Raptor WD 36 -- Win XP istallering fejler?

Diverse d.  08. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 777 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
08-03-2004 19:54:42
Svar/Indlæg:
0/11005
Raptor WD 36 -- Win XP istallering fejler ???

Hej med jer
Har et alvorligt problem synes jeg - har invisteret i Western Digtals Raptor 36G SATA hardisk men kan ikke ikke få lov at boote på den.

Har gjort følgende :
Instaleret et PCI Raid kontroller Med Silicon image chip 3112 på et A7NX asusboard derefeter WD HD en som F drev formateret til NTFS og den køre fint som ekstradrev --- klare div. hardisktest uden nogen fejl.

Piller de andre HD,ske fra og inst. Win XP Får fejlmedelse når filer er kopieret og XP starter fra disk første gang ( Blå skærm) NT DLL.DLL fil mangler ???? ---- og der stopper det hvergang også selvom jeg prøver at reprere bootsektor ved hjælp af WinXP cden.

Har også prøvet at kopiere mit nuværende C drev overpå Raptoren- både med Norton GHOST og WD lifegaurd - hvor den bliver sat op som MBR disk automatisk ved hjælp af de programmer --- jeg vil jo bruge den som C drev---- men windows genstarter en 3 -4 gange (når til den bevægelige bjælke) også kommer den blå skærm igen med asamme fejlmedelse.

Når jeg kører CHKDSK melder den så om fejl på Harddisken.
Har prøvet nogle gange nu men kan ikke komme videre.

Hvad gør jeg galt ???
Ved en ny formatering gentager det hele sig.

Kan det være Scisi SATAraid kontroleren det er galt med ??

PS Har prøvet noget lignende med en alm IDE Maxtor harddisk ved ins. af Windows for lang tid siden - men den lykedes det mig at få til at køre - og det har den gjort lige siden.

Gode råd og erfaringer er velkomne-- på forhånd tak

SLASH
Anonym202187141154

Moderator
Tilføjet:
08-03-2004 19:59:59
Svar/Indlæg:
1767/90
Har du husket at trykke på F6 for at installere en driver til SATA????

X-Offer

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 07:43:41
Svar/Indlæg:
71/6
Du har ordnet dine Harddiske i Master og Slave ? ;)

syncmarster

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 08:45:24
Svar/Indlæg:
318/82
Du skal inde i biosen og sætten den til at kunne boote fra SATA chippen, dernæst skal du huske at preinstallere raidcontrilleren via F6 som #1 skriver. SATA diske er hardplug enheder så de skal alle stå til master. Til sidst skal du huske at trykke ctrl+S når maskinen starter, for at sætte dine diske op i Raid.

Held og lykke.

ViperZ

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2004 10:19:02
Svar/Indlæg:
850/23
Pil alle andre enheder ud, således du kun har WD'en og dit cd'drev. Prøv så igen!

ViperZ (også med Asus board og Raptor)

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2004 09:22:42
Svar/Indlæg:
1996/65
Jeg har også haft en del problemer med at få min Raptor harddisk til at køre på mit A7N8X bundkort ...

Den måde jeg er kommet frem til er næsten magen til ViperZ's metode ...

Start med at prøve at instalere Windows med alle drev/controllere aktive ...

Derefter så starter du instalationen forfra, og starter windows instalationen kun med SATA disken sat til ... og instalere windows .. så skulle det være muligt for maskinen at starte.. og bruge c: som systems drev ...

Hvis den dog aligevel brokker sig over boot procedure sjov ting .. så start windows instalationen med alle drev og controllere ... og gå ind i recover consollen og fjern boot indstillingerne for alle diske undtagen SATA disken ... og sørg for at du kun har en Master Boot Record.

man instalere ny boot record, ved at skrive fixboot i recover consollen. og man instalere ny MBR ved at skrive fixmbr.

Nåe ja og foresten har du sat HDD0 forest i boot rækkefølgen, i bios ... !??
Fordi HDD0 betegnelsen bruges både om Sata Master og IDE controllerens Primær Master. (det er lidt fucked op)