang tråd her inde om lige netop om hvornår ting er støjsvage eller lydløse