TDC = verdens værste ISP

Diverse d.  07. marts. 2004, skrevet af micma18
Vist: 1588 gange.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 14:08:31
Svar/Indlæg:
4120/115
Ved snart ikke hvad jeg skal stille op med TDC, mit domæne (micma18.dk) bliver kostant bombet med virus fra deres net, og jeg har forsøgt at kontakte dem over 200 gange... Men de ignorere mig totalt, og tilsyneladene ignorere de også DK-CERT, som jeg har en hel del anmeldelser liggende ved!

Hvad skal jeg gøre? er det lovligt evt. at lægge alle de IP'er og DNS adresser ud på nettet som jeg har modtaget virus fra?

Jeg ved sku ikke om jeg snart skal politi anmelde dem?

Det er bare lidt underligt for ALLE andre ISP's såvel danske som udenlandske, de reagere resolut, hver gang man kontakter dem, omkring virus problemer!

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 14:30:29
Svar/Indlæg:
592/17
Hmmmmmmm.....
Ikke for at hidse mig op eller noget, men:
Nu har jeg haft TDC ADSL i omkring 1½ år. Og jeg har været tilfreds med deres service. Det er sjældent der har været udfald på linjen. Men det har sket 2-3 gange. Og de 2-3 gange har været da de har arbejdet på linjerne i området.. Det kan ske for selv det bedste teleselskab.
At folk ikke bruger firewall & antivirus på deres maskine er det samme som at kneppe uden gummi..
Internettet køre da hurtigt ja.. Men.. Det suser tilgengæld ind med virus, små skod programmer, & spam.
Det må jo næsten være din udbyders server der er noget galt med.. Det er dem du skal kontakte.. Ergo skal du hive fat i TDC og sige der er en brist i deres sikkerheds net.

Ebzen

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 15:54:49
Svar/Indlæg:
675/55

Prøv lige rigtigt grundigt at læs #1 igen.. når du så har gjort det, så læser du lige din egen post igen.. ved godt det hører hjemme i 1. klasse men læs og forstå er et must før man bitcher..

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:04:50
Svar/Indlæg:
675/55
Sorry mente prøv lige at læs #0 og så din egen igen 🙂

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:10:16
Svar/Indlæg:
592/17
Ja og?
Jeg siger sku da at han skal ringe til TeleDK for at få afklaret problemet... Da det jo ikke kan passe.. Hvorfor siger han med sin lamme overskrift:TDC = verdens værste ISP
Det er da ham der bitcher helt vildt over virus...
Hvad med om han greb knoglen og ringede i stedet for...
jeg tør næsten vædde med at han kun har sent dem en mail... Og den havner måske hos en "forkert" person.. Som ikke aner en SKID om hvad der foregår.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:30:24
Svar/Indlæg:
6052/189
#5: "jeg har prøvet at kontakte dem over 200 gange"

lyder det ikke som om han har haft dem på knoglen?? og email?? og alt muligt andet??

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:31:45
Svar/Indlæg:
675/55
Hvis han har kontaktet dem 200 gange og også snakket med dk-cert der skulle have kontaktet dem.. vil du så kalde det at kontakte dem eller ?

Hvis man har et domæne der bliver angrebet er det jo liidt noget andet end hvis det bare er din maskine via ip'en.

Men uanset hvad, hvordan kan du så kan jeg da overhovedet ikke forstå du starter med at blive sur på ham der har problemet og forsvarere TDC for at være sløve og sløsede.. medmindre du selv arbejder der :00

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:40:45
Svar/Indlæg:
592/17
Det kan jo ikke passe at de ikke vil gøre noget ved det??
Det sku da samme som at køre bilen til mekanikeren også han nægter at reparere den også selv om der er et stor hul i bunden... Så dine fødder kan rage lige igennem gulvtæppet! Såh nej.. Den hopper jeg altså ikke.
Jamen igen.. Hvis han er så pisse utilfreds kan han jo bare skifte udbyder... Samtidig med at han klager, tuder & hyler.. Jeg tror så ikke at det hjælper noget. Jeg ved ikke om der står noget i hans kontrakt om at de fratager sig ansvaret over for virus og ligende. Mon ikke han skulle få en advokat til kigge på sagen? Man kan altså også få gratis råd fra en advokat. Men det kræver jo igen man GØR noget selv. Istedet for at lave en grim overskrift:
Buh.. TeleDK stinker.. Bah wah. :00

Myth

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:47:15
Svar/Indlæg:
675/55
Damn nogle seriøse svar og argumenter du bringer for dagen.. tror jeg trækker mig, for her kan jeg ikke være med..

Det kan da godt være at overskriften er lidt hård, og kan støde en TDC ansat.. men de er der da Crew på OC der kan vurdere.. det behøver man ihvertilfald ikke gøre ved at latterliggøre ham eller problemet.

Men jeg vælger så det enormt stærke argument som du også selv bruger og når du åbenbart mener at TDC ikke kan være/have et problem så siger jeg citat: "Den hopper jeg altså ikke på"

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 16:57:53
Svar/Indlæg:
592/17
Næh..
Jeg syntes sku ikke at overskiften er direkte hård.. Jeg nu sige den er der direkte barnlig. :i
Og det er det jeg bygger mine posts på.. Og nej jeg er ikke TDC medarbejder & bliver det aldrig.. Ikke til den sulte løn.

kle

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:02:20
Svar/Indlæg:
62/3
-->Ebsen<--

tal da pænt til manden det er jo ikke fordi det har noget med dig at gøre eller hvad.. ;)

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:14:33
Svar/Indlæg:
167/6
Det ville nok være dumt at dig at ligge IPer på nettet og sige det.
Hvis du ikke allerede har så prøv den her

http://erhverv.tdc.dk/nyhedsbr...

Skriv eller ring til dem hvis det er - de kan gøre noget ved det.

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:43:26
Svar/Indlæg:
823/24
Ebzen, er du chef for tdc? Eller er det dig som får overskudet af hvad TDC tjener?

#0 Jeg ville blive ved med at ringe ind til dem.. Såden plejer jeg at gøre når de ikke gør som jeg gerne vil have dem til..

Jeg har faktisk flere gang oplevet noget mærkeligt når man ringer inde til dem. Den ene gang var der en der direkte løg, den anden gang var der en der smed telefonen på (ved ikke om det var en fejl).

Derfor, held og lykke.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:46:46
Svar/Indlæg:
4120/115
TDC er ikke min udbyder!

Det har jeg prøvet, og det er fuldstændigt det samme... Jeg har prøvet en masse adresser jeg har fået af DK-CERT inkl. abuse@post.tele.dk og postmaster@post.tele.dk osv. osv. Og når man prøver at ringe til dem, så går der 25min. før man kommer igennem til en eller anden "poptøs" som er fuldstændig blank overfor hvad man snakker om, og overhovedet ikke kan hjælpe én hvis man ikke har et kunde nr...

Grunden til at jeg skriver at TDC = verdens værste ISP, er fordi det er indtil viddere de eneste af de ellers mange ISP's jeg har snakket med som tilsyneladene overhovedet ikke vil interessere sig det mindste for at der bliver udsendt virus fra deres net. Og det gælder både danske og udenlandske ISP's! Dertil kan jeg lige benytte lejligheden til at rose Cybercity som i går fik lukket forbindelsen til en af deres kunder som også sendte virus, inden der var gået 2 timer fra jeg anmeldte ham! de gør da i det mindste noget for det.

exeo

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:55:44
Svar/Indlæg:
288/19
Total Dårlig Control (undskylder lige for min dårlige humor inden jeg bliver flamed ;) )

anyways #0, bliv ved med at ringe. Ved godt at det er pisse træls at deres kundeservice ikke giver noget feedback, men der er ligesom ikke så mange andre udveje. Hvis DK-CERT ikke kan få deres opmærksomhed, tror jeg ikke du kan gøre så fandens meget mere, andet end og: "blive ved, og ved og VED" !

.exeo

PolleDK

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 18:59:40
Svar/Indlæg:
602/17
micma18>> Hvis ikke de reagerer på telefon, mail osv, så prøv at smutte forbi en af deres telebutikker. Der kan de da umuligt undgå at give dig klar besked om deres standpunkt mht. virus. Ellers er de da vidst lige lovligt flabede!

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:04:24
Svar/Indlæg:
592/17
Skriv et læserbrev i stedet for at skrive i et forum! Tror du måske samtidige ansatte på TDC sidder og læser din post lige nu? Nej, det tror jeg faktisk ikke.
Så få dog TDC på forsiden af Ekstra Bladet.
Skriv til kontanten... Gør noget!!
Du mangler jo ikke beviser.. Hyr en advokat.. Lad TDC betale sagomkostningerne.
Og havde du boet i USA.. Havde du nok fået 6 milliarder dollars i erstatning.
En mand KAN g/tr>e en forskel ikke? Og du er den mand. Sæt igang!!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:07:46
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror desværre ikke Extrabladet kan se den samme alvor idet, som jeg kan... 😉

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:21:04
Svar/Indlæg:
592/17
Virkelig? Hvorfor dog ikke? De elsker da at smække diverse fede politikere på forsiden.
Hvorfor så ikke TDC.. Den "hænger" jo hos dem et eller andet sted?
Det var det samme med mig og Orange... Der var det bare deres GPRS der ikke virkede hjemme hos mig.. Jeg tror jeg skrev 10 mails til dem.. Og ringede til dem 15 gange før de fattede det!!
Der blev skudt med skarpt igennem telefonen.. Hvis ord kunne dræbe.. Så tror jeg at hele "Hotlinen" manglede ansatte nu! Hah. Så kan de lære det..
Men mit råd er:
Ring til dem.. Ring til dem.. Bliv ved... Det er vel et 80 nummer.. Så det er gratis.
Lige fra de har "telefon tid" Så ring ring ring... Til de lukker.. De må fatte det på et tidspunkt!!

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 19:58:11
Svar/Indlæg:
722/35
Slap nu af Esben - bare fordi du ikke har fået så meget som micma18 i brugerstemme-score, er der da ingen grund til at genere manden.
Og pas på dit blodtryk, det skulle ikke gerne allerede være forhøjet i din unge alder. Måske du skulle gå tidligt i seng i aften og få dig en god lang nattesøvn...

CyboKid

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:04:00
Svar/Indlæg:
55/18
Nej, det er ikke lovligt at ligge IP adresser ud på nettet, men du skal da være velkommen til at gøre det...

At TDC er langsomme er måske sandt, men man kunne overveje selv at fatte at sætte noget op, som forhindrer det du sbakker om...

Sjovt nok har jeg aldrig haft de problemer, kender heller ikke andre der har det problem, kunne være fordi de har styr på hvad de laver måske?
At prøve at give TDC skylden er jo direkte barnligt, TDC kan ikke gøres ansvarlig for hvad folk bruger hjemme ved dem selv, som trækker spam ned...

Og tillykke med at få en linje lukket ned, havde det været min du havde fået lukket, skulle du nok ikke forvente meget andet, end din egen blev lukket meget kort tid efter...

Medmindre du aldrig nogensinde har sendt en virus inficeret mail, eller spammet nogen, så er det ikke smart at fedte rundt og skabe sig tosset over det du nu har fået i bylden der.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:05:06
Svar/Indlæg:
6531/410
så skift til stofa så kan du ikke klage over dårlig service

for de har overhovedet ingen ROFL

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:17:38
Svar/Indlæg:
1262/95
"jeg tør næsten vædde med at han kun har sent dem en mail... Og den havner måske hos en "forkert" person.. Som ikke aner en SKID om hvad der foregår."

Der ER KUN forkerte personer i TDCs kundesupport

Jeg vil slet ikke til at begynde på mit verbale korstog imod TDC, for så kommer jeg til at sidde og skrive resten af aften og natten.

Men som der bliver sagt et par gange bliv ved med at ringe til dem, man skal seriøst kime dem ned før de forstår budskabet, derudover hjælper det nogle gange at kræve at komme til at snakke med én eller anden form for chef, hvis de altså er på arbejde eller ikke har ferie.

Ollegaard

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:23:26
Svar/Indlæg:
97/6
Hvordan kan du være sikker på, at de e-mails kommer fra TDC's net? Afsender kan være spoofet!

Det kan være også være nogle brugere som har fået virus, der spammer andre med virus. Jeg modtager i øjeblikket nogle mail med en zip-fil, som indeholder en exe-fil.

Hvad havde du i det hele taget forestillet dig, at TDC skulle gøre med tusindvis af brugere med virus?

Hvis du endelig vil politianmelde nogen, så skal det da være den idiot der sender en virus, og ikke ISP'en hun benytter sig af. Du tror måske ikke, at der er kunder på din ISP, der ikke har sendt en virus?

Ollegaard

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:29:38
Svar/Indlæg:
592/17
@23:
Ha ha.. Tag den blå pille og vågn op:
At folk ikke stemmer på mit system er jeg da fuldstændig ligeglad med. Ellers kan jeg ikke se hvad det har med sagen at gøre? :00

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:35:35
Svar/Indlæg:
4120/115
Med en enkelt trace route kan man jo spore afsenderens IP! Og enten kommer de fra en officiel TDC SMTP-server, eller også er det fra TDC's kunde net (mange trojaner har indbygget SMTP)... Og jeg regner da med at TDC gør som alle andre ISP'er, nemlig lukker linien og kontakter deres kunde og beder denne om at få slettet virusen e.lign.!

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:42:54
Svar/Indlæg:
839/19
#24 Hvis det var din linje som blev lukket, og det var fordi at du havde udsendt vira/spam e.l. så er det da fair nok. Så må man lære at lukke sine huller!
Hvis det er uvidende at det er blevet udsendt så får man jo åbnet linje igen. Hvis det derimod er med fuldt overlæg kan det måske blive svært.
Desuden så bliver linjer jo heller ikke lukket uden vidre, der skal da forlægge klare beviser, så hvad med at du tager en slapper?

#0, jeg et ligende problem med en som prøver at skaffe sig adgang til min computer via min webserver. Det skal siges at det ikke har lykkedes ham/hende at komme igennem da de exploits som vedkomne prøver at bruge ikke virker.
Fandt hans ip på ripe og skrev til TDC, hvor efter jeg fik en automatisk svar mail, og har ikke hørt fra dem siden.
Så jeg tror ikke at du er den eneste i den sitiuation.

/Kingu

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:54:01
Svar/Indlæg:
722/35
28#
ingenting såmænd - så helt dum er du jo altså trods alt ikke :e

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 20:55:22
Svar/Indlæg:
167/6
Det vil være ret svært for en trojan at sende ud i dag - da alt SMTP trafik skal igennem smtp.mail.dk så dette lukker meget hurtigt for trojans og andet snask. Du skulle så kunne se en reduktion i de mails, hvis de kommer via smtp.mail.dk bliver der ret hurtigt lukket ned.
Og ja der bliver lukket ned som du siger.

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 21:03:45
Svar/Indlæg:
839/19
#33, det er kun for personer med en TDC opkobling (gælder vidst også for folk som har DK-TV's kabel net :l pisse træls ikke at kunne bruge sin mail konto hos sin kammerat.) CC, Tiscally og get2net skulle godt kunne sende mails med SMTP uden at skulle bruge smtp.mail.dk.

/Kingu

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 21:17:52
Svar/Indlæg:
167/6
ehh ja ? det var jo også der #0 modtog de ting fra!?

Du kan dog komme uden om den med kun på DSL siden med DHCP opkobling og fast IP.

Hvis du har CC/Tiscali/Get2net skal du jo heller ikke bruge TDC smtp server ;)

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2004 21:53:23
Svar/Indlæg:
839/19
#35 ja ok, det er selvfølgelig rigtigt (læs: tanketorsk fra min side)..

Det kan godt lade sig gøre for fx en CC kunde at bruge smtp.mail.dk man skal bare have et login (TDC har/havde gratis abbonomenter så dem kan man jo bruge)

/Kingu

Polle404

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2004 23:20:09
Svar/Indlæg:
322/10
bare lige for at komme med information der er relevant for tråden,
følgende er hentet fra TDC's abonemmentsbetingelser:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
14.B.
Kundens misligholdelse (TDC's lukkeret)
I tilfælde af kundens væsentlige misligholdelse af forpligtelser
i henhold til abonnementsaftalen er TDC berettiget til
at afbryde kundens forbindelser til ADSL-tjenesten og adgang
til internettjenesten.
Følgende forhold anses blandt andet for væsentlig misligholdelse:

D. Kunden undlader efter krav fra TDC herom at træffe foranstaltninger
med henblik på at afhjælpe forstyrrelser
m.v. af trafikken i TDC's offentlige telenet, jf. pkt. 6.
13

F. Kunden undlader efter krav fra TDC herom at afbryde tilslutning
af udstyr eller interne net, der på grund af fejl
eller lignende i udstyret eller det interne net giver
anledning til forstyrrelser i TDC's offentlige telenet, jf.
pkt. 6.

J. Kunden portscanner andre computere på internettet
eller søger at skaffe sig uautoriseret adgang til systemer
tilsluttet internettet (hacking).
K. Kunden medvirker til spredning af virus.
L. Kunden spreder e-mails, som er uønsket for modtageren
(spam, kædebreve eller lignende).

O. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid
gældende uskrevne regler for god skik på internettet.

15.
15.A.
Hvis kunden ikke retter det forhold, der gav anledning til
afbrydelsen, kan TDC opsige abonnementsaftalen uden varsel,
jf. pkt. 17.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

TDC forbeholder sig altså retten til at lukke kunder der misbruger forbindelsen til spam, virus, hacking o.a.

at de så ofte ikke gør så meget ved det, eller for det meste er uanmindeligt langsomme til at reagere, er et valg TDC åbenbart har gjort som ISP, jeg kan forestille mig af flere forskellige grunde;

1: abuse-handling er en _ren_ udgift, det er svært for excecutive at se formålet med det, for ikke at sige hvad økonomi-afdelingen siger til det.

2: der er _mange_ henvendelser vedr. abuse hver dag, det tager tid at behandle dem.

3: TDC er, om man kan lide det eller ej, den absolut største ISP i Danmark, og når man har monopol i alt andet end politikernes øjne, kan man slippe væk med ganske meget. Derfor kan de let tillade sig at nedprioritere udgifter som abuse, fordi hr & fru Danmark kommer sansynligvis aldrig i kontakt med dem alligevel, og loven stipulerer intet om at de skal reagere indenfor et vist tidsrum.

Du vil ikke få noget ud af at politi-anmelde de pågældende, det er ikke strafbart at distribuere virus i Danmark, hvis du er uvidende om at du gør det.

Som CyboKid skriver, det er ikke lovligt at offentligtgøre IP'er på synderne.

Så det eneste jeg kan råde dig til er at få noget effektiv AV på din mailserver hos din udbyder.
:(

CyboKid

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 12:45:50
Svar/Indlæg:
55/18

Nu ligger landet sådan, at han nok ikke kan bevise noget som helst om hvilket net det kommer fra, medmindre det er uvidende personer som sender det videre, og her kan man ikke lukke deres forbindelse, der skal være tale om mislighold, og hr. Jensen der ikke ved noget om computere kan ikke klandres for mislighold i den situation...

En traceroute vil ikke vise synderligt meget hvis det er en person med lidt omløb i hovedet der har lavet den angivne vira, sendt spam eller lign.

Det er røv det sker ja, men så kan man lære ikke at sætte ting op, før man har lavet sin sikkerhed... Det er jo ikke en ISP's skyld man ikke har sat den nødvendige sikkerhed op...

Evt. smid en spamassasin på, så vil du ikke opleve ret meget hvis du lader den lege lidt med egen AI. Det er ikke umuligt at sætte op, og forhindrer meget...

Der findes mange love man kan gemme sig ind bagved, og at lukke en linje er stort set umuligt, medmindre der foreligger så klare beviser om at personen har gjort det med overlæg, ellers kan ISP'en få problemer bagefter. Det er med det her, som med så meget andet i DK, hvis du ikke fatter en fløjtende fis af hvad du laver, sker der som regel ikke noget med dig x(

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 12:56:51
Svar/Indlæg:
258/12
Afslut tud og køb dig en firewall hvis det er så skide irreterende....

Jeg har ALRDIG haft problemer med TDC.... men hvorfor egentlig gå amok på TDC, du skriver jo selv "TDC er ikke min udbyder!", dum di dum, så burde du nok kontakte din udbyder istedet ;)

Tag det ikke personligt rettet mod dig, men jeg er alergisk overfor folk der piver over det ene og så det andet, bare for at have noget at brokke sig over.

WanthaL

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 12:57:19
Svar/Indlæg:
607/20
Gå ned til den nærmeste tdc butik og stik dem en på lampen og si at nu kan de fanme godt se efter at få lettet røven og komme i gang :p hehe :e

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:23:31
Svar/Indlæg:
4120/115
#38 og #39
I forstår åbenbart ikke helt hvad det går ud på! At købe en firewall (som jeg godtnok allerede har), er lidt som at pisse i bukserne for at holde varmen... Mails'ene flyver jo stadig rundt derude!
Og når jeg informere TDC om at en af deres kunder sender virus, og TDC bare ignorere det, så mener jeg helt klart at de har ansvaret for at virus strømmen fortsætter!

Desuden så vil jeg ha stoppet TDC's (m.fl.) kunder da de tilsyneladene også snylter på mit domæne, og bruger afsender adresser som tilhøre mig, til at sende virus fra. Og så skal jeg høre på endnu flere (dumme) webmastere derude, som klager til mig, fordi de netop ikke har lavet en traceroute og fundet ud af at mails'ene egentlig kommer fra andre...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:37:56
Svar/Indlæg:
1581/5
#41 man må beundre dit korstog imod virus spredning på nettet.

Dog er din metode jo komplet latterlig.
Kontakter du også det lokale politi/kommune for at fjerne eventuelle kriminelle i dit område som kunne finde på at begå indbrud hos dig? isteddet for at låse døren!

ALLE seriøse domæner (på internettet) har beskyttet sig imod dos/spam/virus angreb, det er dirrekte spild af tid at begynde at sende klager til internetudbyderne fordi nogle af deres kunder er inficeret med virus!

Der bliver gjort meget på området med firewall/antivirus automatisk hos internet udbyderne, og inden for det næste år vil stort set alle udbydere i danmark tilbyde forskellige sikkerheds opkoblinger.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:43:31
Svar/Indlæg:
4120/115
Det har ikke rigtig noget med serveren at gøre... Men hver gang jeg modtager en virus på en adresse som ligger på mit domæne (*@micma18.dk, eksklusiv rigtige adresser, jeg kan self. ikke tillade mig at rode i andres mail boxe), så kontakter jeg som regel hans udbyder (SMTP serveren) og informere dem om sagen, og alle andre end lige precis TDC er villige til at samarbejde... Derfor bliver de samme mails ved med at blive sendt fra TDC's net, hvor jeg kan nøjes med en enkelt eller to fra alle andre udbydere!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:46:02
Svar/Indlæg:
4120/115
Åbenbart kun ved TDC...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:47:36
Svar/Indlæg:
4120/115
Nej de bruger ikke min SMTP server, men de bruger afsender adresser med @micma18.dk, det kan jeg jo ikke forhindre dem i :l

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:59:24
Svar/Indlæg:
258/12
Og hvorfor kan du så ikke det ?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:08:42
Svar/Indlæg:
4120/115
Afsender adressen kan du jo bare ændre...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 16:57:47
Svar/Indlæg:
1581/5
#49 det vil sige at du vil stille internetudbyderen (her tdc) ansvarlig for at andre folk ikke skal have dig i deres adresse kartotek?

De nyeste viruser fungerer på den måde at de danner falske emails ud fra de informationer der er i adresse kartoteket, så har du bil.g@microsoft.com i din adresse liste kan f.eks. netsky.d oprette en mail fra bil.g@microsoft.com og endda danne helt andre, så som belinda@microsoft.com hvis du et eller andet sted har det til at stå belinda, alt dette gør de for at nare folk til at åbne virus mailen.

Det kan for FANDEN da ikke være TDC's problem at DIT navn og domæne figurerer i personers adresse kartotek, personer der vel og mærke ikke beskytter deres computere imod vira.

Som skrevet længere oppe bliver der arbejdet intenst fra alle udbydere af på at begrænse spam og virus, og TDC var faktist de første der valgte at lukke for port 25, som oftest bliver benyttet til SMTP.

ang. support ved dem er det en HELT anden sag.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 17:30:12
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du nu læser tråden, så står der at jeg mener at TDC har ansvaret fordi de flere gange er blevet gjort opmærksom på det, og intet gør ved det!

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 17:33:42
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg føler pludselig med de folk der skal side og supporte internetbrugere.

so/7ic

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 17:46:57
Svar/Indlæg:
289/79
Ezben# du skulle tage og udvide din horisont bare lidt mere..
og tage og hjælpe 0# istedet..

TIL ALLE DEM DER SIGER TDC SUTTER# så kan jeg sige til jer at jeg har haft tdc i 2år og er meget godt tilfreds, så snart der er et problem kommer de, ik som ved cybercity eller andre, hvor der går et halvt år..

så vil smartassen sikkert sige jamen det er fordi det er tdc der skal reparerer deres linje... !! men nej det er igen ikke tdc skyld! cybercity er bare for dovne.. hvorfor skulle tdc ikke tage deres egne kunder først..! og tiscali prøv og søg i diverse forums!! så skal i nok finde svar for deres kvalitet..!

så jeg vil bare sige at de lave priser nok har en bagside, og det e r servicen!!...

hvis du har ringet og maile...
jeg ville gå ned i til din lokale tdc forhandler og snakke med dem..

Ebzen

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 18:47:33
Svar/Indlæg:
592/17
@53:
Hvad kan jeg gøre? Hvad kan du gøre?
Skal jeg ringe til support for ham? Vil du gøre det?
Han skal da selv... Gøre noget.. Om han politi anmelder dem eller skriver til ekstra bladet.. Jeg er da ligeglad.. Han påstår hårdnakket at det er TDC´s skyld & at de er verdens dårligste ISP. Så må han også selv gøre noget ved det.. Forummet her er til for at hjælpe andre: Ja!!
Men.. Man kan jo kun hjælpe, til en vis grænse.
Hvordan vil du da hjælpe ham ellers? Kan du løse hans virus problem fra din hjemme PC? ?:(

Polle404

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 19:02:08
Svar/Indlæg:
322/10
Høps, så blander jeg mig lige igen:

CyboKid;
"...Det er jo ikke en ISP's skyld man ikke har sat den nødvendige sikkerhed op..."

Nej, dette tager ISP'er meget klar afstand fra, hvad trafik der er på linien, er kundens ansvar.

"...at lukke en linje er stort set umuligt, medmindre der foreligger så klare beviser om at personen har gjort det med overlæg, ellers kan ISP'en få problemer bagefter..."

Niks, alle ISP'er dækker sigt meget grundigt ind, de kan lukke din adgang, hvis de _mener_ du misbruger den, de behøver skam ikke bevise det.

#Devastator:
"...dirrekte spild af tid at begynde at sende klager til internetudbyderne fordi nogle af deres kunder er inficeret med virus!..."

Forkert, de fleste udbydere foretrækker faktisk at blive notificeret om misbrug, det værende tilsigtet eller ej, da det i det lange løb kan gå ud over dem selv.
Der er ingen udbydere der er interesseret i at få blackholet eller blacklistet en klase servere eller IP'er, pga. nogle kunders misbrug eller mangel på viden.

"...det vil sige at du vil stille internetudbyderen (her tdc) ansvarlig for at andre folk ikke skal have dig i deres adresse kartotek?..."

Det Micma18 vil have gjort, er såvidt jeg kan læse, at TDC re-aktivt forsøger at forhidre gentagen spoofing fra eget (TDC's) net, som TDC er de eneste der lovligt kan gøre.

Og tilsidst en lille kommentar til so/7ic's sidste:

"så vil smartassen sikkert sige jamen det er fordi det er tdc der skal reparerer deres linje... !! men nej det er igen ikke tdc skyld! cybercity er bare for dovne.. hvorfor skulle tdc ikke tage deres egne kunder først..!"

...Det kaldes konkurrenceforvridning er og er ulovligt.
det er desværre bare meget, meget svært at bevise mod TDC.
:00

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 19:02:10
Svar/Indlæg:
3943/44
4 grunde til at jeg hader tdc.
1. jeg har modem, hos TDC og det er langsomt, ustabilt (heldigvis kun i perioder) og træls.

2. det er dem der bestemmer ADSL priser hos alle (da tdc ejer kabler og de andre lejer sig ind hed TDC)

3. De andre inet firms er kunder hos TDC lige som os andre (se oven stående) der for skal alle være lige og TDC skal ikke reparere deres egne kunders linier først.

4. og deres sikkerhed soaker (bla. deres SPAM filter jeg har mail hos TDC og jeg får ca. 10 spam mails om dagen) deres virus filter soaker også, soterer fra på webmail, min ikke på POP3.

alt i alt er tdc et l*rte firma (og min fætter arbejder for TDC, eller han gjorde (nu arbejder han for CSC, og laver det samme som før), så jeg har talt pænt om TDC)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 19:07:05
Svar/Indlæg:
3943/44
og dem som siger at han skal gå i TDC-butikken, glem det for TDC er blevet splittet op i flere firmaer (bl.a. mobil. fastnet. inet. og tdcshop) så de kan tage 11 kroner i gebyr nå man betaler regninger i deres shops, og så de kan afvise at hjælpe folk, (dejligt firma hva'!!!!)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 14:57:01
Svar/Indlæg:
4120/115
Man tror det løgn, men nu er jeg sku kommet igennem til dem! :) Eller det vil sige at efter jeg kontaktede deres ansvarlige for deres hjemmeside, og fik ham til at kontakte CIRT, så har de rent faktisk sendt en mail til mig nu!! :o

Udover at der ikke står noget om at de gider gøre noget ved problemet, så brokker de sig bare over de mere end 3000 mails jeg har sendt dem.... Og at de gider ikke svare på mails, og at de anser at den autoreply de har på deres mail, må være nok??? Ok så sagt med andre ord så synes de det er helt iorden service at blive ekspederet af en robot som ikke gør en skid :00 :p

Lidt skræmmende...

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 15:21:40
Svar/Indlæg:
3943/44
#58 TDC service en dejlig ting

nyt TDC slogan: "og hva' rager det os!"

Sådan går det når firmaer får monopol (eller næsten), bare se microsoft (her kunne jeg skrive side op og side ned, men jeg har ikke tid!)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 15:54:51
Svar/Indlæg:
1581/5
i min bog ER du stemplet micma18, og det er ikke for noget godt....

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 16:26:27
Svar/Indlæg:
4120/115
#Devastator "i min bog ER du stemplet micma18, og det er ikke for noget godt.... "

Tror du ikke du begynder at spille lidt for pop smart? Ellers ka du jo smutte over HOL eller sådan noget hvis du skal være så useriøs!

Cyber-Duck

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 16:44:40
Svar/Indlæg:
322/16
jeg har sQ aldrig haft problemer hos TDC, men jeg føler med dig Micma18

dkwolf

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 17:13:13
Svar/Indlæg:
167/6
<I>1. jeg har modem, hos TDC og det er langsomt, ustabilt (heldigvis kun i perioder) og træls.</I>

trist for dig

<I>2. det er dem der bestemmer ADSL priser hos alle (da tdc ejer kabler og de andre lejer sig ind hed TDC) </I>

ehh hvad med at du får dine fakta på det rene!
Det er IKKE TDC der bestemmer prisen på kobber. De andre teleselvskaber kan frit KØBE kobbertråde af TDC, dette er der intet der forhindre dem i.

<I>3. De andre inet firms er kunder hos TDC lige som os andre (se oven stående) der for skal alle være lige og TDC skal ikke reparere deres egne kunders linier først. </I>

hmm CyberCity har deres eget udstyr hele vejen igennem. Hvis de køber rå kobber af TDC kan de frit vælge at sende deres egne teknikere ud og løse problemerne, men dette er dyrt. Så de gør det for at spare penge.
Det spørgsmål omkring fordel til egne kunder først er flere gange blevet afvist af Telestyrelsen og retten.

<I>4. og deres sikkerhed soaker (bla. deres SPAM filter jeg har mail hos TDC og jeg får ca. 10 spam mails om dagen) deres virus filter soaker også, soterer fra på webmail, min ikke på POP3. </I>

Sæt dit filter rigtigt op så modtager du ikke noget.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 17:59:43
Svar/Indlæg:
1581/5
klager du også til michelin hvis der er spor fra deres dæk ude på din vej?

fortsæt du nu endeligt dit korstog imod folk der laver falske SMTP headers, du skal sikkert nok blive kronet jubelidiot en dag pga. det.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 12:46:56
Svar/Indlæg:
4120/115
Endelig!!!
Efter vi er gået sammen en hel masse masse, og alle sammen har klaget til dem, er det endelig lykkedes os at om komme igennem til det lorte firma, til TDC! :)

Jeg fik en mail her til formiddag, hvor de siger at de nu har behandlet sagen. Og det var satme på tide!!

Men så skriver de desuden at JEG har overtrådt loven, ved at klage over den samme IP 1121 gange??? OK, nu er det altså mig der overtræder loven?? Såvidt jeg ved, så er det sku dem der fuldstændigt har ignoreret 1120 af klagerne... :p Fuck nogle fjolser!

Jeg kan kun opfordre alle der har TDC som internet udbyder til at finde en anden, for det firma er sku ikke noget værd!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 13:10:25
Svar/Indlæg:
6052/189
jep... få jer noget tele2... det rykker sgu... det er billigt, måske nogle få drift-problemer i starten, men ellers funger det sgu perfekt... ekstra ip'er er en del billigere end tdc, og musikken på deres hotline er MEGET bedre end TDC's :e

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 13:27:13
Svar/Indlæg:
1349/11
He He, jeg kan kun sige at jeg føler med dig micma18, jeg har lige for et stykke tid siden opsagt alt hvad der har med TDC at gøre, det er telefon, mobil og inet, deres service er da ganske fin mange lovende ord og flinke mennesker , og jeg har da heller ikke haft besynderligt meget problem med deres internet. Til gengæld så har jeg fået et hyr med de regninger de sender ud, jeg troede at dengang jeg havde Telia at det var slemt(sendte bl.a 5 kvartalsregninger om året) men det her er til at få grå hår i hovedet af.
Har ringet adskillige gange til dem og snakket med flinke folk, men der er bare ikke sket noget i min sag desværre, og det er da siden slutningen af januar måned, modtog lige min sidste mobilregning fra TDC idag, og der er opkrævninger for næste kvartal, jamen abonnemenet er opsagt for h...... for næsten 2 måneder siden. Internetregningen er dog sat i bero indtil videre, dette er dog en god ting da den var udspecificeret med udstyr jeg aldrig havde modtaget og noget som er returneret for næsten 1½ år siden.

Og lige en lille bemærkning til dette :

4. og deres sikkerhed soaker (bla. deres SPAM filter jeg har mail hos TDC og jeg får ca. 10 spam mails om dagen) deres virus filter soaker også, soterer fra på webmail, min ikke på POP3.

Sæt dit filter rigtigt op så modtager du ikke noget.

Det kan da godt være at det skulle virke, men da jeg fulgte anvisningerne på hjemmesiden, så fik jeg da mere spam/virus end da det var slået fra, så jeg slog det fra igen og det næste stykke tid fik jeg næsten intet, og jeg har da trods alt 4 mailkonti.

Cyber-Duck

Superbruger
Tilføjet:
25-03-2004 16:12:08
Svar/Indlæg:
322/16
67# 1121 klager??? har du mailbombet dem???

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2004 16:16:11
Svar/Indlæg:
4120/115
Det mener TDC jo så det er, men de 1121 mails er sendt over en længere periode, og hvis de så bare havde reageret på den første, lisom alle andre gør, ja så havde jeg jo heller ikke sendt mere end én enkelt...