Ny skærm :)

Diverse d.  17. marts. 2004, skrevet af wem3
Vist: 369 gange.

wem3

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:12:28
Svar/Indlæg:
50/16
Ja, jeg skal jo så bruge en ny skærm, den gamle er snart ældre end mig :00

Det skal være en fladskærm helst i omkring de 17", (passer det en 15" fladskrærm ser ud som en normal 17"?)

og hvis det stadig ikke kan betale sig at købe fladskærme (jeg ved det ærligtalt ikke :S) hvad så med en 21" er det noget der er noget værd? Jeg sætter ikke noget bugget op, men vil have lidt for en hver næse, helst hvor man får mest for pengene :)

Jeg bruger skærmen til at:
Spille
Lave grafik
Se tv
Se film

Det ville være super fedt hvis den også er sort, bare som xtra bonus, men det betyder ikke såå meget ;)

er helst ny på området, så er HELT åben, for alt ;)
og vil især gerne vide lidt om hvad man skal kigge efter :)
Hvor meget betyder respons tiden f.eks. på en skærm?
og hvad betyder pitch? Dot pitch og pixel pitch ?:(

(btw er her en søge funktion og hvor er den? :S)

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:22:38
Svar/Indlæg:
1720/3
Hvad er dit max beløb for skærmen?..!
Men en 17" Sony skærm er fedt, ellers søg herinde der er nogle tråde omkring dette..!

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:23:18
Svar/Indlæg:
1720/3
Bortset for det, så passer det nogenlunde med de 15" ligner en 17", emn det er pga. den sorte kant der er på crt skærme..!

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:27:06
Svar/Indlæg:
237/8

Der er nok lige så mange meninger om skærme som der er brugere. Jeg har selv 2 Viewsonic VP171b. De kører perfekt i spil og billedbehandlings programmer. Den kan jeg klart anbefale.

Og så er den sort.

Corlin

wem3

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:27:35
Svar/Indlæg:
50/16
Kan sQ ikke finde den søge funktion, spørger også nederst i min tråd om her er en :S
Og skriver også jeg ikke vil give et bugget, fordi at jeg ikke vil sige 3000 hvis man for 3200 kan få en der er 200 gange lækrere, jeg vil bare hører hvor man får mest for pengene og så spare det op jeg mangler ;)

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:28:15
Svar/Indlæg:
2502/221
jeg vil nu stadig vente et års tid eller to med at købe lcd/tft skærme, synes ikke de er så gode til prisen, eneste grunde til det er at de bruger ikke så meget strøm, og de er små!

Ved ikke hvor mange penge du vil bruge på det, men Sony er altid et godt køb!

wem3

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:32:10
Svar/Indlæg:
50/16
Uh ja den ser også lækker ud. tak for dit bud ;)
Altid godt med personlige meninger, fra folk der rent faktisk sider med det de snakker om :)

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 11:56:45
Svar/Indlæg:
1081/37
du kan godt få nogle rigtigt gode lcd skærme idag jeg vil våge og påstå at du kan få dem bedre en crt fordi at billedet ikke skal scannes ind på skærmen og opdaterings hastigheden er nu alligevel steget en del her det sidste års tid, og det samme er syns vinklen på dem, men desværre er prisen så også dobbelt så dyr som crt så hvis du har pengende synes jeg da at du skal investere i en rigtigt god TFT skærm

kenneth_lh

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2004 13:50:28
Svar/Indlæg:
13/6
Hej

Ved godt det "kun" er en 19", men kan klart anbefale Samsung, sidder selv ved den her:

http://edbpriser.dk/Listprices...

Det er klart en kanon skærm til prisen, blev virkelig positivt overrasket da jeg fik den sluttet til. Har efterhånden haft nogle 19" og 17" skærme og den her er klart min hidtil bedste.... :)

kenneth

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 13:55:37
Svar/Indlæg:
2502/221
du skal bare HELT 100% holde dig fra de billige samsung med flad billedrør!

virkeligt usle skærme, så ska du hellerer kigge på LG`s skærme de laver nogle gode/pæne lcd/crt skærme...

Jeg købte en 17" LCD fra LG for min far, og det er faktisk en kanon skærm!

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 14:11:54
Svar/Indlæg:
1581/5
Kender i det der med folk der har læst et eller andet eller har hørt noget om et produkt, og så selv på baggrund af det de har hørt taler om det som om det er det bedste i verden, på trods af de faktist aldrig har prøvet varen selv :)

I denne tråd vil jeg sige der er flere dårlige råd end der er gode.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 14:55:14
Svar/Indlæg:
3712/44
#10 > Jeg må nok give dig fuldstændig ret.

Jeg afholder mig efterhånden fuldstændigt fra at råde folk mht. TFT skærme, da det er helt vildt hvor mange "kloge Åger" der render rundt på diverse hardware fora, overclocking.dk desværre inklusive. Dermed ikke sagt at der ikke også er et par gode råd i denne tråd, for det ER der ;)

Jeg har selv ejet adskillige TFT skærme, og har prøvet endnu flere. Der er fordele og ulemper ved dem allesammen, også på dem til over 10k. Det korte af det lange er at jeg har købt (både til mig selv og andre) og brugt 12 forskellige TFT skærme indenfor det sidste år i alt fra 15"--> 21" og i prisklassen 2.5k --> 11k+ Jeg har endnu ikke oplevet en eneste af dem være direkte uegnet til spil. Og det har dem jeg har bygget dem til heller ikke....

Til den oprindelige spørger: tag et kik på www.prad.de og læs nogle reviews. Så har du noget at gå efter.

Silverman

Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2004 16:00:34
Svar/Indlæg:
1720/3
Kan kun give #10 ret... Og sådan oplever jeg det også i andre tråde herinde :(.. Men jeg kan for mit eget vedkommende anbefale sony skærme, for godt nok er de den del dyrere, men det gør altså man får en utrolig god skærm..! Derfor anbefaler jeg en sony, da jeg ingen problemer har med min..1

stegger

Superbruger
Tilføjet:
17-03-2004 16:49:47
Svar/Indlæg:
206/36
#0 prøv at søge lidt her på siden... der mange som har spurgt om lige netop det du søge... bl.a. mig selv... jeg blev rådet til at købe en sony sdm hx73/b og jeg må sige jeg er glad for den!