Overclocker
Tilføjet:
08-03-2004 16:25:09
Svar/Indlæg:
0/11005
Ja så prøver jeg også. Skal efterhånden have skiftet min AMD 1400 Ghz ud. Har siddet noget tid og læst diverse test af de nye AMD og Intel CPU'er og også hvad angår grafikkort. Det jeg skal have er:
-CPU
-Bundkort
-Grafikkort
-Ram
Eftersom jeg nok mest lige pt skal bruge den til spil har jeg læst at AMD skulle være bedst ( kom bare med argumenter). Jeg har siddet og kigget lidt på AMD 64 på omkring de 3000+ - 3200+ eftersom jeg syntes de lyder rimelige til priser. Men de understøtter jo ikke duel channel endnu som Intel, men nogle som ved om det kan betale sig at vente til det kommer og evt. hvornår det kommer ?.
Grafikkort ligger jeg en del vægt på eftersom spillene er meget vigtigt for mig. Her har jeg kigget på 9800 Pro efter som jeg ikke syntes de 10 % som XT giver er nok til pengene. Har også læst at både Radeon og Nvidia skulle komme med nye kort men aner ik hvornår dette sker... nogle der ved det ?
Bundkort og ram aner jeg intet om. Jeg ser helst 1024 ram eftersom jeg helst ikke vil ud og indvestere i nyt det næste lange stykke tid. Aner ikke hvor stor forskel der er på 3500 og optil 4200.
Jeg søger forslag på et samlet system eller evt gode grunde til at vente lidt. Priser for de 4 dele skal helst kunne anskaffes for omkring de 7-8 k, hvilket jeg håber er nok til at få et lidt fremtids sikret system. Jeg har tænk mig at clocke systemet efter noget tid så dette skal også haves i tankerne. Her tænker jeg ikke på vandkøling men jeg vil anskaffe mig en ordenlig luft køling til den tid. Er ikke intel eller AMD fans så dette valget mellem dem betyder ikke det vilde. Tjaa i må spørge hvis det ikke er info nok....