Probs med install af XP

Software d.  09. marts. 2004, skrevet af Nesdunk
Vist: 232 gange.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 12:54:48
Svar/Indlæg:
420/72
Hey Geeks ;)

Har været ovre ved en af mine kammi'er fordi han havde nogle probs med sin computer, jeg kiggede så lidt på, og problemet er der desværre stadig! :00

Problemet består i at når man skal installere Win XP, så kommer den frem med den der 1. blå skærm hvor den indlæser alle mulige drivere og ting, og så lige når den skal til at skifte over til selve installation (stadig den DOS baseret install), så går den bare i sort og den der cursor blinker bare oppe i hjørnet ...
Hvad dælen kan det da være? Plz help!! x(

/Nesdunk

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
09-03-2004 12:57:17
Svar/Indlæg:
258/12
Hvor lang tid har i ventet med cursoren stadig blinkede, for nogen gange tager det rimelig lang tid før den hopper videre :)

virus

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 12:58:20
Svar/Indlæg:
888/34
har han nogen scsi kort i
kan være hd ved for høj fsb
prøve en anden ram

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 13:01:18
Svar/Indlæg:
725/128
For at kunne installerer en pc skal man også kunne sætte et system ordentligt op.

prøv at finde en makker der har forstand på at samle computere, han kan se om maskinen har konflikter eller om der er noget galt med den.

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 14:29:48
Svar/Indlæg:
1268/80
prøv at downloade bootdisks til din udgave at windows xp, og så start installationen med de bootdisks, de vil så spørge efter win xp cd'en, og så se om det virker.
www.bootdisk.com

Havde ligende problem hos en af mine venner, win xp lavede en fejlmeddelse, og ville ikke videre, der var en samspilsproblem imellem hans nye bundkort og hans ældre maxtor 120 gig hdd, som åbenbart lavede en fejl i installationen, vi prøvede så med de bootdisks, som havde nyere drivere, og så virkede det.

Nesdunk

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2004 14:49:54
Svar/Indlæg:
420/72
#1 - Han siger selv han har ventet en 20 minutters tid, og der stod cursoren stadig bare og blinkede ...

#2 - Han har ingen SCSI kort eller lignende, og der er ikke blevet pillet ved FSB'en ...

#3 - Jeg er ham makkeren der har forstand på det :00 og det er ikke et system vi selv har samlet, det er købt færdig samlet, og er egentlig et lidt halvt gammelt system ...

#4 - Ok, vil da lige blive afprøvet ... :)

/Nesdunk