Hvordan laver man AVI-filer om til Xvid og Di

Software d.  15. marts. 2004, skrevet af System
Vist: 266 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2004 00:24:50
Svar/Indlæg:
0/11005
Nu hvor vi er så godt igang med Xvid osv. ville jeg gerne høre, hvordan man laver en AVI-fil om til Xvid og DivX, f.eks. film man selv har lavet.. ?

Jeg har prøvet at lave en AVI film, som var eksporteret fra Adobe Premiere, om til DivX.

Når jeg prøver at åbne filen i VirtualDub, skriver den bare et eller andet med "Dosn't support windows ..... format ....osv."

Hvordan klarer man det ?

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2004 00:34:27
Svar/Indlæg:
1996/65
Da du eksporterede filen fra premiere ... hvad format bad du så om at få den i ... !??

Avi er jo en åben standard efterhånden ... så man kan praktisk talt stoppe alle mulige forskellige komprimerings formater i sådan en avi fil ... !

Hvis du bad om uncompressed ... så er det orginal u komprimeret AVI film ... og så har VirtualDub bare at æde den ... ellers er der noget galt med den version af programmet du har ... !

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2004 00:48:16
Svar/Indlæg:
1996/65
hmm ... DV format ...

hvilke andre formater kan du vælge ... !??

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2004 01:03:53
Svar/Indlæg:
1996/65
Du skulle nok have brugt den der hedder Windows AVI ... det plejer somregel at være standard AVI ... !

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2004 01:05:57
Svar/Indlæg:
1996/65
Foresten ... så kan det være at du under nogen indstillinger ... inde under hvor du vælger format .. at du kan sætte at filen skal komprimeres til xvid format ... det kan man vælge i næsten alle videoredigerings programmer ... !

TroelsOlesen

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2004 01:28:33
Svar/Indlæg:
1996/65
Det kan godt være at der står at du kan eksportere til xvid format ... men det er ikke sikkert at resultatet bliver helt godt ... fordi der kan med nogle videoredigerings programmer opstå problemer med synkroniseringen mellem video og lyd ...

Men prøv dig frem ... og hvis det ikke virker ... så bare eksporter det til Windows AVI format ... og så brug VirtualDub til at lave det om til xvid ... !