Superbruger
Tilføjet:
12-03-2004 13:55:09
Svar/Indlæg:
170/34
Jeg har en Intel Pentium 4 2.4@3Ghz, som ligger på 45 grader på fuld load med en Zalman CNPS7000A-ALCU ved 5 volt og en Zalman VGA heatpipe ZM80C-HP til grafikkortet. Jeg har 3 Papst blæser på 12db også ved 5 volt monteret med gummidutter og en SS proSilence Fanless 350W PSU i et Cooler Master Wave Master TAC-T01-EK Black.
Jeg har en 2½ år gammel IBM harddisk på 40GB, som ikke er helt lydløs, men jeg har 2 NC NoVibes III til mine harddiske. Jeg skal have have skiftet den IBM ud med en Western Digital Raptor WD740GD som system disk og Samsung SpinPoint P80 SP1614C 160 GB til Data, så går ud fra at jeg ikke kan høre dem, når de er i harddisk-krammer.
Jeg vil mene, at den ca. er 92-95% lydløs. Jeg kan ikke høre de 2 forrest Papst blæser, kun Cpu køleren og den bagerst Papst blæser, selvfølgelig meget svagt men det kan høres. For mit vedkommende kunne jeg godt tænke mig at gøre den så godt som lydløs og ville høre hvor meget de bedste dæmpningsmåtter viil kunne tage af lyden og om der er andre alternative?