Bundkort til Rma..

Bundkort / CPU d.  11. marts. 2004, skrevet af Satter
Vist: 252 gange.

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 00:21:59
Svar/Indlæg:
103/22
Jeg har desværre fået fingrene i et mere eller mindre defekt Asus bundkort - købt hos officeit.dk.

Så var jeg lige nede og snakke med dem, omkring hvordan jeg skulle forholde mig.

Da det er en lidt besynderlig defekt, ville jeg IKKE rissikere, at skulle betale PENGE for det - fordi spasserne ikke ville være i stand til, at finde nogen fejl på boardet.

Så påstod ekspedienten så, at Asus aldrig tog penge for den slags services. De sender enten et nyt eksemplar, eller sender det gamle tilbage - uden beregning.

Kan det passe?

Skal indholdet af "kassen" være komplet - eller er det knap så vigtigt, når man smider et bundkort til RMA?

Greforb

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2004 00:38:44
Svar/Indlæg:
359/115
Hvis han siger det står det jo for egen regning. Få det skriftligt. De sender det jo ikke til Asus, de sender det til en distributør, som så sender det til Asus. Jeg tror faktisk at Unit Data/Rosenmeier er eneste danske distributør pt. og de tager i hvert fald ikke testgebyr.

Bortset fra det, hvad er fejlen?

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 08:06:43
Svar/Indlæg:
1604/60
Giver #1 ret det er ihvertfald normal procedure fra Rosenmeier Periferi.

Men hvorfor vil office.it ikke gøre det for dig ?

Som #1 hvad er fejlen ?

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 08:32:29
Svar/Indlæg:
1720/3
Nej alt behøver ikke være komplet, kun mobo'et skal se ud som man fik det.. Fx. hvis du har nået at skifte nb køler osv, skal std'en på igen..!
Ellers er det bare at sende det der hen, og som #1 siger, få det på skrift..!

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 09:18:58
Svar/Indlæg:
1720/3
Det kan godt rissikere at blive afvist hvis det er at man har moddet det, og det kan ses..! Man skal få det til at se ud som lige fra std, kan kræve utroligt meget hvis man ikke skal kunne se det, for der er jo altid sod osv :00

Satter

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 09:40:29
Svar/Indlæg:
103/22
#2 Det vil de sikkert også gerne, ham jeg snakkede med sagde bare, at de ville sende det til Asus, og så lade dem ordne det.

- well fejlen er en længere historie, but here goes:

Skulle lave en pc til min onkel, og køber en bunke dele hos officeit - deriblandt Asus P4S533-x - som jeg så kaster i et kabinet og installerer windows 2000 på.
- Det første der så undrer mig lidt, er at maskinen er 1½ minut om at starte op (den kørte med en 2.6ghz P4 m. 512mb ram).

Tilsyneladende havde maskinen ikke andre defekter - så jeg afleverer maskinen til min onkel. - Han skriver så et par dage efter, at maskinen genstarter spontant under spil - selv kort tid efter man er begyndt - desuden har han fået BSOD op til flere gange også.

Det er jo ikke særlig optimalt, så jeg får maskinen igen og kører en række tests på den. - Min første tanke er naturligvis varme-problemer. Jeg mærker og måler efter på de vitale dele, og alt er som det skal være.

Jeg skifter ALT ud i maskinen - undtagen bundkort og psu - og jeg opnår samme resultat. Maskinen er ude af stand til fuldføre en 3Dmark test, uden at genstarte midt i det hele.

Jeg skiftede bundkortet (til et magen til faktisk) - og så kørte den.

:e