Jeg kan se på PSU'en på min stationære computer, at 12V er nede på 11.4, den svinger imellem 11.35 til 11.50 iflg. CoreCenter, det software der fulgte mit MSI board.
Er det tegn på udskiftning.!
Der skal lige siges, at denne computer kører med 6 Kabi blæsere, og 2 hdd + alt det andet.! ?:(
Kommer vel primært an på dens stabilitet? Er den stabil nok, og ønsker du ikke at presse den mere, er det vel ok...Ellers kunne det godt snerpe henad en udskiftning.
Det er ikke sikkert at PSU'en er defekt eller "dårlig". Specs siger indenfor +/- 5%, og hvis den ikke er ustabil behøver det ikke at være et problem. Den reelle spænding kan godt være anderledes målt på et multimeter.
Grunden til at jeg egentligt kom ind på dette var, at jeg ikke kan clocke ret meget med denne computer, og jeg troede at det kunne være PSU der er skyld i det, da den leverede for lidt strøm, men åbenbart ikke. :l
Det KAN jo altså sagtens være PSU'en der er problemet mht. at overclocke mere. Desværre er den eneste måde at finde ud af det på ved at prøve en anden psu, og det kan jo godt blive dyrt
Ja, det er da forsøget værd, men jeg har gemt samlige kabler, alt er stribset væk, og det tager en formiddag at skille computeren ad, så det må vente til weekenden. :(