RAM til bærbare hedder SO-DIMM. Det er 200-pins mini-moduler, som du sagtens kan købe på EDBpriser. Det som er vigtigt, er at købe de rette - der er både PC2700 og PC2100. For ikke at gå galt i byen, så køber man bare PC2700 udgaven, så er man sikret.
Jeg ville personligt vælge en Dell Inspiron 8600 med det mindste gfx kort, den bedste skærm (evt. den miderste hvis prisen er for stejl), en medium hdd (40GB - se om du kan få dem i 5400rpm eller mere) og en fin taske til.
Jeg har selv en Inspiron 8200 med en P4-M cpu i, og den er ganske fortrinnelig til at arbejde på ude på uni. Jeg bruger den også nogle gange til at se HLTV på og self også surfe og irc'e.
Jeg har haft den i over 1 år, og jeg har den dagligt med ude på universitetet og hver gang jeg rejser med tog ser jeg film på turen - og jeg brugte den også ofte som mobil mp3-afspiller når jeg var ude at køre længere ture :p
Harddisken har ikke brokket sig spor, selvom den har været op imod 60c varm hele tiden.
Skulle jeg købe en ny laptop, så var det igen dell jeg ville gå efter, og så sørge for at få en ordentlig harddisk i (mht. hastighed) på ca. 40GB, en hurtig CPU (1500-1600MHz PM) og få en god skærm at se på.
Alternativt ville jeg prøve med en Athlon 64 mobile, men der vil jeg foreslå at vente lidt, til der er flere at vælge imellem derude.
Mvh. Uffe