Tv-Tuner problemer

Diverse d.  13. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 439 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
13-03-2004 23:14:51
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey

Jeg har nogen store problemer med mit Terratec Cinergy 400 korrt.
Jeg har en fornemmelse af at problemerne kom efter jeg instalerede direct-x 9B for LANG tid siden. Og efter hvad microsoft siger er der en patch der kan løse ALLE problerm der skulle være med den slags tv-tner kort, men det har jeg prøvet og det hjælper ikke en skid.

Når jeg søger efter kanaler kommer der en meget dårlig tv2 og intet andet :(
Og når jeg kører signalet fra min videomaskine kommer der et klart billede med fed lyd men i sort/hvid :(

Nogen der har nogen ider til havd der kan være galt?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2004 23:52:32
Svar/Indlæg:
1996/65
Hvis du ikke allerede i forvejen bruger de nyeste drivere ... så hent dem og instaler dem ....

http://supporten.terratec.net/...

Da der var hulens masse problemer med de ældre drivere til netop dette tv-kort ...

Omkring din formodning omkring directx 9b... skulle være problemet ... det tror jeg ikke ... da jeg har dette tv-kort ... og har dx9b instaleret ... og det virker uden problemer ... !

Det der måske kan være dit problem, er at du ikke har indstillet tv-tuneren til at den skal køre Pal-B format, og der kan ogdå være problemer vedrørende om du har sat kanal søgningen til at omfatte Antenne signal kanaler ... eller kabel signal kanaler ...

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2004 01:20:15
Svar/Indlæg:
1996/65
#2 ... hmmm .. jeg kan faktisk ikke huske det ... det er så længe siden jeg selv har brugt det program ... jeg bruger WinDVR (som foresten virker rimelig godt med Cinergy 400) ...

Men jeg mener at der er et sted under indstillinger ... hvor man kan vælge Video format og og herunder også vælge imellem PAL/NTSC... eller så er der noget med at man kan vælge land...

Foresten nu hvor jeg kommer i tanke om det ... så mener jeg at terratec's program havde flere forskellige indstillings muligheder for hvilke frekvenser som den skal søge når den laver program søgning ... der skal du selfølgelig havde valgt den som hedder alle frekvenser ... så søger den det hele ... og så finder den noget mere end den gør ved standard indstillingen....