Lov ang ombytning af varer ved RMA

Diverse d.  08. marts. 2004, skrevet af SnowMann
Vist: 501 gange.

SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2004 23:59:41
Svar/Indlæg:
543/67
Hej

Jeg var indtil i onsdags den lykkelige ejer af et Sparkle 5900 (non XT/Ultra) Altså et rent 5900 kort. Da det pludselig opførte sig underligt en dag, med sjove tegn og streger på skærmen, oprettede jeg en RMA sag hos www.itbutikken.dk hvor jeg i sin tid købte kortet. Jeg sendte kortet dagen efter, og de beholdte det weekenden over. Jeg har så idag fået en mail fra dem, hvor de skriver at et splintenyt Sparkle 5900 XT er blevet sendt til mig.... x( :x :( :00 :o :l ?:( Øhhh hvorfor får jeg et XT kort...? Det er jo et dårlige kort i forhold til et rent 5900 kort.

Det er så netop derfor jeg vil spørge jer kloge overclockere til råds: Står der ikke et el andet sted i den danske lovgivning ang køb på nettet at så fremt en varer pludesligt bliver defekt, skal sælger (itbutikken) erstatte denne med en varer der er på samme nivau...el sån noget i den stil ??? er jeg helt sikker på kjeg har læst et sted.

Jeg er meget interreseret i et link! Itbutikken skal sku ikke snyde mig ved at sende et kort med lavere ydelse (og billigere !!!) 5900 kortet kostede den gang 1600 og XT kortet koster p.t. 1300.....der er en verden til forskel...

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

-SnowMann


SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:05:30
Svar/Indlæg:
543/67
*rettelse* Sparkle Geforce FX 5900XT koster p.t. 1399,-

-SnowMann



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:08:54
Svar/Indlæg:
4954/69
Kontant dem og sig du ikke vil have det kort da du har hørt dårligere ting om det.. ellers ved jeg ikke..



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:11:10
Svar/Indlæg:
543/67
#2 hmm....luskebusk ? :e....ej det er ikke det der er pointen. Jeg mener helt bestemt at der er en lov der siger at itbutikken skal erstatte mit kort med et der har samme ydelse. Altså et andet FX5900. Det er jo ikke min slyld at det blev defekt :00

:)
-SnowMann



Anonym2024727164915
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:13:47
Svar/Indlæg:
4954/69
Det er korrekt, de skal bytte dit 5900 .. hvis det ikke er muligt skal de tilbyde dig at sende dig et bedre et.. de må under ingen omstændigheder sende et dårligere..



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:17:38
Svar/Indlæg:
543/67
#4 nemlig, men skal bruge et link, til den paregraf...:)

-SnowMann



Sparky
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:20:57
Svar/Indlæg:
366/304
Ring til forbrugerstyrelsen... det går hurtigere og de kan svare dig helt præcist hvilke rettigheder du som køber har... Så siger du bare til itbutikken at du har snakket med dem og du ifølge paragraf styk det og det har ret til det og det...

¨
Forbrugerstyrelsen, det tager kun 5 minutter.




SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:22:51
Svar/Indlæg:
543/67
#6 - godt så! det gør jeg imorgen ! :e skdld ! ;)

-SnowMann



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:26:20
Svar/Indlæg:
543/67
men er stadig interreseret i et link ;)

-SnowMann



krikke
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 00:31:15
Svar/Indlæg:
2335/16
Prøv at kigge her menner de har noget at stå om det :l

http://www.fbr.dk/raad/forbrug...



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 07:53:02
Svar/Indlæg:
1604/60
Hej i denne pdf : http://www.fs.dk/pdf/rr/96/rr9...
står der på side tre i venstre kollonne:

"Køberen kan altså kræve at varen er af samme størrelse, samme mærke, samme farve osv. som den, han oprindelig betalte for.
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må sælgeren give pengene tilbage eller give et forholdsmæssigt afslag i prisen."

Men der står også at ved computere har sælger som regel tre forsøg til at reparere produktet.
Så hvis It-butikken holder sig til den ret, så kan du komme til at sidde og vente på at dit Sparkle kort tager på ferie til Taiwan, og tager skibet begge veje :(

Så prøv at kontakte IT-butikken med det første, og så se hvad de kan finde ud af, kunne jo være I blev enige om en pris på et Ultra kort eller lign. :)

Håber dette gav dig lidt at arbejde med. :)



#11
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 08:09:53
Svar/Indlæg:
288/19
#11 da du uden tvivl ikke ved noget som helst om hvordan det er gået i stykker, synes jeg at du skal droppe du konkluderende kommentare..

.exeo



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 09:17:15
Svar/Indlæg:
543/67
#11 Om jeg har overclocket mit kort el ej, er da sagen fuldstændig underordnet, da det ikke er det der har fremkaldt fejlen, det troede jeg da en så moden, og erfaren overclocker som dig vidste... :00

Så lad være med at hakke ned på mig, og så kom med en fornuftig kommentar næste gang....!

#10 og #12 - se det kan jeg buge til noget! :e Takker skal ha en snak med Itbutikken idag:) Sender lige en mail først.

-SnowMann



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 09:56:39
Svar/Indlæg:
543/67
hehe har lige fået svar fra dem (meget hurtigt...5min efter) De sender en ny ordre:) Så det var dejligt, ingen problemer der;)

-SnowMann



virus
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 12:49:52
Svar/Indlæg:
888/34
#11 fordi man er member af oc betyder det jo ikke man oc alt hvad man kan komme i nærheden af ;)



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 15:13:23
Svar/Indlæg:
1604/60
Cool nok SnowMann rart at I har fundet ud af det, men det er lidt øhh ?!? at man er nødtil at rejse sig op engang imellem...

Men du fik det byttet :)




SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 16:12:16
Svar/Indlæg:
543/67
Har lige ringet til dem, og de havde ikke flere Sparkle 5900, så de kreditere mit differencen, dvs 200kr, så det var jo fint nok:)

Så beholder jeg mit XT kort:)

-SnowMann