smadre køler CPU og GFX?

Diverse d.  08. marts. 2004, skrevet af stegger
Vist: 376 gange.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:56:02
Svar/Indlæg:
206/36
Jeg har kigget meget på CPU og GFX kølere fra Zalman
cpu: 7000A-cu http://www.zalman.co.kr/englis...
gfx : zm80-c
http://www.zalman.co.kr/englis...

I begge tilfælde skrive zalman at køleren vejer mere end anbefalet vægt og at zalman ikke kan drages ansvarlig for evtuelle ødelæggelser...

flere ofrhandler skriver også at man skal være forsigtig med at flytter computeren når disse kølere er installeret...
på den ene ja man skal jo altid være forsigtig og ikke kaste computeren rundt i lokalet, men.... skal man virkelig være EKSTRA forsigtig??? eler kan man sagtens flytter sin computer selvom disse "tunge" kølere er installeret?

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 13:58:47
Svar/Indlæg:
1604/60
Jeg har ikke oplevet at der opstod problemer pga flytning...

stegger

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:20:36
Svar/Indlæg:
206/36
ok! det vidt forhandle/producent hjemmesider så lyder det som om man ikke kan flytte med kabinet(næsten)
jeg jeg får brug af og tage computeren med i bil og tog... og der kan jo forekommer små bump, men ikke mere en alm. comp kan klare..... burde jeg stadig kunne tage computren med selv jeg installere "tung" køler?

riska

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:23:07
Svar/Indlæg:
7241/274
Den zalman køler bliver monteret via huller i bundkortet så den skal du ikke være bange for!

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:26:46
Svar/Indlæg:
1494/10
#3 Hvis det er en AMD så er det jo li meget om den er monteret på socklen eller om den er monteret vha hulderne. Så længe der ikke er en hs på kan kernen knække....

#0 Har selv sån en gfx køler og det er altså ikk fordi den vejer vildt meget. Bare se på de nye gf fx kølere... de vejer jo næsten li så meget som sådan en zalman.

stegger

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:28:25
Svar/Indlæg:
206/36
Vil det siger cpu'er ikke er mere udsat en ved standard køler?

hva så med GFX køleren... vidt jeg kan læse mig frem til kan installeringen af ekstra køleren betyde man skal understøtte GFX-kortet da APG porten er for svag.... er dette også bare noget de skriver for at fraskrive sig et hvert ansvar?

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:30:40
Svar/Indlæg:
420/72

Det med at bliver installeret via huller i MB, det er kun hvis det er en AMD cpu han kører med. Har lige selv monteret sån en cpu køler på en P4, og det var vha. de der spænde-nogen som sidder på P4 MB's ...

Tror ikke du skal være bange for at det bliver noget problem ...
Har selv køleren, og jeg synes ikke jeg lige kan se nogen problemer med at flytte comp'en. Man skal måske dog være lidt forsigtig, men er man egentlig ikke altid det når det gælder computere? det er jo trods alt ens kæreste eje :f :e
Og har egentlig og GFX køleren på et af mine andre kort, og der er absolut ingen grund til panik! ;) '

/Nesdunk

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 14:33:22
Svar/Indlæg:
420/72

Bare gør ligesom mig ... Mod dit kabinet lidt, og placer en 120mm blæser lige udfor kortet, så slipper du for at tænke på det. Altså du skal montere blæseren i kabinet siden ... :00

/Nesdunk