Inet Linje Stabilitet?

Diverse d.  07. marts. 2004, skrevet af adrinator
Vist: 293 gange.

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 10:22:15
Svar/Indlæg:
118/26
Jeg har fået et lille problem, men er ikke sikker på om problemet ligger hos min ISP, Internettet eller CCP(Udbyder af EVE-Online)

Jeg er ADSL kunde hos TDC. I onsdags da jeg kom hjem fra arbejde ville jeg naturligvis downloade den nye patch til EVE-Online, men mit net virkede ikke.

Jeg ringede til support der fortalte mig at det nok var min router der pludselig var stået af og ikke længere kunne finde ud af PPPoE. Må indrømmme jeg tænkte, wtf :00

Nå, men den flinke dame kunne da tilbyde mig at blibe skiftet til deres DHCP fremfor PPPoE for det skulle så meget gerne virke og så skulle jeg ihvertfald ikke vente på en ny router osv. Ok, fint, skift mig.

Jeg kom på og hentede den nye patch til EVE-Online. Siden da har jeg med jævne mellemrum gået "link-dead". Eller det ser ud som om jeg går "link-dead". Spillet reagerer ikke og pludselig kigger jeg på min login screen.

Det der gør det besværligt er, at det jo et eller andet sted godt kunne være EVE-Online, men mange af dem jeg kender har ikke dette problem og derfor hælder jeg mere til at mine linje er problemet.

Er der nogen der ved om DHCP er mere ustablit end PPPoE og eventuelt om man kan måle linjens stabilitet/holde den i live? Det er skide irriterende af blive booted fra tid til anden.

Såfremt det er DHCP vil jeg sq kræve at komme på PPPoE igen og så må de sq sende en ny router. Gider de ikke det skifter jeg sq udbyder.

På forhånd tak.

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 10:42:49
Svar/Indlæg:
481/150
Jeg kan virkelig ikke forestille mig at der skulle være den store forskel på PPPoE og DHCP...altså en forbindelse er vel en forbindelse når der er forbindelse i lige præcis disse to tilfælde?

Jeg har selv fået "opgraderet" mit internet fra Boomtown 512/512 til TDC bredbånd for ikke så lang tid siden til 512/128, og synes at jeg har oplevet ustabilitet mange gange. Ved ikke lige hvordan jeg skal tolke det, og om det holder op. Har ikke mærket ustabilitet i et stykke tid nu... kører jo så DHCP!

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 12:58:24
Svar/Indlæg:
167/6
Der er ikke nogen stor forskel på DHCP og PPPoE - den eneste store forskel der er at PPPoE kræver login og det gør DHCP ikke.

Om den ene er mere stabil end den anden vil jeg ikke sige - jeg har haft begge typer og har ikke mærket den store forskel.

Dit problem kan muligvis være software eller en driver der måske fårker dit system lidt op så den ikke svarer på DHCP kommandoerne, så vil du nemlig få den timeout/broken link

adrinator

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 13:29:40
Svar/Indlæg:
118/26

Tak for dit svar. Jeg har bemærket at Windows Update har en opdatering til mit no-name NIC. Installere den og ser om det hjælper.

Kan det være andre drivere end den til NIC? Det er enormt irriterende.

Overvejer også at investeret i et 3Com eller Intel NIC i stedet for mit nuværende no-name.

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:15:46
Svar/Indlæg:
167/6
kan være det hjælper - har altid været glad for mine Intel kort.

BlAzKoWiCz

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:50:00
Svar/Indlæg:
2732/41
2# Boomtown tilbyder Ikke SDSL ;)

-Timberwolf-

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:20:03
Svar/Indlæg:
421/13
Min linje har stortset altid været ustabil, uanset hvilken udbyder jeg har haft indtil videre.... TDC og Tele2... x(

Men det er nok forbindelsen mellem mit hus og centralen der er noget fuck... Har haft holdt LAN party hos mig og mine venner konstaterer det samme... Fucking lort... Skal blive godt at flytte hjemmefra ;)

-Timberwolf-

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:21:24
Svar/Indlæg:
421/13
*Ka vi så lige få kammertonen* :00