Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 10:22:15
Svar/Indlæg:
118/26
Jeg har fået et lille problem, men er ikke sikker på om problemet ligger hos min ISP, Internettet eller CCP(Udbyder af EVE-Online)
Jeg er ADSL kunde hos TDC. I onsdags da jeg kom hjem fra arbejde ville jeg naturligvis downloade den nye patch til EVE-Online, men mit net virkede ikke.
Jeg ringede til support der fortalte mig at det nok var min router der pludselig var stået af og ikke længere kunne finde ud af PPPoE. Må indrømmme jeg tænkte, wtf :00
Nå, men den flinke dame kunne da tilbyde mig at blibe skiftet til deres DHCP fremfor PPPoE for det skulle så meget gerne virke og så skulle jeg ihvertfald ikke vente på en ny router osv. Ok, fint, skift mig.
Jeg kom på og hentede den nye patch til EVE-Online. Siden da har jeg med jævne mellemrum gået "link-dead". Eller det ser ud som om jeg går "link-dead". Spillet reagerer ikke og pludselig kigger jeg på min login screen.
Det der gør det besværligt er, at det jo et eller andet sted godt kunne være EVE-Online, men mange af dem jeg kender har ikke dette problem og derfor hælder jeg mere til at mine linje er problemet.
Er der nogen der ved om DHCP er mere ustablit end PPPoE og eventuelt om man kan måle linjens stabilitet/holde den i live? Det er skide irriterende af blive booted fra tid til anden.
Såfremt det er DHCP vil jeg sq kræve at komme på PPPoE igen og så må de sq sende en ny router. Gider de ikke det skifter jeg sq udbyder.
På forhånd tak.