-> #0
Jeg plejede at tage alle tasterne af på mit gamle tastatur, men det kan jeg ikke på det jeg har nu: Logitech Cordless iTouch. - Eller jeg tør ikke...
Det jeg gør er at jeg går ud i værkstedet og tager trykluften. Ikke for fuld skrue, men moderat, blæser jeg ned imellem tasterne. Det kan nogle gange være bedst hvis man også lige banker tastaturen lidt, for noget af skidtet kan godt sidder oppe under tasterne.
Derefter går jeg indenfor, laver mig noget sæbevand. Ajax med citronduft kan anbefales. Vrider en klud op så den ikke drypper, men ej heller er for "tør". Vasker tasterne efter bedste evne og sørg for at komme godt ned imellem. Når tastaturet er nogenlunde tørt, finder jeg husholdningsspritten frem. Tar en fnugfri klud (har en til formålet), evt. sådan én man bruger til brillerne, - hvis man da har briller, og ta'r tasterne endnu engang.
Så ser tasterne ud som nye. Brug evt. en vatpind imellem tasterne, det kan anbefales.
Derefter går jeg ud i garagen igen, og bruger lidt trykluft hvis nu der skulle sidde lidt, som var kommet løs under den kærlige behandling fra tidligere.
- Håber at det kunne bruges.