SATA problem

Bundkort / CPU d.  09. marts. 2004, skrevet af XP RULEZ
Vist: 405 gange.

XP

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 04:46:59
Svar/Indlæg:
22/4
Min kæreste har et ASUS P4V8X-X bundkort og har så sat en ny MAXTOR 160 Gb SATA disk til. Uden disken sat til kan jeg komme ind i SATA BIOS men når den er sat til siger den at der ikke er en BIOS installeret! Så derfor optræder den ikke nogen steder. Burde hun ikke kunne køre stand alone eller SKAL der være 2 diske for at det funker? Da disken ikke kan detectes kan jeg heller ikke gøre noget i WinXP, driver til controller er installeret og i enhedshåndteringen siger den selvfølgelig at enheden ikke kan startes. Jeg kan ikke finde noget info på nettet om denne sammensætning der matcher dette problem. Bundkortet er en ny model og på ASUS web er der ikke noget hjælp at hente. Har jeg overset noget i den sparsomme manual til bundkortet
?:( ?.... Håber at der er en som har et godt råd!

comment

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 09:52:44
Svar/Indlæg:
1230/171
Har I forsøgt at opdatere til Beta BIOS 1005 :i

Link:
http://www.asus.com.tw/support...

XP

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 17:34:18
Svar/Indlæg:
22/4
Det er lidt med vilje at jeg ikke lige har brugt beta BIOS, jeg lod nemlig mærke til 2 .ROM fil typer i driver mappen til controlleren fra VIA. Og jeg ville lige undersøge om controllerens BIOS kan opdateres inden jeg bruger beta'en til alm. BIOS. Men tak for svar :D .