Først vil jeg lige nævne at, IMHO, oplevelsen af støj er meget individuel, og varierer derfor meget. Derfor er det svært, for mig, at købe en harddisk som én eller anden siger er lydløs, fordi hvad han oplever som lydløs kan sagtens være larmende for mig.
Men da jeg skulle ud og have ny harddisk for nylig, valgte jeg selv en Seagate Barracuda 7200.7 120GB, 8MB cache, IDE100. Denne harddisk har kun imponeret mig positivt. Den er kølig, hurtig og lydløs. I Sandra Max3 slog den en "reference" SATA disk! på min comp... og den gør det Lydløst (for mig :00), Generelt er Seagates image dog at de er meget lydløse...
Havde også en WD 800JB (80GB, 8MB cache, IDE100) harddisk, denne kunne dog på ingen måde følge med den nye Seagate, i ydelse. Endvidere larmede den som ind i h****. Dette skyldes dog at motoren i harddisken var blevet slidt, og nu er den brudt helt sammen, så min WD'ers HD plader spinner slet ikke når strøm tilsluttes...
Af ram, vil jeg da tilslutte mig de andre og anbefale Corsair og OCZ (!)... Når du nu har P4, kunne du måske overveje A-Data's PC4000 ram, som vil give dig mulighed for høje FSB hastigheder...