Ja.. som overskriften antyder vil jeg høre om man på en måde kan gøre sin PSU mere lydløs?.. lidt som med harddiske at hænge den op i elastikker elelr noget i den stil..
Ved godt det kan bliver noget bøvl med strømkabel osv.. men min PSU larmer lidt rigeligt syntes jeg, og jeg har for tiden ikke råd til at købe en lownoise.
Det har jeg selv gjort ved min egen, og den siger næsten intet.
Det du skal være opmærksom på er, at blæseren i PSU'en - ud over at køle PSU'en - også fjerner varm luft fra kabinettet. Hvis du har et par kabinetblæsere i dit system, kan du rolig skifte den der sidder i PSU'en ud med en mindre støjende. Hvis du vælger en temperaturstyret blæser, som den jeg linker til, er du på den sikre side, hvis systemet belastes hårdt og/eller det bare er meget varmt.
og så flytte rundt på de forskellige pins i hanstikket, sådan:
5 volt: Du bytter rundt på den røde (5 volt) og gule (12 volt) ledning.
7 volt: Du bytter rundt på den sorte (grd) og røde (5 volt) ledning.
Når du skal flytte rundt på de forskellige pins, skal du forsigtigt trykke de små modhager der sidder forneden på de enkelte pins ind (jeg plejer at bruge en lille skrutrækker), og derefter trække pins'ene ud. Inden du sætter dem på plads igen trækker du først de små modhager ud igen med en nål.
Det er ikke alle PSU'er der har stik til blæserne. I stedet er ledningerne til blæserne loddet direkte på PSU-printet. Med mindre du selv kan sætte stik på, så bliver du nødt til at købe nogle andre blæsere.
En måde at gøre psu, ja faktisk hele computeren, mere lydløs på som altid har virket for mig, det er at hive den store ledning ud som går ind i psu. Hver gang jeg har gjort det er min computer blevet helt lydløs :e