Onboard Lyd På ASUS P4C800-E Deluxe ?!

Bundkort / CPU d.  08. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 265 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
08-03-2004 10:28:34
Svar/Indlæg:
0/11005
Nogen der har det her mobo og har erfaringer med det?
Jeg har for nyligt købt dette bundkort som jo angiveligt skulle have 6-channel digital audio osv. men jeg synes at lyden er rimelig ringe eller er det bare mig?

Jeg havde før et gammelt mobo med PC/ISA hvor jeg bare brugte et gammelt Soundblaster AWE64 ISA kort hvor lyd kvalitetn var bedre end på det her nye onboard, det kan da ikke passe?

Ude i windows er lyden sådan set OK, afspiller jeg musik lyder det fint. Men i feks Quake3 er lyden dulm og lidt mørk som når man normalt bruger "low quality sound". Jeg har tjekket alt software mæssigt, alt er blevet reinstalleret, spil/os , nyeste drivers osv.

Men måske er lyden BARE så ringe på det mobo? :l så det bedre kan betale sig at køre med et separat lydkort.....
Spiffen

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 10:49:40
Svar/Indlæg:
3162/78
Der har været flere der har problemer med lyde på det mobo...
Søg evt på siden!

ZeroHerO

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 11:02:48
Svar/Indlæg:
166/16
Jeg har personligt ikke oplevet onboardlyd der var værd at skrive om.

Min GAMLE creative live 5.1 slår dem stadig med længder, lyden er meget mer nuanceret med et pci lydkort. Og live 5.1 kan fås for ca 350,00kr og et Audigy2 for ca 600,00kr.

Personligt ville jeg købe et lydkort, men det kommer jo an på ens forventninger til lyden. Selv er jeg noget kræsen med lydkvaliteten.

MVH ZeroHerO