AMD vs. Intel HT

Diverse d.  11. marts. 2004, skrevet af Znappi
Vist: 311 gange.

Znappi

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 11:15:50
Svar/Indlæg:
127/16
Jeg spillet Dark Age of Camelot, jeg har 2 accouns og vil gerne spille med begge på samme tid og på samme computer.

Men, det lagger / hakker for vildt når jeg prøver på det, det kører ellers fint med 1 spil åbent af gangen.

Måske er det mine ram som er sløve ? ellers er det min CPU somer langsom... nogle ideer?

er villig til at skifte til intel (for HT) for at få begge spil til at kører bedre..

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2004 11:20:35
Svar/Indlæg:
1720/3
jeg synes ikk du behøver at skifte til intel, men det er jo op til dig... _Men som du selv siger så kunen nogle nye ram nok klare det :D

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2004 12:33:24
Svar/Indlæg:
751/42
Hvis du har 2 spil kørende samtidigt, så er det din CPU og RAM der gør en forskel, men også dit styresystem samt spillet selv.

I gamle dage brugte counter-strike fx 100% cpu hvis man tabbede ud derfra, hvor det i dag bruger 0%. Warcraft III bruger også 0% cpu når det er tabbet ud.

Derfor ville det intuitivt være muligt at køre CS og WC3 samtidigt, fordi den ene bruger 0% når den er tabbet ud. Dette ser umiddelbart ikke ud til at være tilfældet med dit spil.

Jeg tror ikke at du vil få noget ud af at skifte til en P4 med HT, hvis du køber en CPU der kan sammenlignes med den du har i forvejen.

Det "smarte" ved Hyperthreading er at intel ikke har lavet en sammenligning af Athlon vs P4 da de lavede deres HT teknologi. Istedet sammenlignede de en P4 med en P4 med HT, og der var sygt meget performance at hente med HT. Desværre viser det sig, ved nærmere undersøgelser, at en P4 uden HT bare er så skrigende ringe til at køre 2 tråde på samtidigt, hvorimod en Athlon er ganske fortrinnelig. En P4 med HT kan generelt sammenlignes med en Athlon rent performance mæssigt, men der vil naturligvis være nogle tilfælde hvor den ene af parterne vinder, med mere eller mindre - det kommer helt an på applikationen der testes med.

Mvh. Uffe

PS: Jeg vil lige lede efter den artikel jeg læste i at P4 uden HT var rigtig dårlig til at køre multithreaded programmer på.

PPS: Jeg fandt review'et: http://www.aceshardware.com/re...
Kig på Commanche tabellen ca. midt på siden, hvor P4 mister over 50% ydelse med og uden HT. Athlon klarer sig lige så godt/dårligt. Husk at læse resten af artiklen også.

Pressure

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2004 13:13:42
Svar/Indlæg:
223/10
Jeg spillede med 2 accounts i Dark Age of Camelot.

Gik fra Athlon XP 2500+ @ 2.50Ghz til en Pentium 4 2.80Ghz @ 3.60Ghz med HT.

Nu kan jeg have den ene account på /follow uden at det lagger og sådan. Det er et must at have minimum 1GB ram når kan kører med 2 accounts dog.