#2 Det vil de sikkert også gerne, ham jeg snakkede med sagde bare, at de ville sende det til Asus, og så lade dem ordne det.
- well fejlen er en længere historie, but here goes:
Skulle lave en pc til min onkel, og køber en bunke dele hos officeit - deriblandt Asus P4S533-x - som jeg så kaster i et kabinet og installerer windows 2000 på.
- Det første der så undrer mig lidt, er at maskinen er 1½ minut om at starte op (den kørte med en 2.6ghz P4 m. 512mb ram).
Tilsyneladende havde maskinen ikke andre defekter - så jeg afleverer maskinen til min onkel. - Han skriver så et par dage efter, at maskinen genstarter spontant under spil - selv kort tid efter man er begyndt - desuden har han fået BSOD op til flere gange også.
Det er jo ikke særlig optimalt, så jeg får maskinen igen og kører en række tests på den. - Min første tanke er naturligvis varme-problemer. Jeg mærker og måler efter på de vitale dele, og alt er som det skal være.
Jeg skifter ALT ud i maskinen - undtagen bundkort og psu - og jeg opnår samme resultat. Maskinen er ude af stand til fuldføre en 3Dmark test, uden at genstarte midt i det hele.
Jeg skiftede bundkortet (til et magen til faktisk) - og så kørte den.
:e