-> #0
He he, endelig én til mig ;)
Arj.
Der er et nyt bundkort på vej. ASUS og SiS har i samarbejde med Intel og Samsung, Kingston og Ez-memory været i gang med at lave det næste, da Intel har proklameret at de ikke ville koncentrere sig om RD, pga, at DDR var/er blevet mainstream.
Chipsettet har som sådan ikke været længe undervejs. Det har lidt under en dårlig forgænger, nemlig R658. Dårlige testresultater og en performance under i850E-chipsættet var ikke noget der imponerede.
EPoX, ASUS og Soltek skulle efter sigende have budt sig ind på et bundkort, men efter at Soltek brændte fingrene på R658, inden det kom ud, trak EPoX sig også. Så nu står ASUS "alene" tilbage med den varme kartoffel.
Bundkortet kommer til at hedde "ASUS P4S13G" og chipsættet bliver det famøse R659. Det kommer (på papiret) til at sparke seriøs numse. Det bliver lækkert med noget PC1200 support, 8x AGP, S-ATA (raid) osv. osv.
Men: Nu kommer der jo en ny (bundkort)standart, nemlig ITX og det bliver med introduktionen af PCI-Express... Så der er blevet visket lidt i krogene om ikke "forsinkelsen" af P4S13G skulle skyldes en "konvertering" til netop de to nye standarder... :)
Men ihvertfald: ASUS P4S13G m. R659 chipsættet, skulle være på vej. ;)
- og jeg glæder mig! :e :e :e